וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת המולדת בארה"ב: "נדריך קהילות יהודיות איך להתגונן"

2.3.2017 / 7:52

בעקבות שורת האיומים והתקריות האנטישמיות בארה"ב, הודיע השר ג'ון קלי כי משרדו יציע ייעוץ והדרכה בכל הנוגע לצעדי הגנה שהקהילות יכולות לבצע כדי לשמור על בטיחותן: "הזכות להתפלל היא חיונית לחיים בארה"ב, נמשיך לשמר את העקרונות האלה"

צילום: עמרי נחמיאס

(בווידאו: ניצולת שואה בפילדלפיה - "גם כאן יש אנטישמיות")

המשרד להגנת המולדת בארצות הברית מציע ייעוץ והדרכה לקהילות היהודיות בארצות הברית בעקבות שורת התקריות האנטישמיות בשבועות האחרונים. בהודעה שפרסם הלילה השר להגנת המולדת, ג'ון קלי, נכתב כי "המשרד לביטחון המולדת עובד בצמוד לקהילות היהודיות, כדי לייעץ ולתמוך בכל הנוגע לצעדי הגנה שהן יכולות לבצע כדי לשמור על בטיחותן".


"בשבועות האחרונים, המדינה שלנו חוותה איומים גוברים ובלתי מקובלים, וכן הטרדות על מוסדות דת, בדגש על מרכזים קהילתיים יהודיים. כחלק מהמאמצים לחקור את האיומים הללו, המשרד לביטחון המולדת עובד בצמוד לקהילות היהודיות. לנוכח האיומים האחרונים על מרכזים קהילתיים יהודיים, הנחיתי את המשרד להעצים את שיתוף הפעולה והתמיכה שלנו כדי להגביר את תחושת הביטחון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
המצבות שהושחתו בבית העלמין בפילדלפיה/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה

עוד נמסר בהצהרת השר, כי אתמול (רביעי) שוחח בכיר במשרד עם נציגי קהילות יהודיות, והציע להם ייעוץ בכל הנוגע לאימונים, צעדי התגוננות, אימונים גופניים ושיתוף של מידע. הייעוץ יינתן בכל 50 המדינות על ידי יועצים למאבק בטרור.

"הזכות לכל הדתות להתפלל היא חיונית לחיינו בארצות הברית", נכתב בהצהרה. "המשרד ימשיך לתמוך בקהילות ברחבי ארצת הברית, ולשמר את עקרונות החופש הללו. אני מצפה להמשיך לעבוד עם מחנכים, נציגי קהילה ואנשי עסקים כדי לשמוע על הצרכים שלהם וכדי לבחון כיצד המשרד להגנת המולגת יכול לתמוך בקהילות שלהם על מנת להבטיח שהם מוכנים ומודעים ויודעים כיצד להתמודד במקרה של אירוע".

בשבועות האחרונים נרשמו כ-90 איומים על הטמנת פצצות במרכזים קהילתיים יהודיים בארבעה גלים שונים. כל האיומים התבררו עד כה כאיומי שווא, אך זרעו בהלה רבה בקרב הקהילות ברחבי ארצות הברית. בשבוע האחרון גם חוללו שני בתי קברות יהודים, בסנט לואיס ובפילדלפיה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הן לאיומי הפצצות והן להשחתת בתי הקברות מיד עם פתיחת נאומו אתמול לפנות בוקר וקרא "לגנות את הרוע על כל צורותיו". גם סגן הנשיא, מייק פנס, גינה את שורת התקריות ואף הגיע לבית הקברות בסנט לואיס, שם עזר במאמצי השיקום של המקום.

השר לביטחון המולדת של ארצות הברית, ג'ון קלי. AP
"הנחיתי להעצים את שיתוף הפעולה כדי להגביר את תחושת הביטחון". השר קלי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully