וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההורים החסירו פעימה": נעצר חשוד שאיים על מרכזים יהודיים בארה"ב

3.3.2017 / 21:35

החשוד איים בשמונה מקרים על מוסדות יהודיים ברחבי המדינה. הוא נתפס בידי ה-FBI בסנט לואיס. מסתמן כי פעל מתוך נקמה בפרודתו. במרילנד נערך אירוע הזדהות עם הקהילה היהודית בהשתתפות מוסלמים וחברי קונגרס. "תחושת השמחה של חודש אדר הושתקה", סיפר רב הקהילה

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות וואוי

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) עצרה חשוד שערך שיחות איומים על קיומן של פצצות במוסדות יהודיים ברחבי המדינה - כך נמסר הערב (שישי) מהתביעה במדינת ניו יורק. העצור, חואן תומפסון בן ה-31, חשוד שאיים לפחות בשמונה מקרים על מרכזים קהילתיים יהודיים. הוא נעצר בסנט לואיס והופיע בפני בית משפט בניו יורק. בתוך כך, היום נפגשו ראש ה-FBI עם ראשי הקהילות היהודיות כדי לדון באיומים.

תומפסון מואשם בכך שהתחזה לאישה ושלח בשמה איומים למרכזים יהודיים דרך האינטרנט. על פי התביעה, החשוד "ככל הנראה איים על מרכזים יהודיים בשם האישה כחלק ממסע שיטתי שנועד להטריד את האישה". עוד נמסר כי מערכת היחסים ביניהם הסתיימה לא מכבר.

באחד משיחות האיומים, שהתרחשה ב-1 בפברואר לבית ספר יהודי בעיירה פרמינגטון הילס שבמישיגן, טען תומפסון כי הטמין במוסד שתי פצצות. הוא ציין בשיחה כי הוא "משתוקק לטבח ניוטאון יהודי". בכך התייחס לטבח שהתרחש בדצמבר 2012 בבית ספר בעיירה ניוטאון שבקונטיקט, שם נרצחו 20 תלמידים ושישה מורים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי בפילדלפיה
בית הקברות במיזורי הפך לזירת הרס: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"
ראש עיריית פילדלפיה לוואלה! NEWS: "חש גועל מהשחתת בית הקברות היהודי"

(ראש ה-FBI בפגישה עם ראשי הקהילות היהודיות)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תומפסון היה בעברו כתב באתר החדשות "אינטרספט", המתמקד בביטחון לאומי. הוא פוטר בינואר 2016 לאחר שהאתר טען כי המציא ציטוטים ומקורות. בהצהרה מטעם האתר היום נמסר מהעורכת בטסי ריד כי מערכת האתר "הזדעזעה" למשמע מעצרו של תומפסון ואמרה שמעשיו "איומים".

בשנה שעברה, אמרו ב"אינטרספט" כי תומפסון יצר חשבון דואר אלקטרוני בדוי כדי להסתיר את זיופיו. לטענת הרשויות, הוא השתמש בטכניקה דומה לשם שליחת איומי הפצצות לאחר שהאישה שעמה ניהל מערכת יחסים נפרדה ממנו ביולי 2016. לטענת התביעה, הוא הטריד אותה במשך חודשים באינטרנט. לדוגמה, יום לאחר פרידתם, הוא שלח מייל מזויף מטעם מפיק של ארגון חדשות אמריקני למנהלה של חברתו לשעבר. במייל נטען שהיא נעצרה ונתבעה בגין נהיגה בשכרות והפצת מחלת מין.

מצבות מנותצות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית, 21 בפברואר 2017. רויטרס
בית הקברות היהודי במיזורי, בשבוע שעבר/רויטרס

כמעט מאה מרכזים קהילתיים יהודיים ובתי ספר יהודיים ברחבי ארצות הברית קיבלו איומים בפצצה מתחילת השנה. לאחרונה, ב-27 בפברואר, התקבלו 21 איומים בפצצה ב-13 מרכזים ובשמונה בתי ספר יהודיים באלבמה, בדלוואר, בפלורידה, באינדיאנה, במרילנד, בניו ג'רזי, בניו יורק, בקרוליינה הצפונית, בפנסילבניה, ברוד איילנד ובווירג'יניה. לא נמצאו מטעני חבלה באף אחד מהמקומות.

הזדהות עם הקהילה היהודית במרילנד: "עלינו להתאחד כקהילה"

היום נערך אירוע של ראשי קהילות דתיות במחוז מונטגומרי שבמרילנד לסולידריות עם הקהילה היהודית, שנגדה התקבלו השבוע שני איומים בפצצות. "ביום שני ציינו את ראש חודש אדר, משנכנס אדר מרבין בשמחה. אך התחושה הזו הושתקה כאשר בית הספר קיבל איום על פצצה ואיחולי מוות", סיפר הרב מיטשל מלקוס. "זה לא האיום היחיד שקיבלנו. מוסדות יהודיים מחוף אל חוף קיבלו איומים בפצצות. כמובן שיש לכך השפעות על התלמידים. תלמידים שהיו באמצע שיעור קיבלו שוק שרוצים לפוצץ את בית הספר שלהם. ההורים הלב שלהם החסיר פעימה כשחשו שילדיהם בסכנה". הוא הוסיף במשל על פורים "ונהפוכו", ואמר כי אל מול האיומים יש צורך באחדות: "נהפוך את האיומים האלה לאחדות ושמחה".

הסנאטור כריס ואן הולן ממדינת מרילנד שנכח באירוע אמר כי על העומדים מאחורי תקריות אנטישמיות לדעת שהקהילה היהודית נותרת אחידה, חרף ניסיונותיהם לפלגה. לדבריו, יש להוקיע את האיומים על מרכזים יהודיים ואת חילול בתי העלמין ולערב את רשויות החוק, המקומיות והפדרליות.

ואן הולן הביע שביעות רצון מגינויו של הנשיא טראמפ את חילול בתי העלמין בנאומו בפני הקונגרס השבוע אך אמר כי עליו לעשות זאת באופן קבוע. "אלה לא תקריות מבודדות. ראינו עלייה דרמטית בפשעי שנאה מאז הבחירות ואסור להשמיע אמירות שיאותתו שהדברים האלה מותרים. גינוי חד פעמי לא מספיק במקרה הזה", אמר.

ראשי קהילות דתיות במחוז מונטגומרי במרילנד באירוע סולידריות עם הקהילה היהודית. עומרי נחמיאס, באמצעות סמאטרפון וואוי Huawe, מערכת וואלה! NEWS
האירוע במרילנד/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס, באמצעות סמאטרפון וואוי Huawe

באירוע השתתפו גם הצירים הדמוקרטים ג'ון דילייני, ג'יימי רסקין וג'ון סרבנס. "ההיסטוריה מלמדת אותנו הרבה לקחים על לאן שנאה ובורות ואנטישמיות מביאות אותנו. עלינו להתאחד כקהילה", אמר דילייני. "במקרה של אנטישמיות צריך לדבר על זה ועל לאן זה עלול לקחת אותנו. זה לא סתם 'שנאה', זה משהו ספציפי, שאנשים צריכים לדעת לאן יכול לקחת אותנו ולאן זה הביא אותנו בעבר".

רסקין הוסיף כי "כשהיהודים תחת מתקפה, כולם יהודים, כשהמוסלמים תחת מתקפה, כולם מוסלמים. אם יהיה רישום מושלמים, כולנו נירשם. זו תקופה שבה אנחנו רואים בעולם שנאת זרים מהסוג שחשבנו שהשארנו מאחורה במאה ה-20. צריך לקום כל בוקר ולהיאבק בזה".

"היינו מעדיפים לא להיות פה הבוקר (בנסיבות האלה), אבל אנחנו פה בסולידריות", אמר סרבנס. "לומר לכולם בארצנו שהשנאה והבורות לא יעברו. זה לא מי שאנחנו כתושבי מרלינד, זה מפר את הערכים הבסיסיים של מי שאנחנו. הארץ הזו תמיד תהיה חזקה מספיק לעמוד נגד אנטישמיות ושנאה. צריך להשמיע את הקול שלנו באופן קולקטיבי. אחרת השנאה מקבלת מומנטום. הפחד הוא דבר שמחלחל. כשאתה לוקח את ילדך לבית הספר אתה לא רוצה לחוש כך, אתה רוצה לחוש ביטחון". 

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בבית הקברות היהודי במיזורי. טוויטר, צילום מסך
סגן הנשיא פנס בבית הקברות שהושחת במיזורי/צילום מסך, טוויטר

בשבועות האחרונים אירעו תקריות אנטישמיות בולטות בארצות הברית. האחרונה שבהן היא השחתת עשרות מצבות בבית העלמין היהודי "הר כרמל" בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה. מקרה דומה אירע כמעט שבוע לפני כן, אז ניזוקו והותקו ממוקמן עשרות מצבות בבית הקברות היהודי "חסד של אמת" סמוך לסנט לואיס שבמיזורי. בדומה לתקריות אלו, רוססו צלבי קרס על כלי רכב וגן שעשועים בבית ספר יסודי בעיירה אורצ'רד פארק שבמדינת ניו יורק.

לאחר השחתת הקברים בבית הקברות בפילדלפיה הגיב דובר הבית הלבן שון ספייסר בשם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ומסר כי כי הנשיא מגנה "פשעי שנאה אנטישמיים ואחרים". "הנשיא טראמפ מאוכזב עמוקות ומודאג מהדיווחים על מעשי הוונדליזם בבתי קברות יהודיים. הנשיא ממשיך לגנות את מעשי השנאה האלה וגם אחרים באופן הברור ביותר", אמר ספייסר השבוע.

אחרי מקרה נוסף של השחתת בית הקברות, הפעם במיזורי, סגן הנשיא מייק פנס אף הגיע לבית העלמין וסייע בשיקומו. לדבריו, "המקרה הזה, והאיומים האחרים על מרכזי הקהילה היהודית ברחבי ארצות הברית משמשים תזכורת עצובה לעבודה שעדיין נדרשת כדי לעקור את השנאה והדעות הקדומות מן השורש. אנחנו מגנים את הפעולות הנתעבות הללו במילים החזקות ביותר".

בעקבות האירועים, ראשי ארגון "בני ברית" קראו למשרד המשפטים בוושינגטון למנות מתאם מיוחד לנושא האנטישמיות במדינה. יו"ר הארגון גארי זלצמן והמנכ"ל דניאל מריאשין אמרו כי "המתאם יתמקד במאמצי המשרד לפקח אחר פשעי שנאה אטישמיים ולאתר את האחרים להם".

(עדכון ראשון: 17:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully