וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר יירט כלי טיס לא מאויש של חמאס שהגיע מעזה

23.2.2017 / 16:16

כלי הטיס יצא מרצועת עזה לעבר הים, ולא חדר לשטחה של מדינת ישראל. מטוס F-16 פגע בו בניסיון הראשון, והוא נפל לים. בעשור העשור מתאמן הצבא במקרים כאלה, אך זיהוי המל"טים הופך מורכב יותר ויותר

צילום: דובר צה"ל

(בחודש ספטמבר: תיעוד יירוט מל"ט מול חופי עזה)

מטוס F-16 של חיל האוויר יירט היום (חמישי) כלי טיס בלתי מאויש, השייך להערכת צה"ל לחמאס. כלי הטיס טס מרצועת עזה לעבר הים התיכון, ולא חדר כלל לשטחה של מדינת ישראל. על פי הודעת דובר צה"ל, כלי הטיס נפל לים לאחר היירוט.

גורם צבאי הסביר כי ברגע שכלי הטיס יצא מהמרחב האווירי של הרצועה ונכנס למרחב הים, הוחלט ליירט אותו. מטוס הקרב, שהמריא מבסיס רמת דוד, שיגר טיל לעבר המל"ט ופגע בו בניסיון הראשון.

בחודש ספטמבר האחרון, מל"ט של חמאס יורט על ידי מטוס קרב של חיל האוויר, לאחר שהיה במעקב מלא על ידי חיל האוויר מרגע המראתו. גם במקרה זה, הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל. "אנו לא נאפשר כל הפרה של המרחב האווירי ונפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה", נמסר מדובר צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
להיות יחיא סינוואר: מערכת הביטחון נכנסת למוחו של מנהיג חמאס החדש
להסתכל לחמאס בלבן של העין: לילה במארב על גבול עזה. צפו
חטיפות חיילים ופיצוץ מטענים: 70 פיגועים של חמאס סוכלו ב-2016

מטוס קרב של חיל האוויר מיירט מלט של חמאס בשמי עזה, ספטמבר 2016. דובר צה"ל
מל"ט של חמאס שיורט בספטמבר/דובר צה"ל

חיל האוויר הישראלי מתאמן בעשור האחרון על יכולות יירוט של כלי טיס זעירים, גם בזירה הצפונית וגם בזו דרומית. האימון כולל בשלב הראשון את איתור הכלים וזיהויים, ולאחר מכן את שלב היירוט, שהופך למשימה מורכבת יותר ויותר בשל גודלם של הכלים הזעירים, שאינם מופיעים במכ"ם באופן ברור.

היירוט האחרון הוא במסגרת המדיניות שנועדה למנוע מחמאס הפעלת כלי טיס במרחב האווירי, בהתאם לסגר היבשתי, הימי והאווירי על רצות עזה. בנוסף לכך, יישום מדיניות זו מונע מהחמאס להתעצם בתחום ולפתח יכולות שבעתיד ישמשו אותו במערכה נגד ישראל. במבצע "צוק איתן", יירט חיל האוויר כלי טיס לא מאוישים של החמאס שניסו לחדור את המרחב האווירי הישראלי.

אנשי חמאס בעצרת בעזה לזכר מהנדס המלט"ים התוניסאי מוחמד א-זווארי, 31 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
אנשי חמאס בעצרת זיכרון למהנדס המל"טים התוניסאי א-זווארי, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

בחודש דצמבר האחרון חוסל בעיר ספקס שבתוניסיה מהנדס התעופה מוחמד א-זווארי, שדווח כי היו לו קשרים לחמאס, לחיזבאללה ולארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברחבי המזרח התיכון. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, כי א-זווארי הוא "אחד המפקדים שפיקחו על תכנית אבאביל" – פרויקט פיתוח המזל"טים של הארגון.

"ההתנקשות בא-זווארי היא תקיפת ההתנגדות הפלסטינית וגדודי אל-קסאם, ועל האויב לדעת כי דמו לא נשפך לשווא", נמסר אז בהודעה מטעם הארגון, שמאשימה בעקיפין את ישראל ואת המוסד הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully