וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפוצץ, עכשיו פוגע במים": תיעוד יירוט מל"ט חמאס מעל חוף עזה

20.9.2016 / 19:30

בסרטון שהפיץ דובר צה"ל נראה מטוס קרב מדגם F-16 משגר טיל יירוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש - ומפיל אותו למים. "נראה שהתפוצץ", נשמע קול בקשר. צה"ל: "לא נאפשר הפרה של המרחב האווירי"

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (שלישי) תיעוד מיירוט מל"ט של חמאס מוקדם יותר היום על ידי מטוס קרב של חיל האוויר. בסרטון נראה מטוס F-16 טס בסמוך לכלי הטיס הבלתי מאויש ומשגר טיל יירוט לעברו. "ביצע, נראה שהתפוצץ", נשמע קול אחד ברשת הקשר, ועמיתו משיב לו: "התפוצץ, נפל, עכשיו פוגע במים".

מצה"ל נמסר כי כלי הטיס הבלתי מאויש היה במעקב מלא על ידי חיל האוויר מרגע המראתו. הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל. "אנו לא נאפשר כל הפרה של המרחב האווירי ונפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה", נמסר מדובר צה"ל.

לקריאה נוספת:
תיעוד היסטורי: הרגעים שאחרי הוצאתו להורג של אלי כהן בסוריה
הודו ערכה ניסויים נוספים מוצלחים במערכת ההגנה "ברק 8"
"המפקדים שלחו את הילד למות": אם החייל שטבע זועמת על העונש

מטוס קרב של חיל האוויר מיירט מלט של חמאס בשמי עזה, ספטמבר 2016. דובר צה"ל
"ביצע, נראה שהתפוצץ". יירוט המל"ט מעל חוף עזה, היום/דובר צה"ל
מגדל תצפית של חמאס, סמוך לקיבוץ ניר עם, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
רצועת עזה/לירון מולדובן

ביוני בשנה שעברה התרסק מטוס זעיר ללא טייס בשטח ישראל בסמוך לגדר המערכת עם עזה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי המזל"ט שייך לחמאס. במטוס לא היה חומר נפץ וצה"ל בדק את האפשרות שהיו בו מצלמות.

במהלך מבצע "צוק איתן" יירט חיל האוויר כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. היירוט היה מעל חופי אשדוד ונעשה באמצעות טיל פטריוט. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי הכלי. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully