וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפות חיילים ופיצוץ מטענים: 70 פיגועים של חמאס סוכלו ב-2016

13.2.2017 / 11:43

בעוד הארגון נערך ברצועה על ידי חפירת מנהרות וייצור רקטות, ביהודה ושומרון נעשים ניסיונות רבים להוצאת "פיגועי איכות" קטלניים, בהם ניסיונות חטיפה והתאבדות. במערכת הביטחון ממשיכים במאמצי הסיכול ומצפים להחרפה: "חמאס ימשיך לתכנן פיגועים"

דובר צה"ל

(פשיטה על בתי משפחות במזרח ירושלים שקיבלו תמיכה מחמאס, בשבוע שעבר)

במהלך שנת 2016 במערכת הביטחון בהובלת שב"כ סיכלה 70 פיגועים שתוכננו על ידי ארגון הטרור חמאס. מדובר ב"פיגועי איכות", בהם ניסיונות לחטיפת חיילים ואזרחים, הפעלת מטענים ופיגועי התאבדות. לאור דיווחים על הישגים משמעותיים של הזרוע הצבאית של הארגון בבחירות הפנימיות ברצועת עזה, בצה"ל ובשב"כ מצפים להקשחת עמדות מול ישראל ותכנון פיגועים נוספים.

"האתגר הגדול ביותר עבורנו הוא התשתיות הממוסדות של חמאס ביהודה ושומרון", הסביר גורם ביטחוני. "כמעט כל לילה מתבצעים מעצרים במטרה לסכל פיגועים ותשתיות טרור". גורם נוסף הבהיר כי "למרות התקופה והירידה בהיקף הפיגועים ביהודה ושומרון, חמאס עדיין דוחף לפיגועים. זאת בין היתר כדי לערער את היציבות ברשות הפלסטינית". לדבריהם, מאמצי השב"כ לסיכול תשתיות הטרור של חמאס הוא אינטרס משותף לישראל ולמנגנוני הביטחון הפלסטיניים כאחד.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בדמות היטלר ורבבות מפגינים: מחאה במקסיקו נגד טראמפ
נתניהו לשרי הקבינט: "אסור להתעמת עם טראמפ בשל אופיו ומורכבותו"
"מבצע נגד השעון": ישראלית שלקתה בזיהום בפרו זקוקה לעשרות מנות דם

נושא: עצרת 29 שנים להקמת ארגון חמאס ברצועת עזה, 14 בדצמבר 2016. AP
"הארגון מעוניין לפגוע ביציבות הרשות הפלסטינית". אנשי חמאס, בחודש שעבר/AP

מאז מבצע "צוק איתן", המשיך הארגון את חפירת המנהרות, רכישת כלי הטיס הזעירים, ייצור הרקטות והאימונים הימיים של לוחמיו. לצד זאת, מהדק חמאס את יחסיו עם המשטר במצרים, במטרה להיחלץ מהמשבר הכלכלי העמוק שבו הוא שרוי בשנים האחרונות ולבסס את מעמדו ברצועה. אך עיסוקיו אלו של הארגון לא מנעו ממנו להתמקד כל העת במאמץ העיקרי – הוצאת פיגועים בגדה המערבית ובניית תשתיות הטרור באזור.

חרף התקופה הרגישה, מנסה חמאס לתאם עם קהיר פרויקטים כלכליים ומהלכים נוספים שיזרימו כסף לרצועה. היחסים בין הצדדים מעוררים גם הם דאגה במערכת הביטחון, שכן הם מערערים על מדיניות הבידול הישראלית המפרידה בין יהודה ושומרון לרצועת עזה מאז 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully