וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בדמות היטלר ורבבות מפגינים: מחאה במקסיקו נגד טראמפ

המפגינים נגד חומת הגבול יצאו לרחובות בכ-20 ערים במדינה, בדרישה מנשיאם אנריקה פניה נייטו להתייצב בנחישות מול הנשיא האמריקני. "תשלם על החומה שלך בעצמך", נכתב על אחד מהשלטים. מפגין בן 64: "לטראמפ אין זכות להשפיל אותנו"

צלמים זמניים מורשים

עשרות אלפי בני אדם הפגינו אמש (ראשון) בכ-20 ערים ברחבי מקסיקו, במחאה על כוונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להקים חומה בגבול בין שתי המדינות. מארגני ההפגנות, קואליציה של כ-90 ארגוני זכויות אדם, אגודות סטודנטים ועמותות אזרחיות, קוראים לנשיאם אנריקה פניה נייטו להתייצב אל מול טראמפ בנחישות ולא לאפשר את "הפגיעה בזכויותיהם של מקסיקנים כאן ושם", לדבריהם.

"הגיע הזמן שהאזרחים ישלבו כוחות ויאחדו את קולם, על מנת להבהיר את הדחייה והתרעומת שלנו נוכח צעדיו של הנשיא טראמפ, ולתרום לחיפוש פתרונות קונקרטיים לאתגר שהם מציבים בפנינו", הצהירה קואליציית הארגונים העומדת מאחורי המחאה, "Vibra México" – "מרעידים את מקסיקו". לטענתם, "הנשיא טראמפ פתח במתקפה נגד עולם פלורליסטי, מגוון ומשותף, תוך פגיעה בזכויות אדם, בחוק הבינלאומי, בריבונות מדינות ובביטחון העולמי. מעשיו המפלים נגד מקסיקו משפיעים באופן חמור על הכלכלה שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "החומה בגבול מקסיקו יקרה משחשבתי - אבל נוריד מחיר"
צו טראמפ יצא לפועל: אחרי 22 שנה מהגרת לא חוקית גורשה למקסיקו
טראמפ לנשיא מקסיקו: "אם לא תטפלו בבחורים הרעים, נשלח כוחות"

אזרחי מקסיקו מפגינים נגד מדיניות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מקסיקו סיטי 12 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"לא נהיה עבדים". ההפגנה במקסיקו סיטי, אתמול/צילום מסך, טוויטר

ההפגנות נערכות באותו הזמן בטיחואנה, הסמוכה לגבול האמריקני, בבירה מקסיקו סיטי ובערים נוספות ובאוניברסיטאות הגדולות ברחבי המדינה. במקביל, הפגנות תמיכה תוכננו גם בגרמניה, בספרד, בבריטניה ובארצות הברית. המארגנים קראו למפגינים לשיר יחד באותה השעה את ההמנון המקסיקני הלאומי.

מיגל אנחל מנסרה, ראש עיריית מקסיקו סיטי, שם נערכת ההפגנה הגדולה ביותר בהשתתפות יותר מ-20 אלף בני אדם, הבהיר כי כוחות הביטחון ילוו את המפגינים ויאפשרו את המחאה. "אני חושב שזה חשוב לראות את ההפגנה הזאת במקסיקו סיטי", הבהיר. על השלטים בהפגנה בעירו נכתב, בין היתר, "כולנו מקסיקו", "כבוד למקסיקו" ו"תשלם על החומה שלך בעצמך". על שלט נוסף נכתב: "שם הם קוראים לזה חומה – פה קוראים לזה קבר".

עוד באותו נושא

מדיניות טראמפ יוצאת לדרך: מאות מהגרים לא חוקיים נעצרו בארה"ב

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
"צריכים נשיא אמיתי שמגן על זכויותיהם של מקסיקנים". פניה נייטו וטראמפ/רויטרס

"אנחנו זועמים על היחס כלפי מקסיקו", אמר אנריקה גראוה, רקטור האוניברסיטה האוטונומית הלאומית (UNAM) לעיתון הספרדי "אל פאיס". לדבריו, "הצעדה נועדה גם להודות למיליוני האמריקנים שהביעו התנגדות למדיניות הקסנופובית של נשיא ארצות הברית". חוזה אנטוניו סנצ'ז, בן 73 שצעד יחד עם נכדיו, הוסיף: "זה הזמן לבנות גשרים, לא חומות".

חולייטה רוזס, סטודנטית באוניברסיטה, הוסיפה בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי "אנחנו כאן כדי שטראמפ יראה וירגיש שמדינה שלמה ומאוחדת מתקוממת נגדו ונגד הטמטום הקסנופובי, המפלה והפשיסטי שלו". רוזס, שלבשה חולצה ועליה דמותו של טראמפ עם שפמו של הצורר הנאצי אדולף היטלר, הבהירה: "מקסיקו לא תהיה לעבד".

הפגנה במקסיקו סיטי נגד מדיניות הנשיא טראמפ, 12 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"טראמפ מפיץ שנאה ופילוג". ההפגנה במקסיקו סיטי, אתמול/צילום מסך, טוויטר
אזרחי מקסיקו מפגינים נגד מדיניות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מקסיקו סיטי 12 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"יודעים להתאחד בזמנים קשים". ההפגנה במקסיקו סיטי, אתמול/צילום מסך, טוויטר

מנואל סביוס, מורה בן 62, סיפר לעיתון האמריקני "לוס אנג'לס טיימס" כי "זה בשום צורה לא אירוע תמיכה בנשיא. אנחנו צריכים נשיא אמיתי שמגן על זכויותיהם של מקסיקנים ועומד בנחישות מול טראמפ". לדבריו חוזה אסבז, בן 64, "לטראמפ אין זכות להתייחס למקסיקנים כאילו כולנו פושעים ולהשפיל אותנו. יש לנו כבוד ואנחנו דורשים כבוד. אנחנו, המקסיקנים, יודעים להתאחד בזמנים קשים".

"אנחנו לא נגד העם האמריקני", הסבירה מריה גרסיה, תושבת שיקגו לשעבר. לדבריה, "זה קשור לטראמפ, שמפיץ שנאה ופילוג. ארצות הברית ומקסיקו הן ידידות ובעלות ברית טבעיות, אבל טראמפ הורס את זה". ארלין לדזמה, תושבת טוסון, טקסס, ואזרחית אמריקנית בת 31, סיפרה לעיתון כי טסה במיוחד להפגנה, על מנת להפגין סולידריות עם אזרחי מולדתה מקסיקו. "הגעתי לכאן ביום ההולדת שלי, כי טראמפ מנסה לפלג בין אנשים, ואני מתנגדת לכך", הבהירה.

אתמול כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי עלות החומה שתכנן לבנות בגבול מקסיקו, והיוותה חלק מהותי מקמפיין הבחירות שלו, יקרה משחשב. "אני קורא עכשיו שחומת הגבול הגדולה תעלה יותר משהממשל חשב במקור, אבל עדיין לא התערבתי במשא ומתן", כתב. "כשאתערב, כמו שקרה עם רכישת מטוסי ה-F-35 וה'אייר פורס 1', המחיר ירד בענק!".

לפני כשבועיים, דחה נשיא מקסיקו פנייה נייטו את התכנית של טראמפ והודיע על ביטול פגישתם. פנייה נייטו נשא נאום לאומה ובו הצהיר כי ארצו "לא תשלם על שום חומה". נאומו בא בתגובה לריאיון שהעניק טראמפ, שבמהלכו חזר על הבטחתו מהקמפיין ולפיה מקסיקו תשלם על הקמת החומה בגבול בעקבות חתימת צו להתחלת בנייתה. חלופת הדברים הובילה לשרשרת תגובות בין שני המנהיגים.

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully