וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו טראמפ יצא לפועל: אחרי 22 שנה מהגרת לא חוקית גורשה למקסיקו

גוואדלופ גרסיה דה ראיוס, שהגיעה לארצות הברית כשהייתה בת 14, נעצרה וגורשה כחלק מהמדיניות שמוביל הנשיא טראמפ. עורך דינה: "המלחמה במהגרים החלה", רשויות ההגירה: "לא היה בסיס חוקי להשארתה"

עריכה: יוסי אלטר

מהגרת בלתי חוקית שגורשה שלשום (חמישי) מארצות הברית אחרי 22 שנים הפכה לסמל מחאה נגד שינוי מדיניות ההגירה בעידן ממשל טראמפ. גוואדלופ גרסיה דה ראיוס, בת 36, אם לשני ילדים שנולדו בארצות הברית, הגיעה השבוע לביקורת השנתית שלה בלשכת ההגירה בפיניקס שבאריזונה, אך נעצרה במקום וגורשה חזרה למקסיקו. ילדיה ובעלה, אזרחי ארצות הברית, נותרו במדינה.

עם כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן הוא חתם על צו מנהלי שמרחיב את היקף הגירוש של מהגרים בלתי חוקיים בעלי רישום פלילי. תחת ממשל אובמה הייתה נהוגה יד רכה כלפי מהגרים נטולי מסמכים שנכנסו לארצות הברית כילדים, וכך ניצלה גרסיה דה ראיוס מגירוש, אף שהורשעה ב-2009 בשימוש במסמכים מזויפים כדי למצוא עבודה.

גוואדלופ גרסיה דה ראיוס, המהגרת הבלתי חוקית שגורשה מארצות הברית. AP
גרסיה דה ראיוס ברכב המעצר/AP

דוברת מטעם רשות הגבולות והסחורות (ICE) אמרה לרשת הבריטית BBC כי לא היה בסיס חוקי להשארתה של גרסיה בארצות הברית. "נמשיך להתמקד בזיהוי ובגירוש של אנשים עם הרשעות פליליות שקיבלו צווי גירוש סופיים על ידי בתי המשפט", אמרה הדוברת.

עורך דינה של גרסיה דה ראיוס, ריי יבארה מלדונאדו, אמר לעיתון "ניו יורק טיימס" ש"המלחמה במהגרים" החלה. בעידן אובמה גורשו יותר מ-2.5 מיליון מהגרים בלתי חוקיים שלא היו ברשותם מסמכים מזהים, ועל פי הערכות הרשויות, ב-2014 חיו בארצות הברית כ-11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים.

בני משפחה של גוואדלופ גרסיה דה ראיוס, המהגרת הבלתי חוקית שגורשה מארצות הברית. AP
בני משפחתה של גרסיה דה ראיוס בעצרת נגד גירושה/AP

"אי אפשר להסביר איך זה לראות את אמא שלי ברכב הזה", סיפרה בתה בת ה-14 ג'קלין לאחר הגירוש. "זה היה שובר לב. אף אחד לא צריך לחוות את הכאב של אמא שנלקחת ממנו, או הכאב של אריזת המזוודה שלה".

עשרות פעילים התאספו מחוץ ללשכת ההגירה בפיניקס בניסיון לעצור את הגירוש, תוך שהם צועקים "צדק". שבעה מהם נעצרו. במשטרה המקומית אמרו שהשבעה נעצרו ללא שימוש בכוח, ושרוב המוחים השתמשו כראוי בזכותם להפגין.

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully