וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לנשיא מקסיקו: "אם לא תטפלו בבחורים הרעים, נשלח כוחות"

2.2.2017 / 16:32

לפי קטע מהשיחה בין שני המנהיגים, נשיא ארה"ב הפציר בעמיתו להאיץ בצבא מקסיקו לשפר את המצב בגבול, אחרת הוא יצטרך לפעול בעצמו. גורם רשמי בבית הלבן: "הדברים נאמרו בבדיחות"

עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר בשיחת טלפון עם מקבילו ממקסיקו כי הוא עשוי לשלוח כוחות צבא לארצו כדי לעצור את "הבחורים הרעים שם", אלא אם צבא מקסיקו יעשה יותר כדי לשלוט עליהם – כך עולה מתמלילי השיחה ביניהם, שהתקיימה ביום שישי שעבר והגיעו לידי סוכנות הידיעות אי-פי.

לא ברור בדיוק איך טראמפ הגדיר "בחורים רעים" ומה היה הטון וההקשר שבהם נאמרו הדברים. במקסיקו סיטי הכחישה כי דבריו של נשיא ארצות הברית היו מאיימים. האתר המקסיקני "אריסטגווי נוטיסיאס" פרסם דיווח דומה. למרות זאת, קטע השיחה מציע מבט נדיר על הדרך שבה נשיא ארצות הברית החדש מתנהל מול מנהיגים אחרים בעולם.

הערותיו של טראמפ מצביעות על כך שהוא משתמש באותו טון קשוח עם עמיתיו מהעולם כפי שהוא השתמש בעצרות בחירות. "זאת שטות מוחלטת, נשיא ארצות הברית לא איים לפלוש למקסיקו", אמר אדוארדו סאנצ'ז, דובר מטעם לשכת הנשיאות של מקסיקו.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין שוחח עם נשיא מקסיקו: "לא התכוונו להשוות, זו אי הבנה"
אחרי 200 שנות השפלה: במקסיקו מסרבים להיכנע לשכנה השחצנית מצפון
נשיא מקסיקו ביטל את פגישתו את טראמפ: "לא נשלם על החומה"

דונלד טראמפ ואנריקה פנייה נייטו נשיא מקסיקו במקסיקו סיטי, אוגוסט 2016. AP
בוושינגטון ובמקסיקו סיטי מכחישים. טראמפ ונייטו, ספטמבר/AP

דובר מטעם הבית הלבן לא הגיב ומשרד החוץ במקסיקו סיטי טען: "ההערות השליליות שאתם מתייחסים אליהן לא נאמרו במהלך שיחת הטלפון. להיפך, הטון היה חיובי מאוד". השיחה בין טראמפ לנייטו התקיימה במטרה לפתור את המשבר בין שתי המדינות, שהחל סביב בניית החומה בגבול ביניהן. טראמפ דורש שמקסיקו תממן את הקמתה, אך נייטו מסרב נחרצות לעשות זאת.

לפי קטע השיחה, טראמפ אמר לנייטו כי "יש לכם הרבה בחורים רעים שם. אתם לא עושים מספיק כדי לעצור אותם. אני חושב שהצבא שלך מפחד. הצבא שלנו לא, כך שאני אולי ישלח אותם למטה כדי לטפל בזה". גורם עם גישה לתמליל הרשמי של השיחה הצליח להעביר רק את הקטע הזה, ועשה זאת בעילום שם מאחר שהממשל לא חשף את פרטי השיחה.

בהמשך היום אישר גורם רשמי בבית הלבן כי טראמפ אמר לנשיא נייטו כי הוא עשוי לשלוח כוחות אמריקניים למקסיקו כדי "לטפל בבחורים הרעים שם" אם צבא מקסיקו לא יעשה זאת. לדברי הגורם, הדברים נאמרו "בבדיחות" והם מעידים, לטענתו, על שיתוף הפעולה בין המדינות במלחמה בקרטלי הסמים.

(עדכון ראשון: 8:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully