וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "החומה בגבול מקסיקו יקרה משחשבתי - אבל נוריד מחיר"

11.2.2017 / 17:58

הנשיא האמריקני, שהחומה השנויה במחלוקת הייתה אחד הנושאים המובילים בקמפיין הבחירות שלו, הודה בחשבון הטוויטר שעלותה גבוהה משהניח שתהיה. עם זאת, הבהיר: "אחרי שאתערב במשא ומתן - המחיר ירד בענק!"

עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי עלות החומה שתכנן לבנות בגבול מקסיקו, והיוותה חלק מהותי מקמפיין הבחירות שלו, יקרה משחשב. "אני קורא עכשיו שחומת הגבול הגדולה תעלה יותר משהממשל חשב במקור, אבל עדיין לא התערבתי במשא ומתן", כתב. "כשאתערב, כמו שקרה עם רכישת מטוסי ה-F-35 וה'אייר פורס 1', המחיר ירד בענק!".

רק לפני כשבוע וחצי השר לביטחון המולדת ג'ון קלי התחייב בריאיון לרשת "פוקס ניוז", כי החומה בגבול ארצות הברית ומקסיקו תושלם תוך שנתיים. "אנחנו כבר מסתכלים על ההיבט הכספי", הודה קלי, שהסביר כי הבית הלבן פועל בשיתוף פעולה עם הקונגרס בעניין זה – מבלי להזכיר את ממשלת מקסיקו, שלפי התחייבויותיו של טראמפ תשלם על פרויקט הענק. לדברי השר, "אני חושב שהמימון יגיע יחסית מהר. נבנה קודם כול היכן שנחוץ, ואז נמלא אותה. כך אני רואה את זה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה. AP
"חומת הגבול הגדולה תעלה יותר משהממשל חשב". טראמפ/AP

בריאיון, שנערך כשבוע לאחר שטראמפ חתם על הצו הנשיאותי בנושא, הפגין השר קלי ביטחון בהצלחת פרויקט הבנייה הגדול ביותר שהוביל אי פעם נשיא אמריקני. קלי הסביר כי בנוסף להקמת החומה הפיזית, יותקנו אמצעי גילוי מתקדמים בגבול מקסיקו לאיתור מהגרים שחוצים את הגבול ללא ידיעת הרשויות, וכי כוחות אכיפת החוק בגבול ובשרשרת הטיפול במהגרים לאחר כניסתם למדינה יתוגברו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גבול ארצות הברית-מקסיקו, 17 בינואר 2017. רויטרס
גבול מקסיקו-ארה"ב/רויטרס

לפני כשבועיים, דחה נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו את התכנית של טראמפ והודיע על ביטול פגישתם. פנייה נייטו נשא נאום לאומה ובו הצהיר כי ארצו "לא תשלם על שום חומה". נאומו בא בתגובה לריאיון שהעניק טראמפ, שבמהלכו חזר על הבטחתו מהקמפיין ולפיה מקסיקו תשלם על הקמת החומה בגבול בעקבות חתימת צו להתחלת בנייתה. חלופת הדברים הובילה לשרשרת תגובות בין שני המנהיגים. תחילה צייץ טראמפ כי "אם מקסיקו לא מוכנה לשלם על החומה ההכרחית, עדיף לבטל את הפגישה הקרובה". לאחריה, הודיע פנייה נייטו כי אכן ביטל את הפגישה.

ערב לאחר מכן, בכינוס של המפלגה הרפובליקנית בפילדלפיה, נדרש טראמפ לסערה הדיפלומטית בין שתי המדינות. "הבהרתי למקסיקו שלא נשלם על החומה. לא ארשה שכספי המסים של האמריקנים ישלמו על התוצאות של עסקת NAFTA הפגומה". הוא חזר על כך שפגישה עם נשיא מקסיקו לא הייתה מניבה פירות. "נשיא מקסיקו ואנוכי הסכמנו לבטל את הפגישה בשבוע הבא", אמר. "אם מקסיקו לא תתייחס לארצות הברית באופן הגון ובכבוד – פגישה כזו לא תועיל. ואני רוצה ללכת במסלול אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully