וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע נגד השעון": ישראלית שלקתה בזיהום בפרו זקוקה לעשרות מנות דם

12.2.2017 / 23:23

זהר כץ, בת 22 מיטבתה, הגיעה לבית החולים בלימה עם זיהום בדמה. במד"א נרתמים להטיס מנות דם אליה לכשיינתנו האישורים לכך, ובינתיים ברשתות מנסים לגייס עוד תורמי דם מסוג A מינוס, A פלוס ו-AB. "לא ברור מה חדר לדם שלה"

זהר כץ, מטיילת ישראלית שחלתה בפרו. פייסבוק, צילום מסך
זקוקה למאה תורמים. זהר כץ/צילום מסך, פייסבוק

זהר כץ, מטיילת ישראלית בת 22 מקיבוץ יטבתה, מאושפזת בימים האחרונים במצב קשה בבית חולים בלימה שבפרו לאחר שהתגלה זיהום בדמה. ביממה האחרונה, נרתמת הרשת בניסיון להשיג לה תרומות דם מסוג A מינוס, A פלוס ו-AB, כך שדמה יוכל לעבור תהליך סינון.

ההירתמות הגיעה גם לח"כ חיים ילין (יש עתיד), שפנה למנכ"ל מד"א אלי בין בבקשה להטיס מנות דם לפרו בשיתוף עם משרד החוץ ובסיוע מלא של חברת הביטוח "מגדל". לפיכך, ד"ר אשר מוזר, סגן מנהלת שירותי הדם של מד"א והמטולוג בכיר, יטוס לפרו עם מנות הדם, יסייע במקום בטיפול בזהר ויסייע בבדיקה הרפואית שתבדוק את האפשרות להטסתה של זהר חזרה לארץ. מנות ומרכיבי הדם יארזו בצורה מיוחדת שתאפשר על שמירה בטמפרטורה מתאימה.

"אנחנו מנהלים מבצע מורכב נגד השעון ומתאמים את משלוח מנות הדם יחד עם רופא המטולוג בכיר של מגן דוד אדום שיסייע בכל מה שיידרש כדילהשיב את זהר בהקדם האפשרי להמשך טיפול רפואי בארץ", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "מדובר בנוהל לא פשוט הדורש אישורים רבים, וברגע שיתקבל האור הירוק מפרו אנחנו ערוכים לצאת לדרך".

לימור שרמן, קונסולית ישראל בפרו, סיפרה: "זהר הגיעה לבית החולים שלשום בהטסה רפואית מקוסקו. מצבה לא טוב. הודיעו לנו שהאבא נמצא איתה. לא ברור מה חדר לה למערכת הדם, אם זה טפיל או סוג של וירוס. מיד גייסנו דרך כל הרשתות החברתיות, גם את הקהילה המקומית הסיעודית וגם מטיילים, העברנו הודעות דרך המטיילים. הגיעו עשרות אנשים במטרה לתרום דם. כרגע המשפחה ובית החולים ממשיכים לחפש תורמים פוטנציאליים, כי צריך לתרום לה כמות גדולה של מנות דם - צריך מאה תורמים. אנחנו עושים מאמצים ממש גדולים ומקווים שנוכל לעמוד במכסה. במקביל, מנסים למצוא עוד אופציות, בכל זאת מדינת עולם שלישי. אין פה בנק דם, ולכן מנסים למצוא אופציות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully