וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן משנה גישה: הדריסה בנגב – "אירוע קשה ומצער"

21.2.2017 / 21:59

השר לביטחון הפנים התייחס לאירועים באום אל-חיראן שבנגב אך בניגוד לדבריו בעבר, לא התייחס להריגת השוטר כפיגוע ולדורס לא קרא מחבל. "זה אירוע נקודתי שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח", אמר

צלמים זמניים מורשים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס היום (שלישי) לאירוע שבו נדרס למוות השוטר ארז לוי ביישוב הבדואי אום אל-חיראן שבנגב בחודש שעבר ואמר כי זה היה "אירוע קשה ומצער". בניגוד לדבריו בעבר, הפעם לא התייחס ארדן למקרה כפיגוע ולא קרא לדורס, יעקוב אבו אל-קיעאן, מחבל.

"אסור שהאירוע הזה יעיב על היחסים. אסור לתת לאף אחד לנסות לקחת אירוע נקודתי שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח ולהשליך ממנו על היחסים בין האוכלוסייה הבדואית למשטרה ולממשלה", אמר ארדן באירוע של משטרת ישראל בבאר שבע. "זה לא נכון ולא מייצג".

עוד בנושא:
מבוכה בטקס משטרת יפו: אורחים כינו את ארדן גזען – והורחקו מהאולם
קליעים רבים ברכב המשטרה: מח"ש בודקת אם בוצע ירי ללא הבחנה בנגב
המשטרה נותרת בעמדתה: יש ראיות שהדריסה בכפר הבדואי היא פיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב הדורס באום אל-חיראן, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדן הוסיף כי "לא הייתה אף אמירה, לא של המשטרה ולא שלי, שהאירוע הזה מייצג את כל האוכלוסייה הבדואית בארץ. אנחנו צריכים להפיק לקחים לאחר שיתברר מה בדיוק היה שם ולאחר חקירת מח"ש".

רב-סמל מתקדם ארז לוי, תושב יבנה בן 34, נהרג ב-18 בינואר כשנדרס במהלך עימותים שהתפתחו בכפר אום אל-חיראן, במסגרת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה ופינוי התושבים. הדורס, אל-קיעאן, תושב המקום, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השר לביטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש המחוזי בתל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
"אנחנו צריכים להפיק לקחים". ארדן/מגד גוזני

מיד לאחר המקרה מסרה המשטרה כי אל-קיעאן הוא פעיל התנועה האסלאמית ונבחן אם יש לו קשר לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). יתרה מכך, המשטרה מסרה כי "המחבל עבד במערכת החינוך". בנוסף לכך, נמסר כי הדורס נחשב לגורם דומיננטי בכפר והוא זה שעמד בראש המאבק המשפטי נגד ההריסה ופנה לבג"ץ. במקביל, שב"כ פתח בבדיקה של קשר לטרור בעימותים באום אל-חיראן.

ארדן עצמו מסר בהודעה רשמית לאחר הדריסה כי "מחבל השייך לתנועה האסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי. אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה". הוא הוסיף כי במקום אירע "כנראה פיגוע דריסה באמצעות ג'יפ נגד כוחות המשטרה שהיו אמורים לאבטח את ההריסות. אני חושב שיהיה מסר מאוד חשוב שהאלימות והטרור לא ינצחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully