וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נותרת בעמדתה: יש ראיות שהדריסה בכפר הבדואי היא פיגוע

המדינה השיבה לעתירת משפחת הדורס והודיעה כי לא תוכל לשחרר את גופתו, בשל החשש כי הלווייתו תכלול הפרות סדר שיסכנו חיי אדם. עוד נמסר כי המשפחה נתבקשה לערוך את ההלוויה בתנאים מגבילים, אך סירבה. שני תושבי הפזורה הואשמו בתקיפת שוטרים בעימותים

צילום: דוברות משטרה, עריכה: ניב מעוז

המשטרה השיבה היום (שני) לעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי משפחת אבו אלקיעאן ואמרה כי היא נמנעת מהחזרת גופתו של יעקוב, שדרס את השוטר רס"ב ארז (עמדי) לוי בעימותים באום אל-חיראן ונורה למוות, בשל החשש כי הלווייתו תכלול הפרות סדר ש"יסכנו חיי אדם". לדברי המשטרה, משפחתו של אבו אלקיעאן סירבה לבקשה לקיים את מסע הלוויה בכפוף לתנאים הנוגעים לשעה שבה תיערך ולכמות המשתתפים בה. כמו כן, המשטרה חזרה על עמדתה כי לדעתה מדובר בפיגוע דריסה.

בהמשך היום צפוי להתקיים הדיון בבג"ץ בנוגע לעתירת המשפחה שהוגשה על ידי מרכז עדאלה, מרכז אלמיזאן וח"כ טלב אבו עראר מהרשימה המשותפת. העתירה דורשת את השבת גופתו של אבו אלקיעאן למשפחה. סביב בית המשפט העליון בירושלים צפויות להתקיים הפגנות במחאה על התקרית.

לקריאה נוספת:
אלפים הפגינו בוואדי ערה עקב פינוי הכפר הבדואי ופוזרו ברימוני הלם
גיסתו של השוטר שנדרס בנגב: "הרגל לא יכולה להינעל על הדוושה, זה רצח"
קליעים רבים ברכב המשטרה: מח"ש בודקת אם בוצע ירי ללא הבחנה בנגב

מפגינים באום אל-חיראן, ינואר 2017. יותם רונן
"אירוע הדריסה הוביל למתיחות רבה בקרב החברה הבדואית". הפגנות אחרי התקרית/יותם רונן

בתשובה שהגישה המשטרה, צוין כי "אירוע הדריסה המתואר הוביל למתיחות רבה בקרב חלקים מהחברה הבדואית, כמו גם בחברה הערבית". המשטרה טענה כי קיומה של הלוויה עשויה "לסכן חיי אדם" אם לא תתקיים בתנאים מגבילים. עוד ציינה המשטרה כי אתמול נפגש ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז דרום במשטרה, עם המשפחה בניסיון להגיע להבנות בעניין – אולם מגעים אלו נכשלו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרכב באמצעותו נדרס שוטר בעת הפרת סדר באום אל חיראן , 18 בינואר 2017. רויטרס
עדיין מוגדר פיגוע דריסה למרות הסרטון שמקשה על הקביעה. הרכב הפוגע/רויטרס

לאחר תקרית הדריסה של לוי והירי באבו אלקיעאן, מיהרה המשטרה למתג את האירוע כפיגוע דריסה ואף שחררה סרטון שמוכיח זאת לטענתה. אלא שלאחר פרסומו התברר כי קשה לקבוע את אופיו של האירוע. נתיחת גופתו של אבו אלקיעאן, שנהרג מאש לוחמי מג"ב הסתיימה כבר ביום חמישי, וחלק מתוצאותיה התפרסמו. מח"ש ממשיכה לבדוק את הממצאים מהזירה, וביניהם, את הירי שביצעו השוטרים, את הפגיעות בגופו של אבו אלקיעאן וכן עדויות מנוכחים במקום.

עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
העימותים באום אל-חיראן/רויטרס

במקביל, פרקליטות מחוז דרום הגישה היום לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שני אחים תושבי הפזורה הבדואית בגין תקיפת שוטרים במהלך העימותים. כתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים מייחס לנאשמים עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו וסעיפים נוספים.

בבקשת המעצר נכתב כי הנאשמים "נטלו חלק בהפגנה, עם רבים אחרים, ליבו את הרוחות והוכיחו במעשיהם כי אין להם מעצורים. הם אינם נרתעים משוטרים במדים, ואף לא משוטרים רכובים על סוסים, שבסך הכול ניסו לבצע את עבודתם ולהוות מחסום אנושי בין המפגינים לרשויות חוק אחרות, שעסקו בפעילות חוקית על פי צו בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully