וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בטקס משטרת יפו: אורחים כינו את ארדן גזען – והורחקו מהאולם

17.2.2017 / 0:42

בעת שניסה לשאת דברים בטקס חנוכת תחנת המשטרה קראו שלושה יושבים בקהל לעבר השר לביטחון פנים כי הוא "מסית נגד אזרחים", ו"מי ירה באבו אל-קיעאן?". שוטרים הוציאו את שלושת המוחים ממתחם הטקס. צפו

עריכה: ניב מעוז

את הטקס החגיגי שתכננה משטרת ישראל לפתיחת תחנת המשטרה ביפו, 17 שנים לאחר שנסגרה, קטעו מחאות מצד משתתפים בקהל נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בשעה שניסה לשאת דברים. בתיעוד מהטקס שנערך אתמול (חמישי) בתחנה ניתן לראות את אחד מיושבי הקהל קורא לעבר ארדן "אתה גזען ומסית נגד אזרחים", ומוצא בידי שוטרים מהאולם.

"אני שמח שהיה כאן מישהו שהעלה את נושא דו הקיום, התכוונתי להתייחס אליו בהרחבה", אמר השר לביטחון פנים לאחר שהוצא המוחה הראשון מהאולם, אך דבריו נקטעו בשנית, כאשר אדם נוסף בקהל קרא לעברו – "מי ירה באבו אל-קיעאן?". שלושת המוחים, שפונו בידי המשטרה ממתחם הטקס, דרשו מארדן למצות את הליך הבדיקה בעניין מותו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שנורה למוות בעימותים בין המשטרה לתושבי היישוב הבדואי אום אל-חיראן בחודש שעבר בעת פינויו. זאת, לאחר שדרס למוות את השוטר ארז לוי.

עוד בוואלה! NEWS:
אישה נדרסה ליד בי"ס בראשל"צ – תלמידים העניקו לה טיפול רפואי
מטרידים את הילדים שלכם ברשת? משטרת ישראל לשירותכם. אולי
המורה החשוד במעשים מגונים בתלמידי כיתה א': הוגשו שלוש תלונות נוספות

יושבים בקהל כינו את השר ארדן גזען – והורחקו מטקס חניכת תחנת המשטרה. מערכת וואלה! NEWS
המתפרעים הורחקו מהמקום/מערכת וואלה! NEWS

"הבסיס לדו קיום וצמצום פערים הוא קודם כל במתן שירותי משטרה איכותיים ובאכיפת החוק והסדר ואני גאה שאנו מחזירים עטרה ליושנה ופותחים מחדש את תחנת המשטרה של יפו שתיתן שרות טוב יותר לתושבים", אמר ארדן בטקס. תחנת המשטרה ביפו הינה התחנה הוותיקה ביותר בישראל, ונסגרה בשנת 2000 עם החלטת המשטרה לבטל את היחידות והתחנות, ולהקים מרחבים מבצעיים. המבנה הישן נמכר, שופץ במשך שנים, ובהשקעה של מיליוני שקלים נבנה על האתר ההיסטורי מלון יוקרתי. בינתיים, על רחובות יפו חלשו שוטרי מרחב יפתח, המכסים גם את מתחם התחנה המרכזית של תל אביב והשכונות הדרומיות שלה.

עם השנים גדל העומס על השוטרים במרחב, ובשנים האחרונות הוחלט לבטל את השיטוח ולהקים שוב תחנות משטרה במחוז תל אביב. במרחב יפתח הוקמו תחנת שרת ותחנת שכונות, ובימים האחרונים הוקמה גם תחנת יפו – בפיקודו של סגן-ניצב יאיר וייצנברג. הערב נחנכה התחנה מחדש ברחוב סלמה בעיר, בנוכחותם של השר ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מלון שהוקם במבנה תחנת משטרה לשעבר, יפו. פברואר 2017. ראובן קסטרו
בית המלון שהיה בעבר תחנת המשטרה/ראובן קסטרו

"הקמת התחנה בעיר יפו, הינה תולדה לדרישה גוברת והולכת מצד התושבים המתגוררים ביפו לקבלת שירותי משטרה מתחנת משטרה שתתמקם בעיר. ואכן, תחנת יפו הוקמה כדי לתת מענה לצורך זה ולספק לתושבים שירותי משטרה מיטביים", נמסר הערב מהמשטרה. "הקמתה של תחנת יפו משמעותה הפניית משאבים ואמצעים, אשר נועדו לשרת את התושבים באופן מיטבי ולהגביר את ביטחונם האישי הן של אלו המתגוררים ביפו, והן של האזרחים העובדים בעיר או מבקרים בה".

"תחנת משטרת יפו משרתת אוכלוסייה הטרוגנית המרוכזת בצפיפות ומתמודדת עם פשיעה, עבירות רכוש ואלימות, הפרות סדר ציבורי ועוד. כפועל יוצא השוטרים, הקצינים והמתנדבים עומדים בפני מבחנים מורכבים, ולא אחת מתמודדים עם אירועים הדורשים אורך רוח וסבלנות, לצד נחישות ואסרטיביות", אמר אלשיך בטקס. "פתיחתה של תחנת יפו מאפשרת למשטרה להתמקד ולתת לתושבים מענה איכותי ונגיש המותאם לבעיותיהם תוך חיבור לקהילה בהדדיות ושקיפות מלאה. אין לי ספק כי פתיחת התחנה תוביל לעלייה בביטחון האישי ובאיכות החיים של התושבים וכן לחיזוק האמון במשטרה".

בתחנת יפו משרתים כ-170 קצינים ושוטרים. "כבר היום אנו יכולים לראות את ניצני ההשפעה של תחנת המשטרה ביפו במגוון תחומים, הן בהיבט של הורדת רף הפשיעה, מניעת התרחשות של אירועים פליליים וחיזוק קשרי הקהילה עם המשטרה", אמר מפקד מרחב יפתח, ניצב-משנה דני לוי.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully