וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל מחברון: "משפט ראווה, ידענו שהחייל יקבל עונש קל"

בני משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, שנורה למוות בידי אלאור אזריה, קראו להנהגה הפלסטינית לפנות לבית הדין בהאג. "זה היה נראה שהחייל ומשפחתו בחגיגה – ולא בדיון על רצח", טען דודו

צילום: רויטרס

משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, הפלסטיני שנורה למוות על ידי החייל אלאור אזריה בזירת ניסיון פיגוע בחברון בחודש מרץ שעבר, הגיבה היום (שלישי) בזעם לגזר הדין הקל, לדבריהם, שהוטל על חייל צה"ל בגין הריגתו של יקירם – 18 חודשי מאסר. במקביל, בני המשפחה ואזרחים נוספים יצאו לאחר ההכרזה על גזר הדין להפגנת מחאה ברחובות חברון.

"זה משפט ראווה, שבו נראה החייל שמח עם בני משפחתו, כאילו נמצאים בחגיגה - ולא בדיון על רצח", טען דודו, פתחי א-שריף, בריאיון לרשת "אל-ערבי אל-ג'דיד". המשפחה קראה לרשות הפלסטינית לקחת את הסוגיה לערכאות בינלאומיות. "הגיע הזמן לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג", הוסיף א-שריף. "הנושא בידיה של ההנהגה הפוליטית הפלסטינית".

עוד בוואלה! NEWS:
כלא אזרחי, הקלה בעונש או פנייה לנשיא: מה הצעד הבא של אזריה?
בימין קוראים לחנינה לאזריה: "ביטחון ישראל מחייב זאת"
צפו: משפחת אזריה שרה "התקווה" לאחר הקראת גזר הדין

משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, חברון, 21 בפברואר 2017. רויטרס
אזריה "מבוקש". הפגנת מחאה בחברון, היום/רויטרס

"אפילו קצינים בכירים יותר שהיו מעליו לא עמדו לדין", טען א-שריף בריאיון נוסף, לסוכנות הידיעות רויטרס, "המשפט הזה הוא מחזה שנכתב על ידי הכיבוש הישראלי, עם תסריט, שנכתב והופק כל כולו על ידי ישראלים". הוא סיכם: "כמשפחת הקורבן, למה היינו יכולים לצפות? ידענו שהחייל יקבל עונש קל".

ואסל אבו יוסף, בכיר אש"ף שנכח בבית המשפחה היום, הוסיף: "המשפט היום של רוצח השהיד עבד אל-פתאח א-שריף – שתועד נרצח על ידי אחד מחייליו הפשיסטיים של הכיבוש הישראלי, רצח ששודר בערוצי החדשות ברחבי העולם, רצח מכוון של אדם פצוע שלא יכול לזוז ונורה בראשו בדם קר – הסתיים בהחלטה לגזור עונש קל על החייל הזה".

עוד באותו נושא

בחודש שעבר - ביקור בבית המחבל שנורה בידי אזריה

לכתבה המלאה
משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, חברון, 21 בפברואר 2017. רויטרס
"למה היינו יכולים לצפות?". בני המשפחה צופים בדיווחים מהקרייה, היום/רויטרס

לטענת אבו יוסף, גזר הדין "מוכיח את חוסר הכבוד לחייהם של פלסטינים ולחוק הבינלאומי והחוק ההומניטרי, תוך התייחסות קלילה לרצח מטעם הכובש הישראלי". הוא הוסיף כי "בתי המשפט מעניקים לגיטימציה להרג העם הפלסטיני, ונותנים לצבא אור ירוק ליישם מדיניות של חיסולים".

מוקדם יותר היום גינתה הממשלה הפלסטינית את גזר הדין, וטענה כי מקרים רבים, שבהם נהרגים נשים, ילדים וגברים מאש ישראלית, אינם נחקרים כלל. על פי הודעת הממשלה ברמאללה, כפי שדווחה ברשת "אל-ווטנייה", ההחלטה היום "מאפשרת לחיילים להמשיך לפגוע באותו האופן בבני אדם לא חמושים".

משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, חברון, 21 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנת מחאה בחברון, היום/רויטרס
משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, חברון, 21 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנת מחאה בחברון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully