וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית המחבל שנורה בידי אזריה משוכנעים: "הוא יקבל עונש מאוד קל"

4.1.2017 / 7:50

דודו של עבד אל-פתאח א-שריף מאמין כי בית הדין הצבאי ירשיע את החייל שירה באחיינו בחודש מרץ. לאחר הכרעת הדין יערכו בני המשפחה מסיבת עיתונאים בחברון. הצלם שתיעד את הירי: "בית המשפט הישראלי עומד בפני מבחן"

עריכה: נועה לוי ואביב אירגז

משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה על ידי אלאור אזריה לאחר פיגוע הדקירה בחברון בחודש מרץ האחרון, עוקבת בדריכות אחר משפטו של החייל. לדברי בני המשפחה בית הדין הצבאי צריך לעשות צדק, להרשיע את אזריה ולהענישו כפי שמקובל בחוק, לא פחות.

דודו של א-שריף, אבו טארק, מאמין שבית המשפט ירשיע את אזריה. "אבל אני משוכנע שהוא יקבל עונש מאוד קל שנה שנתיים לא יותר. למה כשפלסטיני נתפס הוא נענש לשנים ארוכות ואותו יענישו בעונש קל?". שאר בני המשפחה לא היו מעוניינים לדבר עד להכרעת השופטים, הצפויה להינתן הבוקר. הם מתכננים לערוך מסיבת עיתונאים בחברון לאחר הכרעת הדין שם יגיבו ויפרשו את תחושותיהם בעניין החלטת בית הדין.

א-שריף, יחד עם חברו רמזי עזיז א-קסראווי תמימי, הגיע בבוקר פורים האחרון, 24 במרץ, לחסם ז'ילבר שבשכונת תל רומיידה בחברון במטרה לדקור חיילים ששהו בעמדה. הם הצליחו לפגוע בחייל אחד ולפצוע אותו באורח קל אך קצין שהיה עמו במקום ירה ופגע בהם. תמימי נהרג במקום וא-שריף נפצע באורח קשה ונפל על הרצפה. כ-11 דקות מאוחר יותר ירה בו אזריה למוות.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת אזריה: הירייה הגורלית, הפגנות התמיכה - והמשפט המטלטל
הבוקר: תחנות רכבת ייסגרו, נהגי אוטובוסים בירושלים ישבתו
האורחים המפתיעים שצפויים להגיע להשבעת טראמפ: הילרי וביל קלינטון

אביו של המחבל שנורה על ידי אזריה: "לא אתנגד אם אלאור יוצא להורג". רויטרס
בחברון עוקבים אחר המשפט בדאגה. בני משפחתו של א-שריף, בביתם/רויטרס

עימאד אבו שמסייה, צלם ארגון "בצלם" שתיעד את הירי של אזריה בא-שריף, מתאר כי המשפט מעסיק את כל האוכלוסייה הפלסטינית באזור. "הפלסטינים עוקבים אחרי המשפט בדאגה ובתשומת לב רבה, במיוחד משפחתו של הנער שנרצח, ואני עצמי".

אבו שמסייה הביע תקווה "שבית המשפט יכריע לטובת הצדק". אך הוסיף כי, "המציאות שאני רואה היא שבית המשפט יושפע מהאווירה הציבורית בישראל שתומכת בחייל הרוצח ומצדיקה את הרצח". לדבריו, אווירה זו תשפיע על בית המשפט, "בעיניי בית המשפט הישראלי עומד בפני מבחן גדול".

לאחר שפורסם התיעוד שצילם אבו שמסייה, לקראת מתן עדותו בפני בית הדין הצבאי, הוא ספג איומים ברשת, שלדבריו נמשכים גם כעת. "אני חושב על עתידי ועל ביטחון משפחתי, מכיוון שקיבלתי איומי רצח רבים מישראלים בפייסבוק, שיחות איומים רבות ממספרים בלתי מזוהים של ישראלים, הטרדות ואיומים על ידי מתנחלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פיגוע דקירה בחברון, 24 במרץ 2016. תצפית TPS
זירת הפיגוע בתל רומיידה, בחודש מרץ/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully