וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורחים המפתיעים שצפויים להגיע להשבעת טראמפ: הילרי וביל קלינטון

3.1.2017 / 22:22

לפי דיווח בניו יורק מגזין, בני הזוג החליטו לאשר את השתתפותם בטקס "מתוך כבוד להליך הדמוקרטי". הגעתם מפתיעה נוכח ההשמצות ההדדיות בין טראמפ לקלינטון במהלך הקמפיין. עד כה לא התקבל למידע אישור רשמי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידיאו: עימות בין קלינטון לטראמפ באוקטובר 2016)

אירוע השבעתו של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, מסתמן כבר שבועות בתור אחד האירועים המסקרנים בעולם. דיווחים בכלי תקשורת במדינה הערב (שלישי) גורמים לו להיראות מסקרן אף יותר: לפי הדיווחים, בני הזוג ביל והילרי קלינטון החליטו לאשר את השתתפותם כאורחים בטקס.

הניו יורק מגזין ציטט גורמים בסביבת קלינטון, לפיהם בני הזוג התייעצו רבות עם מקורביהם בנוגע לשאלה אם להגיע למאורע או לא, והחליטו בסופו של דבר לעשות כן "מתוך כבוד להליך הדמוקרטי האמריקני", כך דווח. עד כה אין לידיעה אישור ממקור רשמי.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
סוריה: עשרות הרוגים בתקיפה אווירית נגד ג'בהת א-נוסרה באידליב
הספר הנמכר ביותר בגרמניה: "מיין קמפף" של היטלר בגרסתו החדשה
הקונגרס החליש את הפיקוח עליו, וטראמפ תקף: "לא הדבר הכי חשוב"

הילרי קלינטון אחרי ההפסד לדונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. 9 בנובמבר 2016. רויטרס
התייעצו עם מקורבים והחליטו לאשר הגעה. הילרי וביל קלינטון/רויטרס

גם הנשיאים ג'ימי קרטר וג'ורג' בוש הבן יחד עם רעייתו לורה צפויים להשתתף בטקס שייערך ב-20 בינואר בוושינגטון הבירה. זאת, משום שהפרוטוקול מחייב את הזמנתם של נשיאים לשעבר ובני זוגם לטקס. ואולם, מעולם לא היה מצב שבו הגברת הראשונה לשעבר התמודדה בבחירות, ובכך הגיעה לטקס גם על תקן המועמדת המפסידה.

הילרי וביל קלינטון כבר שוחחו עם טראמפ ואיחלו לו הצלחה בתפקידו. הילרי התקשרה לטראמפ בליל הבחירות ואילו ביל עשה זאת כמה ימים לאחר מכן. עם זאת, השלושה לא נפגשו פנים אל פנים מאז ניצח טראמפ בבחירות שנערכו ב-8בנובמבר.

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
קרא לכלוא את קלינטון. טראמפ/רויטרס

הסיטואציה של בני הזוג קלינטון לעומת יתר הנשיאים הקודמים, מטבע הדברים, שונה. זאת, לאור המתח הרב ששרר ביניהם ובין הנשיא הנבחר טראמפ במהלך קמפיין הבחירות היצרי ורווי ההשמצות שניהלו שני המחנות.

טראמפ הרבה לפנות לשרת החוץ לשעבר בתואר "הילרי הנוכלת" והבטיח כי אם ייבחר יפעל לכלוא אותה ואף ימנה תובע מיוחד לבדיקת פרשת המיילים. הסיסמה "לכלוא אותה" כיכבה פעמים רבות בקמפיין הבחירות שלו. הוא אף טען כי מצבה הרפואי של קלינטון ירוד וכי "אין לה את היכולת להנהיג". בנוסף לכך, הרבה טראמפ לעסוק בפרשיות המין של ביל קלינטון ואף ערך מסיבת עיתונאים עם כמה מן המתלוננת נגדו לפני אחד העימותים.

קלינטון מנגד שבה ואמרה כי "אסור שאדם המתרגז בגלל ציוץ בטוויטר יחזיק בקודים הגרעיניים", ומיקדה את מרב תשדירי הקמפיין שלה במסרים שליליים נגדו. היא גם אמרה כי "מחצית מתומכיו שייכים לסל של הנתעבים". מאוחר יותר חזרה בה מן המילה "חצי", אך לא מן האמירה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully