וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ממשלת טראמפ: סנאטורית "השמיצה" שר מיועד - והושתקה

8.2.2017 / 21:23

הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן ציטטה בסנאט ממכתב של אלמנתו של מרטין לותר קינג, ובו ביקורת על התובע הכללי המיועד ג'ף סשנז. נשללה ממנה זכות הדיבור - אולם עמיתיה המשיכו להקריא במקומה. קלינטון: "חייבים להמשיך"

רויטרס

התנגדותם של סנאטורים דמוקרטים רבים למינוי חברי הממשלה החדשה של הנשיא דונלד טראמפ ידועה היטב, אולם עד כה דיוני השימוע של השרים המיועדים עברו ללא אירועים חריגים – אולי מלבד מילים קשות שהטיחו הדמוקרטים והרפובליקנים זה בזה. אלא שאתמול (שלישי) הסנאטורים אישרו את שלילת זכות הדיבור מעמיתתן הדמוקרטית הבכירה אליזבת וורן, לאחר שהקריאה קטעים ממכתב שכתבה אלמנתו של פעיל זכויות האדם מרטין לותר קינג, ובו ביקורת על התובע הכללי המיועד של טראמפ, ג'ף סשנז.

מכתבה של קורטה סקוט קינג נכתב לפני כשלושה עשורים, במחאה על מינויו לתובע פדרלי, והוא מתאר את הרקורד הבעייתי של הסנאטור סשנז בעייני זכויות אזרח. בהובלתו של מנהיג הרוב הרפובליקני מיץ' מקונל, הסנאט אישר את שלילת זכות הדיבור מוורן, בטענה כי היא עברה על תקנות הבית בכך ש"השמיצה סנאטור אחר" – אולם היום עלו בזה אחר זה שורת סנאטורים דמוקרטים והמשיכו להקריא מאותו המכתב, שעות לפני ההצבעה הצפויה על מינויו הרשמי של סשנז.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"
רק בעזרת סגן הנשיא פנס: אושר מינוי שרת החינוך של טראמפ
מסע במזרח: "הכלב המשוגע" של טראמפ נשלח לכבות את השריפות שהצית

הסנאטורית אליזבת וורן בהפגנה מחוץ לבית המשפט העליון, 30 בינואר 2017. רויטרס
"תנו לליז לדבר". וורן בהפגנה מול בית המשפט העליון, לפני כשבוע/רויטרס

וורן, שנחשבת לאחת מהמועמדות המובילות בבורסת השמות בבחירות הבאות לנשיאות ארצות הברית, בשנת 2020, התבקשה לשמור על שתיקה במשך יתר הדיון בעניינו של סשנז. הסערה בסנאט עוררה מחאה לא רק בין כותלי הבית, אלא גם ברשתות החברתיות. כך, למשל, בטוויטר נפוץ במהרה ההאשטאג "תנו לליז לדבר".

במכתב המדובר, משנת 1986, כתבה קינג כי סשנז ניצל את משרתו ל"ניסיון נואל לאיים ולהפחיד מצביעים שחורים מבוגרים". לדבריה, שנמסרו לקראת מינוי סשנז לשופט, "מר סשנז השתמש בכוח האדיר של המשרה שלו על מנת לאיים על זכות ההצבעה החופשית של אזרחים שחורים, במחוז שבו הוא מבקש לכהן כשופט פדרלי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

קלינטון בטוויטר: "אנחנו חייבים להמשיך"

וורן מצדה טענה כי היא "פשוט מקריאה את מה שקורטה סקוט קינג כתבה לוועדה למינוי שופטים לגבי ג'ף סשנז ומה תהיה המשמעות של מינויו בראי ההיסטוריה, לראייתה". יריבתו של טראמפ בבחירות האחרונות הילרי קלינטון התייחסה לסערה בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה: "אנחנו חייבים להמשיך". התקרית האחרונה הדגישה עוד יותר את החלוקה המפלגתית בנוגע למינויים השנויים במחלוקת של אנשי ממשלו של טראמפ, בתהליך שצפוי להסתיים רק עוד זמן מה.

מכתבה המלא של קורטה סקוט קינג:

מכתבה של קורטה סקוט קינג by Amit Meyer on Scribd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully