וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בעזרת סגן הנשיא פנס: אושר מינוי שרת החינוך של טראמפ

7.2.2017 / 21:55

בעקבות שוויון בין מאה הסנאטורים, נחלץ סגן נשיא ארה"ב והכריע בעד מינויה של המיליארדרית בטסי דבוס. הדמוקרטים חוששים שהיא תפגע בחינוך הציבורי לטובת החינוך הפרטי. "לא מתאימה לתפקיד"

בטסי דבוס בשימוע בפני הסנאט על מינויה לתפקיד שרת החינוך של ארצות הברית, ינואר 2017. רויטרס
המינוי שלה לא עבר חלק. דבוס בשימוע בסנאט/רויטרס

הסנאט של ארצות הברית אישר הערב (שלישי) את מינויה של בטסי דבוס לשרת החינוך בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ טראמפ. רק אחרי שסגן הנשיא מייק פנס מימש את תפקידו כנשיא הסנאט ושבר שוויון בהצבעה הצמודה שהוכרעה ברוב של 51 תומכים מול 50 מתנגדים. הסנאטורים שניסו להפיל את מינויה חוששים כי היא תפגע בחינוך הציבורי מאחר שהיא תומכת נלהבת בחינוך הפרטי.

בשבועות האחרונים התקיימו הפגנות ומחאות נגד המינוי של דבוס, תורמת גדולה של מפלגה הרפובליקנית, בטענה שהיא אינה מצוידת בכישורים המתאימים לתפקיד. צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, ביקר את מינויה לאחר השלמת התהליך. "המועמדת הזאת כל כך לא מתאימה וכל כך שנויה במחלוקת, עד שסגן הנשיא פנס היה צריך לנסוע לאורך שדרות פנסילבניה כדי להטיל את הקול המכריע", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר ההצבעה בסנאט.

הדיון שקדם להצבעה שוברת השוויון, שלפי גורמים בסנאט היא חסרת תקדים, נמשך כל הלילה והדמוקרטים ניסו לשכנע את סנאטור רפובליקני אחד לפחות להצטרף אליהם ולהפיל את מינויה. הסנאטוריות הרפובליקניות סוזאן קולינס ממיין וליסה מורקווסקי מאלסקה הצטרפו לדמוקרטים ויצרו שווין של 50 תומכים ומתנגדים, עד שפנס הכריע. בעבר, מועמדים לתפקידים בממשל שזכו לתמיכה מועטה ביקשו מהנשיא להסיר את מועמדותם, אך דבוס חרגה מכך.

לקריאה נוספת בנושא
ממשל טראמפ מודה: "היה צריך לדחות את יישום צו ההגירה"
חזון אמריקה תחילה של טראמפ מעורר את השדים שהיהודים ניסו לשכוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully