וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החצר האחורית של ישראל": ראשי הערים שהסתבכו עם החוק

7.2.2017 / 20:12

לצד כתב האישום נגד ראש עיריית אשקלון, עלה באחרונה חשד לשחיתות גם נגד ראש העיר צפת - בזמן שחקירת פרשה דומה מתנהלת גם בנתניה. בכירים אחרים נושאים עונשי מאסר או כבר השתחררו מהכלא

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חזרתו של איתמר שמעוני לעיריית אשקלון, מאי)

כתב האישום שהוגש הבוקר (שלישי) נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, כמו גם מעצרו של ראש עיריית צפת אילן שוחט, הזכירו שוב כיצד הרשויות המקומיות יכולות להפוך קרקע פורייה לניצול מרות ולשחיתות. אל שמעוני ושוחט מצטרפת שורה של ראשי ערים ורשויות שנחשדו והואשמו בעבירות דומות, כשבחלק מהמקרים הפרשות הסתיימו בהרשעה ואף במאסר בפועל.

בכתב האישום החמור שהגישה הפרקליטות נגד שמעוני מיוחסות לו עבירות שוחד והפרת אמונים. בכתב האישום נטען כי הוא חתם על הסכמים עם שתי נשים שטענו לפגיעה מינית מצדו ובהם נדרש לשלם כמיליון שקלים. הוא פעל לגיוס הכסף מיזמים וקבלנים הפועלים בעירו בתמורה להחלטות המיטיבות עמם.

שוחט, ראש עיריית צפת, נחשב לאחד מראשי הערים הפופולריים ביותר בצפון. תושבי העיר עדיין מוקירים תודה על החלטתו לוותר על מקום ברשימת מפלגת ישראל ביתנו לטובת חזרתו לעירייה. הוא נמצא בימים אלה במעצר יחד עם שורת בכירים בעירייה, כולם חשודים בעבירות שוחד, מרמה ומס בהקשר של מיזמי נדל"ן בעיר הצפונית. אמש האריך בית המשפט המחוזי בחיפה את מעצרו בשלושה ימים.

עוד בנושא:
היחסים האסורים והסכם השתיקה: חקירת איתמר שמעוני נחשפת
ראש עיריית אשקלון הקודם: "יש להדיח את איתמר שמעוני"
ראש העיר צפת נדרש להשיב כספי הוצאות משפטיות שקיבל בניגוד לנהלים

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
איתמר שמעוני. ראובן קסטרו
נטען כי חתם על הסכמי שתיקה עם שתי נשים שבהן לכאורה פגע מינית. שמעוני/ראובן קסטרו

ברשימה המפוקפקת נמצאים גם בין היתר, האסיר הטרי ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, שהחל לשאת בשבוע שעבר שלוש שנות מאסר בכלא מעשיהו. בר הורשע בקבלת שוחד בסך שני מיליון שקלים שהתקבל מיזמי נדל"ן. בשל גילו המתקדם ומצבו הבריאותי, החליט בית המשפט להפחית את עונשו של בר בשנתיים וחצי. כמו כן, הוא נקנס ב-800 אלף שקל לאחר שזוכה מאישום בגין הלבנת הון ועבירות מס.

ראש עיר נוסף שעליו נגזר עונש מאסר הוא דוד יוסף, שעמד בראש עיריית אור יהודה, והורשע בעבירות מין ושחיתות. לפי הרשעתו, יוסף ביצע שורה ארוכה של עבירות מין, שהחמורה שבהן היא מעשה מגונה בכוח. יתרה מזו, הוא הורשע בבעילה אסורה בהסכמה ובהטרדה מינית, וכן בעבירות מרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט וחקירה. לאחרונה ערערה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון על העונש הקל, לטעמה, שהושת על יוסף.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, הארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון. 13 בספטמבר 2016. שלומי גבאי
שהתה במעצר כמה שבועות. פיירברג/שלומי גבאי

בעוד חלק מראשי הערים בארץ כבר הואשמו או הורשעו, המשטרה ממשיכה בימים אלה בחקירת פרשת השחיתות בעיריית נתניה. ראשת העיר, מרים פיירברג, בנה, בעלה לשעבר וכמה קבלנים ויזמים בעיר, חשודים בעבירות שוחד, מרמה ומס בהקשר של כמה פרויקטים מפוארים. פיירברג עצמה שהתה במעצר כמה שבועות ואף הורחקה מהעירייה לכמה חודשים.

בין ראשי הרשויות שהסתבכו עם החוק ניתן למצוא גם כאלה שכבר ריצו את עונשם. אחד הבולטים שבהם הוא ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, שנעצר בשנת 2009 בחשד לעבירות פליליות ולשחיתות. לאחר שנתיים המליצה המשטרה להעמידו לדין, ובשנת 2013 הוא הואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. ב-2015, עקב ערעור של הפרקליטות, נגזרו על לחיאני שמונה חודשי מאסר בפועל והוטל עליו קלון למשך שבע שנים. במאי האחרון שוחרר לחיאני לאחר ניכוי שליש מתקופת מאסרו.

גם ראש עיריית רמת השרון לשעבר, איציק רוכברגר, ריצה שישה חודשי עבודות שירות ונושא קלון. בשנת 2015 הוא הורשע בעבירות של רישום כוזב של מסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים.

"עוצמת ראש הרשות כמעט בלתי מוגבלת"

בתנועה לאיכות השלטון התייחסו לפרשות השחיתות ברשויות ומסרו: "לצערנו הרב, פעם נוספת, וכפי הנראה לא האחרונה, אנחנו נחשפים לגילויי שחיתות קשים בשלטון המקומי, ושוב בעניינים הנוגעים לנדל"ן ולקשרים פסולים בין הפוליטיקאים המקומיים, דרך עסקנים ובחשנים ובסוף קבלנים ואילי נדל"ן בביצה המקומית".

עוד נמסר כי "הרשות המקומית היא כבר מזמן החצר האחורית של מדינת ישראל, שילוב גרוע של רגולטור חלש בדמות משרד הפנים, לצד עוצמה כמעט בלתי מוגבלת של ראש הרשות, שהפך לשריף ברשות המקומית שלו, זה על פיו יישק דבר, מביא אותנו פעם אחר פעם אל חדרי החקירות ואל כתבי האישום. הגיע הזמן להגברת הפיקוח על הרשויות המקומיות, לניתוק הקשר המשחית שבין קבלנים ונדל"ניסטים לבין הפוליטיקאים המקומיים, ולחיזוק הבקרה של השלטון המרכזי על הנעשה ברשויות השלטון המקומיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully