וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: ראש עיריית צפת הוא הבכיר שנעצר בחשד לשחיתות

6.2.2017 / 17:32

אילן שוחט נעצר יחד עם שלושה עובדי עירייה נוספים בפשיטה של שוטרי יאח"ה על משרדיהם בתום חקירה סמויה. הם חשודים בעבירות שוחד במיזמי נדל"ן בעיר, ובהם בית מלון ושכונת מגורים

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הוא הבכיר שנעצר הבוקר (שני) בחשד לשורת עבירות, בהן עבירות שחיתות, שוחד, מרמה והעלמת מס – כך הותר היום לפרסום. הוא נעצר יחד עם שלושה עובדי עירייה נוספים, בהם עוזרו האישי גילי אדלר והקבלן רונן גנון, במהלך פשיטה של שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עם יחידת יהלום של מס הכנסה. לוואלה! NEWS נודע כי חוקרי יאח"ה מחזיקים בין היתר בתכתובת בין שוחט לבכיר אחר בעירייה, שבה קורא ראש העירייה לזרז בדחיפות אישורי תכנון ובנייה לקבלן שלכאורה נמנה על אחד ממקורביו.

בדיון שנערך היום בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה אמר נציג המשטרה כי שוחט שיתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו. לדבריו, המשטרה חוקרת שש פרשות שונות בהן חשוד שוחט, הראשונה מלפני כמה שנים והאחרונה שבהן נוגעת לחודשים האחרונים. החשדות המיוחסים להם הם גניבה בידי עובד ציבור, לקיחת שוחד, הדחה בחקירה, נתינת שוחד בחירות, הבטחת עבודה לבוחר, השמטת הכנסה במזיד, שימוש במרמה או תחבולה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים. מעצרם של שוחט, אדלר וגנון הוארך בארבעה ימים.

בפשיטה שערכו חוקרי יאח"ה על ביתו הבוקר בשעה 6:00 נתפסו מסמכים, מחשבים וטלפונים סלולריים. במשטרה מעריכים כי היקף השוחד שבו חשוד שוחט עומד על עשרות עד מאות אלפי שקלים.

לקריאה נוספת:
הקבלן המקורב, אישורי הבנייה - וההקלטה: כך עבדה השיטה בצפת
פרישת ראש העיר צפת מישראל ביתנו: נבדק חשד לעבירות פליליות

הקלטה של הנהג של ראש עיריית צפת. אדריאן הרבשטיין
"לא מצאנו שיש חלופה כלשהי שתבטל את החשש לשיבוש". ראש העירייה אילן שוחט/אדריאן הרבשטיין

נציג המשטרה אמר כי "שקלנו חלופות מעצר ולא מצאנו שיש חלופה כלשהי שתבטל את החשש לשיבוש. בשלב שבו אנו נמצאים בבית המשפט צריך לבחון אם יש חשד סביר. מבחינתנו יש חשד סביר ומעבר לכך". עוד אמר הנציג כי "החשוד, בכל מקום חוץ מאשר במעצר, יוכל להשפיע בצורה משמעותית על עדים".

עורכת דינו של שוחט אמרה כי "המעצר נועד לשבור את רוחו ולא שום דבר אחר. מעבר לזה שהוא ראש עיר, הוא בעל משפחה ונעדר עבר פלילי ומעצר כזה קשה עבורו מנשוא". היא הוסיפה כי ניתן להרחיק אותו מצפת וכי יש לשקול חלופת מעצר.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשיטת המשטרה על עיריית צפת, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחקירה הסמויה עלה החשד לכך שבעלי עסקים פעלו לקידום ענייניהם בעירייה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם בניגוד עניינים, ותוך ביצוע שורת עבירות מרמה ומס. במסגרת הפעילות הבוקר, ערכו כוחות משטרה וחוקרי רשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם וכן במשרדי עיריית צפת ותפסו מסמכים וחומרים לצרכי חקירה.

בנוסף, במסגרת החקירה שלפי שעה קיבלה את השם "פרשה 1431", פשטו השוטרים גם על בית המלון "המצודה" בעיר - שאחד מבעליו מקורב לשר בכיר בממשלה. זאת לאחר שבתום חקירה סמויה במשך חודשים עלה חשד למתן שוחד לבכירים בעירייה, במסגרת מיזמי בנייה שכוללים את המלון וכן שכונת מגורים בעיר.

במרץ 2015 פורסם בוואלה! NEWS כי המשטרה פתחה בבדיקת חשדות לעבירות פליליות מצדו של שוחט, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי חוקרי יאח"ה שכולל מאות הקלטות ומסמכים. מבחינה ראשונית של המידע, עלה חשש לכאורה למתן שוחד בחירות ומתן טובות הנאה למקורבים שסייעו לבחירתו של שוחט, שהיה מספר 4 במפלגת ישראל ביתנו והודיע על פרישתו זמן קצר לאחר הבחירות. שוחט הכחיש אז את הטענות, ואף התלונן במשטרה על ניסיון סחיטה.

(עדכון ראשון: 16:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully