וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלן המקורב, אישורי הבנייה - וההקלטה: כך עבדה השיטה בצפת

חוקרי יאח"ה פשטו על בניין העירייה ועצרו בכיר ו-3 נוספים, בחשד לשורת עבירות שחיתות. לוואלה! NEWS נודע כי בידי המשטרה תכתובת שבה קורא ראש העיר לזרז מיזם בנייה של קבלן מקורב. הקלטה מהעבר חושפת טפח נוסף: "יש כאן שטרות של 50 ושטרות של 100"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

בכיר בעיריית צפת נעצר הבוקר (שני) יחד עם שלושה עובדי עירייה נוספים, במהלך פשיטה של שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עם יחידת יהלום של מס הכנסה, והם חשודים בשורת עבירות, בהן עבירות שחיתות, שוחד, מרמה והעלמת מס.

לוואלה! NEWS נודע כי חוקרי יאח"ה מחזיקים בין היתר בתכתובת בין ראש העיר, אילן שוחט, לבכיר אחר בעירייה, שבה קורא שוחט לזרז בדחיפות אישורי תכנון ובנייה לקבלן שלכאורה נמנה על אחד ממקורביו.

עוד בוואלה! NEWS:
המאפיונר המסוכן חוגג 100 - ולארצות הברית עדיין יש ממה לחשוש
מהירים, קלים וחדשים יותר: צה"ל רכש אלפי כלי רכב צבאיים
הישורת האחרונה: אחרי הפינוי - החלה הריסת הבתים שנותרו בעמונה

הודעה כי עיריית צפת סגורה היום לאחר שנערכה פשיטה משטרתית על העירייה, 6 בפברואר 2017. אדריאן הרבשטיין
פשיטה על העירייה ומעצר בכירים. צפת, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

בנוסף, במסגרת החקירה שלפי שעה קיבלה את השם "פרשה 1431", פשטו השוטרים גם על בית המלון "המצודה" בעיר - שאחד מבעליו מקורב לשר בכיר בממשלה - זאת לאחר שבתום חקירה סמויה במשך חודשים עלה חשד למתן שוחד לבכירים בעירייה, במסגרת מיזמי בנייה שכוללים את המלון וכן שכונת מגורים בעיר.

במסגרת הפעילות הבוקר, כוחות המשטרה וחוקרי רשות המסים ערכו חיפושים גם בבתי החשודים ובמשרדיהם, נוסף על החיפוש במשרדי העירייה, והחרימו מסמכים וחומרים אחרים לצורכי חקירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"יש שטרות של מאה"

בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS ופורסמו בינואר 2015, נחשפה שיחה בין מזכירתו של ראש העיר לנהגו לשעבר, שהתבקש לנסוע למשרד מסוים בירושלים ולטענתו להביא משם ארגז ובתוכו עשרות מעטפות עם כסף מזומן, בסך עשרות אלפי שקלים.

לפי התביעה שהגיש באותם ימים הנהג, יוסי לוי, המעטפות סודרו בשטרות של חמישים שקל ושטרות של מאה שקל, כשבכל מעטפה עשרות שטרות. לטענת הנהג, המעטפות נמסרו ישירות לעוזר הבכיר של ראש העיר, כאשר מזכירת הלשכה מלווה טלפונית את התובע בכל הנסיעה.

הודעה כי עיריית צפת סגורה היום לאחר שנערכה פשיטה משטרתית על העירייה, 6 בפברואר 2017. אדריאן הרבשטיין
רחשי השחיתות לא חדשים בעיר. הכניסה לעיריית צפת, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

ההקלטות מתעדות שיחה בין המזכירה לנהג, לאחר שהאחרון יצא מירושלים עם המעטפות והיה בדרכו חזרה לצפת. בהקלטה נשמעת המזכירה מבקשת מהנהג לבדוק מה יש בתוך המעטפות. הוא עונה לה שיש בהן שטרות של כסף, והיא מבקשת ממנו להגיע לעוזרו הבכיר של שוחט.

המזכירה: יוסי, תפתח מעטפה אחת מהרשימה... מהחבילה... תפתח אותה, תגיד לנו מה יש בפנים.

הנהג: אני אפתח את החבילה עכשיו?

המזכירה: אחד, כן. מעטפה אחת מתוך החבילה.

הנהג: רק רגע. שנייה.

המזכירה: תודה נשמה.

הנהג: שנייה אני עומד בצד, שנייה, יתפוס אותי שוטר. נו מה. רק רגע אני פותח. מה את רוצה לדעת?

המזכירה: מה יש בתוך מעטפה אחת?

הנהג: חמישים. שטרות של חמישים, ויש שטרות של מאה.

המזכירה: אה, אוקיי. סבבה. יופי. תודה.

הנהג: מה עוד?

המזכירה: תבוא ישר לגילי (עוזרו הבכיר של שוחט).

השופטת בבית הדין לענייני עבודה בנצרת לא התרשמה שהועבר כסף מזומן, אולם סניגורו של הנהג, עו"ד תמיר סבן, כי מאחר שאין זה מעניינו של בית הדין לעבודה לבדוק חשד מסוג זה, הועברו החומרים ליאח"ה.

באותם ימים, לפני כשנתיים, שובץ שוחט במקום הרביעי ברשימת "ישראל ביתנו" לכנסת. הוא פרש מהתמודדות במקביל למידע מודיעיני שהגיע באותם ימים למשטרה, וכלל מאות מסמכים והקלטות. שוחט מסר אז בתגובה: "לא היה ולא נברא. מנסים לייצר כותרות בכוח".

בתגובה לפרסום ההקלטה, מסר אז שוחט בתגובה: "מאז פרסום שמי כמועמד לכנסת, החלו ניסיונות סחיטה של גורמים עבריינים, הדורשים חצי מיליון שקל מכספי העירייה לטובת הנהג שפוטר מעבודתו בשל בעיות משמעת קשות, ומנסה בנקמנות ומרירות לקשור חלוקת שוברים לחג הפסח (לניצולי שואה ומשפחות נזקקות), למעטפות כסף, כאילו מדובר בסצנה מתוך הסרט הסנדק.

"לא אכנע לגל הסחיטות והאיומים ולכן הגשתי תלונה במשטרה. אני מברך על פרסום ההקלטות, המהוות עדות חיה לפרויקט סיוע למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. אני גאה בשליחותי זו ומדגיש כי כל רשימות הנזקקים גלויות, מבוקרות ונעשות בהובלת עובדים סוציאליים ואגף הרווחה העירוני. מדי שנה אני ולשכתי תורמים מכיסנו הפרטי לחלוקה חשובה זו ומשתדלים לא להשאיר אף משפחה רעבה לחג.

"בושה וחרפה להעלות סוגיה זו בצורה שטחית ולא רצינית, הכל מתוך מטרה לפגוע בשמנו הטוב. את הסאגה הזו נגמור בבית משפט אחת ולתמיד ולא דרך שבבי מידע סלקטיבי בתקשורת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיריית צפת במהלך הפשיטה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הודעה כי עיריית צפת סגורה היום לאחר שנערכה פשיטה משטרתית על העירייה, 6 בפברואר 2017. אדריאן הרבשטיין
תושבת העיר נתקלת בעירייה סגורה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully