וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהירים, קלים וחדשים יותר: צה"ל רכש אלפי כלי רכב צבאיים

6.2.2017 / 12:08

בזרוע היבשה החליטו על רכישת שישה סוגים שונים של כלי רכב, שייכנסו לשורות הצבא ויחליפו את הדגמים הישנים. בתכנית: ג'יפים ממוגנים למפקדים, רכבים מסחריים ללוחמים ונגמ"ש קל ומהיר שייכנס בשנת 2018

צילום: באדיבות מנהלת המרכבה במשרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: משרד הביטחון פיתח את הנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל, אוגוסט 2016)

בזרוע היבשה בצה"ל הוחלט לרכוש אלפי כלי רכב צבאיים חדשים, שישמשו את לוחמי וקציני חטיבות החי"ר. המהלך, המורכב מכמה עסקאות רכש שונות שנחתמו לאחרונה, נכלל בתכנית הרב שנתית "גדעון" ובוצע על ידי ענף כלי רכב מבצעיים. בין היתר, נרכשו ג'יפים ממוגנים מסוג "דוד" ו"סופה 4", שיצטרפו לאלו הישנים המשמשים את מפקדי הגדודים והפלוגות. כמו כן, הוחלט על הכנסת רכבים מסחריים מסוג "סוואנה", ששימשו את היחידות המיוחדות, גם ללוחמי חטיבות החי"ר הסדירות.

לדברי קצין המעורה בנושא, ההחלטה עלתה בעקבות הצורך להכניס רכב קל ומהיר שמסוגל לנייד 11 לוחמים עם ציוד ביהודה ושומרון. "אמנם ה'סוואנה' אינו ממוגן, אך הוא יסייע לכוחות להגיב במהירות לפיגועים ולסגור צירים בכדי למנוע הימלטות מחבלים", אמר.

במהלך השנה הקרובה יוחלפו משאיות ה"ריאו" בהן נוהגים בצה"ל כבר ארבעה עשורים. את המשאית הישנה יחליף דגם שנרכש מהצבא האמריקני לאחר ששימש את חייליו בעיראק ואפגניסטן ועבר שיפוץ קל לקראת כניסתו לצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
הבוקר: גזר דינו של אופק בוכריס, שהורשע בעבירת מין בפקודתו
במצדה של עמונה, האנרגיה האטומית של נוער הגבעות מחכה להתפוצצות
טראמפ: "מאמין שנוכל להשיג שלום במזה"ת, גם בימים קשים אלה"

צה"ל רכש אלפי כלי רכב צבאיים. דובר צה"ל
ישמש את מפקדי הגדודים. רכב מסוג "דוד"/דובר צה"ל

באשר לכלי המלחמה, החל משנת 2018 ייקלט בצה"ל נגמ"ש ה"איתן", בו יצטייד גדוד ראשון בחטיבת הנח"ל בתוך כשלוש שנים, ולאחר מכן החטיבה כולה. מדובר בנגמ"ש בעלת רמת מיגון גבוהה מאוד, המסוגל גם לנוע במהירות של עד 90 קמ"ש.

כיום, לרשות הלוחמים עומד נגמ"ש ה"נמר", שדורש הובלה באמצעות משאיות ומתאפיין במשקל כבד ותנועה איטית. "הדגם החדש פחות טוב ללחימה בשטח בנוי אבל הוא מאוד מהיר", הסביר הקצין. בחטיבת גבעתי, יצטיידו בדגם חדש של נגמ"ש ה"אכזרית" שעבר גם הוא שדרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully