וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "מאמין שנוכל להשיג שלום במזה"ת, גם בימים קשים אלה"

בטקס בבית הלבן הושבע רקס טילרסון לתפקיד שר החוץ של ארה"ב. בנאומו בטקס הביע הנשיא תקווה לתהליך שלום פורה בין ישראל לפלסטינים. בינואר האחרון התייחס טילרסון לעמדתו בנוגע לישראל, ואמר כי "השלום הוא מטרה נשגבת"

צילום: רויטרס

רקס טילרסון הושבע הלילה (חמישי) לתפקיד שר החוץ של ארצות הברית, לאחר שהסנאט אישר את מינויו לתפקיד. במהלך טקס ההשבעה, שנערך בבית הלבן, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא "מאמין שנוכל להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון, גם בימים קשים אלה". טראמפ הוסיף כי "אני נרגש עבורך ועבור משפחתך, ומעל לכל אני נרגש עבור האומה הגדולה שלנו". טילרסון, שהושבע בידי סגן הנשיא מייק פנס, אמר בפתח ההשבעה כי "אשרת תמיד את האינטרסים של העם האמריקני".

בינואר האחרון, הופיע טילרסון בשימוע לקראת מינויו בפני ועדת יחסי החוץ של הסנאט, ובו התייחס לעמדותיו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "השלום לוקח זמן. תחת התנאים הקיימים זה מאתגר, אבל זו חייבת להיות מטרה נשגבת", אמר. הוא לא נשמע אופטימי באשר לסיכויים להגיע להסכם ואמר ש"מה שדרוש זה שיתחלף דור שלא נושא את המטענים של קודמו".

עוד בוואלה! NEWS:
ביקור פתע: טראמפ הגיע לקבל את ארונו של חייל שנהרג בתימן
טראמפ קיבל חיזוק מהמפרץ: "מגבלות ההגירה - לא נגד מוסלמים"
טראמפ: "שיקראו לצו איך שרוצים, המטרה היא להרחיק אנשים רעים"

דונלד טראמפ ורקס טילרסון בטקס ההשבעה לשר החוץ, 2 בפברואר 2017. רויטרס
"נוכל להביא שלום". טראמפ וטילרסון, הלילה/רויטרס

טילרסון הדגיש את המחויבות לישראל בתור בעלת הברית הקרובה ביותר במזרח התיכון, וביקר את ההימנעות האמריקנית מההחלטה נגד ההתנחלויות שעברה במועצת הביטחון של האו"ם. "ההחלטה לא עוזרת. היא למעשה חותרת תחת התנאים להמשך השיחות, זה לא יוביל לפתרון". על השאלה אם הוא תומך בפתרון שתי המדינות, הוסיף טילרסון כי "זה החלום שכולם רודפים אחריו". עם זאת, הסתייג ואמר כי "עוד נותר לראות אם זה יכול להתממש ולהפוך למציאות".

נוסף לכך, התחייב טילרסון לסייע למאבק בתנועת החרם על ישראל בתוך ארצות הברית ומחוצה לה. הוא מתח ביקורת על הפלסטינים כשאמר ש"זה דבר אחד לנטוש את האלימות ודבר אחר לעשות משהו רציני כדי למנוע אותה". הוא אמר כי על ההנהגה הפלסטינית מוטל "לכל הפחות למנוע את האלימות", וכי פעולות אלה צריכות להתקיים "לפני כל דיון על נושא ההתנחלויות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דונלד טראמפ ורקס טילרסון בטקס ההשבעה לשר החוץ, 2 בפברואר 2017. רויטרס
טילרסון, רעייתו וטראמפ, בטקס ההשבעה, הלילה/רויטרס
דונלד טראמפ ורקס טילרסון בטקס ההשבעה לשר החוץ, 2 בפברואר 2017. רויטרס
טילרסון ורעייתו, טראמפ ומייק פנס בבית הלבן, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully