וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשקלון הקודם: "יש להדיח את איתמר שמעוני"

30.11.2016 / 19:24

בני וקנין הגיש הצעה לדון בהדחתו של שמעוני למרות החלטת הפרקליטות להסיר חלק מהחשדות נגדו, אולם למהלך יש סיכוי קטן להצליח. היום התייצב ראש העיר המכהן לשימוע, שבסופו תחליט הפרקליטות אם להגיש כתב אישום

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שמעוני שב ללשכתו לאחר ארבעה חודשי הרחקה)

ראש העיר הקודם נגד ראש העיר המכהן: בני וקנין הציע היום (רביעי) לקיים דיון להדחה איתמר שמעוני במועצת העיר אשקלון. זאת, על רקע השימוע שמתקיים בפרקליטות ועתיד לקבוע האם יוגש כתב אישום. לדברי גורמים בעיר, הסיכוי להעביר את ההחלטה להדחה קטן, זאת עקב אחיזתו החזקה של שמעוני במועצה. עם זאת, באופוזיציה טוענים כי ישנם חברי מועצה מהקואליציה שיתמכו בהצבעה על קיום הישיבה.

החקירה בעניינו של שמעוני נפתחה לפני כשנה, כאשר נעצר בחשד לעבירות מין, לקיחת שוחד, הלבנת הון, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי חקירה. הוא שוחרר בתנאים מגבילים, בהם איסור כניסה לעיריית אשקלון או יצירת קשר עם מעורבים בפרשה. אך במאי 2016 חזר לתפקידו תחת הגבלות על סמכויותיו.

לקריאה נוספת:
היחסים האסורים והסכם השתיקה: חקירת איתמר שמעוני נחשפת
בכפוף לשימוע: ראש עיריית אשקלון יואשם בשוחד ובהלבנת הון
"שמעוני הפעיל מערכת כספים מסועפת, מי שלא התיישר איתו בעירייה - פוטר"

שיחה עם מוקד התפילות למען איתמר שמעוני. דוד קורן
"קיים מידע רב על התנהגות בלתי הולמת". איתמר שמעוני/דוד קורן

וקנין, המכהן כיום כיו"ר ועדת הביקורת בעירייה אמר כי "מעבר לנושאים המופיעים בכתב החשדות נגדו, ישנו מידע רב על התנהגויות שכל אחת מהן לחוד וכולן ביחד עונות להגדרה של 'התנהגות בלתי הולמת'. על פי החוק, אם וכאשר התנהגויות אלה, הן בנוסף למיוחס לו בכתב האישום, הרי מועצת העיר רשאית להתכנס לישיבה מיוחדת וסגורה במהלכה יישמעו הדברים ותינתן לו האפשרות להשמיע את עמדתו".

עיריית אשקלון מסרה בתגובה: "צר לנו על שחבר המועצה, בני וקנין, אינו מצליח להתגבר על ההפסד הצורב שנחל לאיתמר שמעוני בבחירות האחרונות, ומנסה לתפוס את מקום הרשות השופטת. אנו ממליצים לו להתאזר בסבלנות, לאפשר לרשויות החוק להשלים את עבודתן ולראש העירייה להציג את עמדתו בפני הפרקליטות בהליך השימוע ולהיאבק על חפותו. כך מצופה מכל נבחר ציבור המכבד את עצמו ואת הדמוקרטיה.

עוד נמסר מהעירייה כי "לא ברור מדוע דווקא עכשיו, לאחר שהתברר מעל כל ספק כי ראש העירייה אינו מתמודד עוד עם חלק ניכר מעבירות שיוחסו לו בראשית הדרך, נזכר וקנין להעלות את הדרישה התמוהה הזו, שנה לאחר פתיחת החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully