וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לשימוע: ראש עיריית אשקלון יואשם בשוחד ובהלבנת הון

הפרקליטות שוקלת הגשת כתב אישום נגד איתמר שמעוני ונגד אחיו, שגייסו לכאורה יותר ממיליון שקלים לתשלום לנשים שטענו כי הותקפו מינית על ידיו. ראש העירייה לא יואשם בעבירות מין. שמעוני: "נוריד מעל הפרק את יתר החשדות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (שני) לראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, לאחיו עופר שמעוני, ולחשודים נוספים כי היא שוקלת להגיש נגדם כתבי אישום, בכפוף להליכי שימוע. לחשודים מיוחסים חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון. כמו כן, בניגוד לעמדת המשטרה, שחשבה שהתגבשה תשתית ראייתית גם בשני מקרים של בעילה אסורה ברף הנמוך, בפרקליטות החליטו לסגור את תיק עבירות המין מחוסר ראיות.

על פי כתבי החשדות שנשלחו לשניים, בהמשך למספר מערכות יחסים אינטימיות שניהל שמעוני בעבר, הוא קיבל מכתבי דרישה משתי נשים שעבדו תחתיו בעת שכיהן כמנכ"ל חברת אתרים, שבהם נטען לפגיעה מינית מצדו. שמעוני חתם על הסכמי פיצוי עם אותן נשים, לפיהם נדרש לגייס סכום של יותר ממיליון שקלים במהלך כשנה. בכדי לממן את הסכום, פנה שמעוני למקורביו, ואלו פעלו לכאורה לגיוס הכספים ממקורות שונים.

עוד על איתמר שמעוני בוואלה! NEWS:
המדינה ערערה על חזרת שמעוני לעירייה: "יש עשרות אלפי הקלטות"
ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני יועמד לדין בגין עבירות מין ושוחד
"שמעוני הפעיל מערכת כספים מסועפת, מי שלא התיישר איתו בעירייה - פוטר"

שיחה עם מוקד התפילות למען איתמר שמעוני. דוד קורן
מקורבו פעל לכאורה להבטחת סיקור תקשורתי אוהד. שמעוני/דוד קורן

על פי החשד, מקורביו של שמעוני גייסו בידיעתו כספים מיזמים ומקבלנים שונים באשקלון, ולעתים אף השתמשו בהסכמי הלוואה פיקטיביים לצורך הסוואת פעולות אלה. בין היתר, על פי כתבי החשדות, הועברו לשמעוני כספי שוחד בסך של 366 אלף שקלים באמצעות עסק לתיווך נכסים שהוקם על ידי אחיו, אשר בפועל כמעט לא עסק בתיווך, אלא שימש למטרת העברת הכספים בלבד.

כמו כן, הועברו לשמעוני לכאורה כספי שוחד מאנשי עסקים אחרים הפועלים באשקלון או בעלי אינטרסים כלכליים בעיר, בשווי של כ-170 אלף שקלים נוספים. בנוסף, מקורבו של שמעוני פעל לכאורה להשיג בעלות באמצעי תקשורת מקומיים באשקלון, על מנת שאלו יסקרו באופן אוהד את פעילות שמעוני והעירייה. בתמורה להעברות כספים אלה, שמעוני פעל על פי החשד לקידום האינטרסים של נותני השוחד בעיר.

שליחת מכתבי השימוע נעשתה עם סיום חקירת הפרשה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל, חקירה אשר חלקה הגלוי החל בתחילת חודש ינואר, עם מעצרם של שמעוני ושל חשודים נוספים. במסגרת החקירה נחקרו באזהרה בעלי תפקידים בעיריית אשקלון, מקורבים, קבלנים ויזמים, וכן נגבו עשרות עדויות, בוצעו חיפושים בבתי חשודים ובמשרדיהם, לרבות בעירייה, נתפסו מסמכים ומחשבים וכן נתפסו רכוש וחשבונות לצורך בקשת חילוט. החקירה נוהלה בידי יחידה ארצית של משטרת ישראל בשיתוף פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים, והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי צמוד של הפרקליטות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני שב ללשכתו אחרי 4 חודשי הרחקה. שי מכלוף
לאחר הרחקה בת ארבעה חודשים, איתמר שמעוני חוזר ללשכתו/שי מכלוף

שמעוני הורחק מבניין העירייה לתקופה של ארבעה חודשים. בתום התקופה אישר בית המשפט המחוזי במחוז מרכז הסכם שנחתם בין נציגי המשטרה לבין סנגורו של שמעוני שלפיו ראש העירייה יוכל לשוב לעבודתו, אך בתנאים מגבילים.

לפני כשלושה חודשים שב שמעוני ללשכתו, אך כחודש לאחר מכן ביקשה המשטרה מבית המשפט לעיין מחדש בתנאים המגבילים שנקבעו לו בטענה כי שמעוני הפר אותם כמה פעמים ואף נחקר על כך באזהרה. בין היתר, נאסר על שמעוני לעסוק בנושאי תכנון ובנייה, לכהן כחבר בוועדות של מועצת העיר ולא להפעיל כל סמכות בנושאי כוח אדם.

במהלך חודש אפריל האריך בית משפט השלום בראשון לציון את הרחקתו של שמעוני מלשכתו לצורך הגשת כתב אישום נגדו. השופט רפי ארניה אמר בפסיקתו כי "החקירה התקדמה באופן משמעותי ביותר וגובשה למסמך ברור אשר עשוי להוות בסיס להשעייתו של החשוד". בית המשפט קבע אז כי אם בתוך חודש לא יוגש כתב אישום נגד שמעוני, יוסרו המגבלות והוא יוכל לחזור לעבודתו.

שמעוני: "בשורה משמעותית וחיובית"

ראש העירייה איתמר שמעוני מסתר בתגובה להודעת הפרקליטות: "אני שבע רצון מהעובדה כי כבר בשלב כה מוקדם הוסרה העננה בכל הקשור לחשדות בעבירות מין ולא נותר מהן דבר. זוהי בשורה משמעותית וחיובית".

"יחד עם זאת, לפנינו התמודדות נוספת ואנו מתמודדים עמה ברצינות ובכובד ראש", הוסיף שמעוני. "אני מקווה ומאמין שבסופה נוכל לשכנע את הפרקליטות גם בשלב המאוחר יותר, של השימוע, להוריד מעל הפרק את יתר החשדות ואם לא נצליח בכך, כפי שהצלחנו עד כה, נעשה זאת בבית המשפט".

(עדכון ראשון: 12:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully