וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים האסורים והסכם השתיקה: חקירת איתמר שמעוני נחשפת

11.11.2016 / 14:00

ראש עיריית אשקלון כבר לא יועמד לדין על עבירות מין, אך חומרים שהגיעו לוואלה! NEWS חושפים כיצד גויסו הכספים עבור המתלוננות נגדו. "הקריירה תיהרס, עדיף לשלם", אמר. עורך דינו: "נחשוף את המניעים של מי שעומד מאחורי הפרשה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות אמנם החליטה שאין מקום להעמיד לדין את ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני על עבירות מין, אולם חומרי חקירה שמתפרסמים לראשונה בוואלה! NEWS, חושפים איך פעלה השיטה של שמעוני: מהעדויות ליחסים האסורים לכאורה, דרך איומי הגירושים מצד אשתו ועד לגיוס מאות אלפי שקלים באמצעות הפעלתם של בני משפחה ומקורבים. שמעוני אמנם עדיין ממתין להכרעת הפרקליטות בעניין הגשת כתב האישום נגדו – אך הוא כבר יודע שעבירות מין לא ייוחסו לו בשום שלב.

המקרה הראשון הוא של ב', שלפי שמעוני הייתה עבורו סיפור אהבה מתמשך של תשע שנים. "בעלה לקח חוקרים פרטיים, כי חשד שיש רומן". הביא לה נייד חדש, והנייד שבו היו השיחות, ההודעות והכל עבר אליו", סיפר שמעוני בחקירתו. "אני מבין מה זה כעס של בעל ונקמה, והוא כנראה הכריח אותה לשלוח את המכתב", אמר בהתייחס למכתב שדורש ממנו לכאורה סכום כסף בתמורה לשתיקה. מצדו של שמעוני, מי שהיה אחראי על הגישור מצדו הוא עו"ד יהושע רזניק. "המכתב שקיבלתי היה מכתב של סחיטה. דבר ראשון שאתה עושה זה לקחת עורך דין. רזניק שאל אותי אם אני יכול להתמודד עם זה שזה יגיע לבית הדין לעבודה, משפט שיימשך כמה שנים ויפגע בשם שלי. מאוד חששתי מזה, וכל מה שרציתי הוא לשמור על השם הטוב שלי".

עוד בוואלה! NEWS:
בכפוף לשימוע: ראש עיריית אשקלון יואשם בשוחד ובהלבנת הון
שמעוני שב ללשכתו, והתקבל בסוכריות: "ששונאיו יבינו - הוא ראש העיר שלנו"
המדינה ערערה על חזרת שמעוני לעירייה: "יש עשרות אלפי הקלטות"

איתמר  שמעוני ראש עיריית אשקלון. דוד קורן
"כל מה שרציתי הוא לשמור על השם הטוב שלי". שמעוני/דוד קורן

לדברי שמעוני, הסיבה לכך שהוא והיא חתמו על אותם מסמכים שלפיהם היא לא תתלונן עליו בתמורה לכסף, נעוצה למעשה בבעלה. "מאוד חששתי לשמי הטוב. אני לא אנסתי אותה, להערכתי בעלה דחף אותה לזה, ואני לא רוצה לקרוא לזה הסכם השתקה. אמרתי כל הזמן שאני מבין את המצב ואני משלם על שמי הטוב, כי אני מבין את המזל, ושהם הוציאו כסף על חוקרים פרטיים". המגשרת דפנה רוזן זינגר הייתה האחראית לתהליך. "ההסכם לא נערך על ידי, אלא הועבר אליי באמצעות הצדדים לאחר שהשיגו אותו בהסכמה ביניהם", סיפרה לחוקרים. לאחר שתי פגישות דיונים בין השניים, סיפרה רוזן זינגר כי נקבע ששמעוני ישלם 475 אלף שקלים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מאיפה הכסף?

"בשום אופן לא. אני בחיים לא קיבלתי מאף אחד שוחד. חשוב לי שזה יירשם"

רעייתו של שמעוני, רויטל, סיפרה בחקירתה כי כשגילתה על היחסים עם ב' פתחה בהליך גירושים. "חמישה חודשים לאחר מכן איתמר קיבל מכתב תביעה מעו"ד על סכום של שלושה מיליון שקל, בעילה של הטרדה מינית. אמרתי לו שהוא לא הטריד, שילך לבית המשפט ושיוכיח את חפותו. איתמר אמר: 'עד שאוכיח את חפותי הקריירה תיהרס לי. אני מעדיף לשלם'", סיפרה. "וכשראיתי שהוא נחרץ בדעתו, אמרתי לו שאעזור לו במה שאני יכולה. נתתי לו את הכסף מאימא שלי ששמרתי בבית בכל מיני מקומות, ואמרתי לדני (קרוב משפחתו, ג"ג) שיש בעיה ושאני צריכה את העזרה שלו בכסף. אחרי כשבועיים שלושה הוא נתן לי צ'ק על 50 אלף. באותו יום או למחרת נתתי את הצ'ק למשה פונטה (חברו של שמעוני, החשוד כי שילם למתלוננות והכסף חזר אליו, ג"ג) ביד".

שמעוני טען כי אחיו נתן לו 75 אלף שקל, אמו נתנה לו עוד 75 אלף שקל וחמותו נתנה לו מאתיים אלף. לגבי שאר הכסף – לא ידע להגיד. גם כשנשאל מדוע אשתו אמרה שחמותו נתנה 90 אלף, לא ידע להשיב. "הייתי במצב קטסטרופלי עם אשתי והיא לא רצתה שהכסף יצא מהחשבון שלנו. הייתי צריך תקופת צינון איתה, עד שהכול יירגע, ואז הייתי צריך להחזיר את הכסף למי שמשה לווה ממנו. כל הזמן דיברתי עם משה ואני יודע שהוא מאוד מסודר. הסברתי לו שצריך לעשות את זה בצורה חוקית - לרשום כל דבר כדי שנדע להחזיר, ולא לבקש ממישהו שאני בניגוד עניינים איתו".

בית המשפט הותיר את כנו את הרחקת ראש עיריית אשקלון מעבודתו. יותם רונן
"הייתי צריך תקופת צינון עם אשתי". שמעוני/יותם רונן

בחקירתו, נשאל אם אשתו סירבה לשלם את הסכום מכספם המשותף. "אני חושב שכן, זה יצר סערה גדולה", ענה. "כמה הסכמים כאלה יש, איתמר?", שאלה החוקרת. "זה לא משהו לא חוקי", השיב. "אני שואלת כמה הסכמים כאלה עוד יש", חזרה על השאלה. שמעוני ענה: "זה לא אסור לעשות הסכמים כאלה. עורכי דין עושים מלא הסכמים כאלה כל הזמן. אני חושב שגם המכתב של א' הוא סחטנות, וכפי שאמרתי, מעולם לא הטרדתי אותה ולא שכבתי איתה".

אחד החשדות שיוחסו לשמעוני הוא שהכספים ששילם לנשים הם כספי שוחד שקיבל מקבלנים בתמורה להטבות בנייה. על הטענה הזו, ענה בחקירתו: "לא, בשום אופן לא. אני בחיים לא קיבלתי מאף אחד שוחד. חשוב לי שזה יירשם".

באוגוסט האחרון הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב לשמעוני, לאחיו עופר, ולחשודים נוספים כי היא שוקלת להגיש נגדם כתבי אישום, בכפוף להליכי שימוע. לחשודים מיוחסים חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון. כמו כן, בניגוד לעמדת המשטרה, בפרקליטות החליטו לסגור את תיק עבירות המין מחוסר ראיות. על פי כתבי החשדות, בהמשך למספר מערכות יחסים אינטימיות שניהל שמעוני בעבר, הוא קיבל מכתבי דרישה משתי נשים שעבדו תחתיו בעת שכיהן כמנכ"ל חברת "אתרים", שבהם נטען לפגיעה מינית מצדו. שמעוני חתם על הסכמי פיצוי עם אותן נשים, לפיהם נדרש לגייס סכום של יותר ממיליון שקלים במהלך כשנה. בכדי לממן את הסכום, פנה שמעוני למקורביו, ואלו פעלו לכאורה לגיוס הכספים ממקורות שונים.

"אם יתגלה דבר ההסכם – הצדדים יופנו לבורר"

המקרה השני שבו עלה החשד לעבירות מין הוא עם א', עובדת בחברת "אתרים" שנאלצה לעזוב את עבודתה, לאחר שקיבלה מאות מסרונים בעלי אופי מיני מובהק. לפי המכתב שהעביר עורך דינה לשמעוני, א' הותקפה מינית על ידיו במכונית בחניון ציבורי, כשניסה לכפות את עצמו עליה לכאורה, להסיר את חולצתה ולגעת באיבריה האינטימיים.

המגשרת עו"ד דינה אפרתי סיפרה כי גם בא כוחה של א', עו"ד עודד גיל, וגם עו"ד רזניק מצד שמעוני, פנו אליה יחד. "נפגשנו בסך הכול שש פגישות. חלקן רק עם עורכי הדין, והאחרות בנוכחות איתמר ועו"ד רזניק ולחילופין עם עו"ד גיל ו-א'. הצדדים, כלומר איתמר ו-א', לא ישבו יחד בחדר הזה", הסבירה. "א' הייתה נסערת, היא לא רצתה. זה קורה בהרבה מקרים כאלה של גישורים בנושא הטרדה מינית, שהצדדים לא משתתפים יחד באותה ישיבת גישור. במעמד החתימה נכחו עו"ד גיל, עו"ד רזניק, איתמר שמעוני ואני, וכל אלה חתמו על ההסכם, ואז א' חתמה בנפרד, בנוכחותי ובנוכחות עו"ד גיל".

בחקירתה נשאלה המגשרת מי ביקש להוסיף את הסעיף שאוסר על א' להעלות טענות או להתלונן לגורמים שעלולים לפתוח בחקירה. "למיטב זכרוני, זה היה עו"ד רזניק", אמרה. היא הוסיפה כי מי שמסר את הכסף המזומן היה "איתמר שמעוני או בן משפחתו, משה, להערכתי".

עורך דין יהושע רזניק, בית סוהר מעשיהו. 4 באוגוסט 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
"ביקש להוסיף את הסעיף שאוסר על א' להתלונן". עו"ד רזניק/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

על פי הסכם הגישור, נקבע כי שמעוני ישלם 450 אלף שקל בשלושה תשלומים, והוא כולל סעיף שלפיו אם יתגלה דבר קיומו של ההסכם - יועבר הנושא לבורר שיהיה מוסמך לקבוע האם מישהו מהצדדים פרסם את דבר קיומו של ההסדר או את תוכנו. הבורר יהיה מחויב לדרוש מהצדדים להיבדק בפוליגרף. בהסכם מודגש כי אין בכך כדי להודות בטענות, ועוד נקבע בו כי א' מתחייבת לא להעלות את הטענות במישרין או בעקיפין לצד שלישי בהקשר עם הליך משפטי כלשהו נגד שמעוני.

במסמך ששלח עורך דינה של א' לשמעוני ביוני 2014 נכתב כך: "במועדים בהם שימשת כמנכ"ל חברת 'אתרים', הועסקה א' תחתיך... א'' נאלצה להתפטר מעבודתה כדי למלט עצמה לאחר שמשך תקופת הוטרדה על ידך מינית ובתוך כך אף הותקפה מינית על ידך בין היתר ברכבה בחניון ציבורי. במהלך התקיפה ניסתה לכפות את עצמך בכוח עליה וניסית לגעת באיבריה האינטימיים ולהסיר את חולצתה... ההטרדות והתקיפה המינית גרמו לה לפגיעה חמורה בכל תחומי חייה. בשלב זה בלבד, תיאות מרשתי לסלק את תביעתה בסכום של 850 אלף שקלים וזאת הגם שנזקיה גדולים בהרבה".

"אם יש לה תמלילי מסרונים, או הקלטה, או דיסקים שעליהם יש הקלטות, היא מתחייבת להשמיד אותם"

הסכם השתיקה נכתב לבסוף בתחילת 2015 ותואר כ"הסכם בעקבות הליך גישור". שמעוני תואר כ"אלמוני" באות ש'. "הואיל ו-ש' מכחיש את המיוחס לו במכתב הדרישה... והואיל והצדדים הגיעו להסכם פשרה המסלק באופן סופי מלא ומוחלט את כל טענותיה ודרישותיה ואין בהסכם הפשרה זה כדי להודות באף לא אחת מטענותיה של ב' והוסכם בין הצדדים כי הסכם זה יישמר בסודיות מוחלטת וכי הדבר מהווה תנאי יסודי כי שיגיע להסכם פשרה... ישלם ש' ל-א'' פיצוי ללא הוכחת נזק בסך כולל של 450 אלף שקל".

עו"ד עודד גיל, שייצג את א', נשאל בחקירות אם מוזכרת בהסכם האפשרויות של השמדת ראיות. "יש סעיף כזה, שאומר שהלקוחה שלי מתחייבת להשמיד את החומר המצוי בחזקתה. זה אומר שאם יש לה תמלילי מסרונים, או הקלטה, או דיסקים שעליהם יש הקלטות, היא מתחייבת להשמיד אותם", ענה גיל.

במשטרה העיד גם עובד לשעבר בחברת "אתרים". "בשנת 2009, יום אחד נכנסתי למטבחון ב'אתרים' וראיתי את א' בוכה. שאלתי אותה לפשר העניין. בהתחלה היא לא רצתה לומר ומשראיתי שהיא בוכה הפצרתי בה", סיפר. "היא הראתה לי בטלפון שלה הודעות טקסט מאיתמר. הודעות שהיו מאוד ישירות, לא מרומזות, כתובות בשפה נקייה ומאוד מאוד חמה. אני לא זוכר מה היה כתוב אבל זה היה חם, מאוד מאוד חם, אני לא זוכר אם זה היה שהוא חושק בה או אוהב אותה. ניסיתי להרגיע אותה, שאלתי אותה האם היא רוצה שאדבר עם איתמר. היא השביעה אותי לא לדבר עם אף אחד לעולם. שאלתי אותה במטבחון האם יש בינה ובין איתמר קשר, היא אמרה שלא, שאין ביניהם שום דבר. אני הייתי בהלם".

"גורמים שלא בחלו בשום אמצעי על מנת לפגוע בו"

"כל מה שנעשה, נעשה במסגרת החוק"

עו"ד ששי גז, המייצג את שמעוני, מסר בתגובה: "ראש העיר אמר בחקירתו במשטרה והוא עומד על דעתו גם כעת, כי מעולם לא לקח שוחד מאיש. כל מה שנעשה, נעשה במסגרת החוק". לדבריו, שמעוני "פנה בתום לב לבני משפחתו ולחבר קרוב על מנת שיסייעו לו לנהל מאבק לגיטימי לחלוטין על שמו הטוב, נגד גורמים שלא בחלו בשום אמצעי על מנת לפגוע בו, בבני משפחתו, בעבודתו ובמשרה הציבורית בה הוא נושא בשליחותם של תושבי אשקלון".

"עובדה היא שהפרקליטות החליטה שלא להעמידו לדין בגין עבירות מין בגינן נחקר, והוא מאמין בכל ליבו כי לאחר הליך השימוע בפניו הוא צפוי לעמוד, יעלה בידו להציג בפני הפרקליטות ראיות ומסמכים שעשויים להפוך את הקערה על פיה, ולחשוף אחת ולתמיד מיהם אותם גורמים שעומדים מאחורי הפרשה, ומה היה המניע שלהם", הוסיף גז.

הוא עוד מסר כי "אנו שבים ומדגישים כי ראש העיר לא עשה דבר בניגוד לחוק. הוא הקדיש ואני עדיין מקדיש לילות וימים למען קידומה ופיתוחה של העיר אשקלון ועל מנת להצדיק את המנדט שנתנו לו תושבי העיר". לסיכום, הוסיף: "אנו מקווים ומאמינים שיוכל להמשיך ולשרת נאמנה את תושבי אשקלון, כפי שעשה בשלוש השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully