וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממיליון שקל שוחד עבור דמי שתיקה לנשים: אישום נגד איתמר שמעוני

לפי כתב האישום, ראש עיריית אשקלון חתם על הסכמים עם שתי נשים שטענו לפגיעה מינית מצדו ובהם נדרש לשלם כמיליון שקלים. הוא פעל לגיוס הכסף מיזמים וקבלנים הפועלים בעירו בתמורה להחלטות המיטיבות עמם. הפרקליטות ביקשה להרחיקו מהעירייה

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) כתב אישום חמור נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני. שמעוני הואשם בעבירות שוחד, הפרת אמונים, מס והלבנת הון, לאחר שפרקליט המדינה שי ניצן דחה את טענותיו בשימוע שנערך לו. בניגוד להמלצת המשטרה, הוא לא הואשם בעבירות המין שיוחסו לו תחילה. כמו כן, הפרקליטות הגישה בקשה לאסור את המשך כהונתו של שמעוני בתור ראש העיר.

לפי כתב האישום, בשנת 2014 קיבל שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים שהעלו נגדו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר משא ומתן, הוא חתם עמן על שני הסכמי פיצוי, שבמסגרתם נדרש לשלם להן יותר ממיליון שקלים. כדי לגייס את הכסף, פנה שמעוני לאחיו עופר ולנאשם נוסף בפרשה, מנשה פונטה. השניים פעלו לגיוס הכסף מיזמים ומקבלנים שונים הפועלים באשקלון.

בכתב האישום מתואר כי שמעוני קיבל שוחד בסך מאות אלפי שקלים מאנשי העסקים יואל דוידי וגבי מגנזי, שפעלו בתחום הנדל"ן. בתמורה לסכום, פעל שמעוני למתן הקלות משמעותיות בשלושה פרויקטים גדולים בעיר, תוך הפעלת לחץ על מהנדס העיר ואדריכל העיר.

עוד בנושא:
מין, שחיתות ושוחד: כך היזמים מצאו עצמם בבור של איתמר שמעוני
היחסים האסורים והסכם השתיקה: חקירת איתמר שמעוני נחשפת
עקב הפרסום בוואלה! NEWS איתמר שמעוני מבהיר: "לא עברתי על החוק"

שיחה עם מוקד התפילות למען איתמר שמעוני. דוד קורן
קיים קשר עם אנשי עסקים שתכליתם טובות הנאה ויחסי "תן וקח". שמעוני/דוד קורן

לפי האישום הראשון נגד שמעוני, בין אחיו עופר לבין דוידי התקיים קשר שהתבסס על מתן טובות הנאה. השניים השתמשו בעסק התיווך שבבעלות עופר כאמצעי להעברת שוחד בסוך כ-366 אלף שקלים במסווה של עמלות תיווך, כל זאת בידיעתו של ראש העירייה. מתוך סכום זה, הועברו כ-177 אלף שקלים למימון הסכם הפיצוי. כמו כן, במסגרת מערכת היחסים ביניהם, רכש דוידי את הבעלות באתר "אשקלון 10" שנהג לבקר את פעילותו של שמעוני ובכירי העירייה, ומיד עם הרכישה השבית את פעילות האתר.

בתמורה לכל אלו, פעל שמעוני לקידום האינטרסים של דוידי בעיר, ובין השאר עזר לו לקבל היתרי בנייה לפרויקטי נדל"ן שונים. בנוסף לכך, הוא פעל להקצאת שטחי פרסום של העירייה במקומונים בעיר באופן המיטיב עם דוידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עיריית אשקלון, ינואר 2016. שי מכלוף
הפרקליטות המליצה להרחיק את שמעוני מהעירייה. עיריית אשקלון/שי מכלוף

בסעיף האישום השני נטען כי שמעוני לקח, באמצעות פונטה, שוחד בסך מאה אלף שקל מאיש העסקים מגנזי במאי 2015. הכספים שימשו גם הם למימון הסכם הפיצוי, ובתמורה פעל שמעוני לקידום ענייניו של מגנזי בעיר. סעיף האישום השלישי מתייחס לפונטה, שפנה לשרון מילר, עורך דין בעל אינטרסים עסקיים באשקלון וביקש ממנו סיוע בגיוס הכספים עבור שמעוני. מילר העביר לפונטה 75 אלף שקלים, ולאחר מכן ערכו השניים הסכם הלוואה כוזב.

סעיף האישום הרביעי בכתב האישום מייחס לשמעוני ולפונטה עבירה של הפרת אמונים, ובו נטען כי בנוסף לשוחד בסך 466 אלך שקלים שקיבל שמעוני מדוידי וממגנזי, הוא קיבל באמצעות פונטה יותר מ-575 אלף שקלים ממקורות לא ידועים. הכספים התקבלו, לפי כתב האישום, בזמן ששמעוני עבד כעובד ציבור, באופן הנסתר מעיני הציבור ומבלי לברר את מקורם. הסעיף החמישי והאחרון נוגע לעבירות מס מצד שמעוני ודוידי, שלא דיווחו לרשויות המס על ההכנסות שקיבלו ועל הרישומים הכוזבים שביצעו.

הפרקליטות: "יש להרחיקו ממוקדי הכוח שאפשרו לו לבצע עבירות"

כאמור, לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לאסור את המשך עיסוקו של שמעוני כראש עיריית אשקלון וכן בקשה להטלת ערבויות והטלת עיכוב יציאה מן הארץ על כל הנאשמים בפרשה. "תפקיד ראש העיר כרוך באין ספור החלטות מסוג אלו שבגינן מואשם שמעוני. לאור עוצמת הראיות והתמונה העולה מהן בנוגע להתנהלותו המתוחכמת בעבירות אלו – יש מקום להרחיקו ממוקדי הכוח אשר מאפשרים ביצוע העבירות", נכתב בבקשה.

"איתמר שמעוני מנהיג את העיר אשקלון בהצלחה רבה ושינה את פני העיר בתקופה קצרה, בכל המדדים", אמרו בתגובה לכוונה להגיש כתב אישום עורכי הדין אייל אביטל וששי גז המייצגים את שמעוני. "לאור האהדה הבלתי מעורערת לה זכה מתושבי העיר, יריביו הפוליטיים שמו להם למטרה להפיל ראש עיר מכהן בכל מחיר, כולל האשמות שווא".

"אנו מצרים על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום בנוגע לעבירות נושא משרה ובטוחים שמרשי יוכיח את צדקתו בבית המשפט", הוסיפו סנגוריו של ראש העיר. "אנו משוכנעים כי האמת תצא לאור, שמרשי לא ביצע כל עבירה פלילית, כי הוא יזוכה וימשיך בפועלו ובעשייתו הציבורית המבורכת".

גם מעיריית אשקלון נמסרה תגובה המצרה על החלטת הפרקליטות. "אנו מקווים כי יעלה בידי ראש העיר להוכיח את חפותו ולשוב בהקדם להוביל את העיר להישגים משמעותיים, כפי שעשה בעמל רב למען תושבי אשקלון בכל התחומים, בשלוש השנים האחרונות", נמסר מהעירייה.

עו"ד עמית חדד, תמר פולק ואושר רובינגר, ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', באי כוחו של דוידי, מסרו בתגובה: "קיבלנו היום את כתב האישום ואנחנו נלמד אותו ואת מלוא חומר החקירה בזמן הקרוב. עם זאת' נאמר כבר עכשיו כי די בחומר שהועבר אלינו עוד בשלב השימוע כדי להוכיח מעל לכל ספק כי לא נפל רבב במעשיו של מרשינו".

(עדכון ראשון: 08:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully