וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בנט מזהיר: "סבב הלחימה הבא הוא שאלה של מתי ולא האם"

7.2.2017 / 11:49

ברקע המתיחות בדרום השתתף שר החינוך באזכרה בשדות נגב לתלמידה שנהרגה מפגיעת קסאם לפני 12 שנה, ואיים: "אם שערה משערות ראשה של ילדה משדרות תיפגע אנחנו צריכים לפתוח שערי האש על האויב שלנו". השר גלנט: העימות הבא יהיה באביב

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

ברקע ירי הרקטה והתקיפה המסיבית של צה"ל ברצועת עזה בעקבותיה, הזהיר היום (שלישי) יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט כי "סבב הלחימה הבאה הוא שאלה של מתי ולא של האם". בנט אמר את הדברים באזכרה לאלה אבוקסיס, תלמידת אולפנת צביה שבמועצה האזורית שדות נגב, שנהרגה מפגיעת קסאם לפני 12 שנים.

"אתמול נורתה אש מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל", אמר בנט. "אני שומע ביקורת על תגובה לא פרופורציונלית. כדי שילדה תוכל ללכת ברחוב מבלי לפחד, אנחנו צריכים לחזור לנצח, בעזה ובגבול לבנון. הרחוב נערך, השאלה היא לא אם יהיה עוד סבב, אלא מתי. אנחנו צריכים להכריע את האויב, אם שערה משערות ראשה של ילדה משדרות תיפגע אנחנו צריכים לפתוח שערי האש על האויב שלנו כדי שהדברים הללו לא יישנו, אין דרך אחרת".

לדבריו, "הפעם אנחנו צריכים להכריע לא בתיקו אלא בניצחון ברור, לא נהיה המדינה היחידה בעולם שילד לא יכול ללכת ברחוב מחשש שיפול עליו טיל. האויב שלנו משקיע את כל זמנו ומשאביו כדי לזרוע בנו הרג, לפגוע בנו, במקום לבנות חיים, הם משקיעים בלבנות אמצעי מוות ורק על ידי הכרעה מוחלטת של האויב, נשים לזה קץ".

לקריאה נוספת:
תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה; "נכה ביד ברזל את מאורות הטרור"
איתותים לחמאס ולקהיר: המסר שמסתתר מאחורי התקיפות של צה"ל
רקטה התפוצצה בשטח פתוח בחוף אשקלון; צה"ל תקף כמה פעמים ברצועה

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2016. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"צריכים לפתוח שערי האש על האויב שלנו". בנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום אמר בריאיון לגלי צה"ל שר הבינוי יואב גלנט כי יש להיערך לעימות נוסף מול חמאס. "בתקופה הקרובה אני לא חושב שחמאס מעוניין בעימות", אמר גלנט בשיחה עם ניב רסקין. "אני מסמן את האביב הקרוב כנקודה שצריך להיות ערוכים לקראתה". מאוחר יותר צייץ גלנט, מפקד פיקוד דרום לשעבר, בטוויטר שלו: "חמאס ניתן לריסון ואף להכרעה. צה"ל יופעל לפי הצורך כדי להשיג את האינטרס הישראלי. הטרור בעזה צריך להיות תמיד במבוכה ובחשש מפני הלא נודע".

אתמול נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון ונפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הרקטה עצמה טרם אותרה. לאחר הירי תקף צה"ל פעמים רבות באזורים שונים ברצועת עזה. בתקיפות, שלפי דיווחים פלסטיניים עמדו על 14, נורתה אש מטנקים ומכלי טיס של חיל האוויר לעבר עמדות ותשתיות חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שני בני אדם נפצעו בתקיפה באזור חאן יונס, ואדם נוסף נפצע בתקיפה מוקדמת בבית להיא.

במערכת הביטחון סבורים כי הסלפים ברצועה אחראים לירי. מיד לאחר הירי לעבר ישראל פרסם ערוץ התקשורת הפועל מטעם הסלפים ברצועה, "מרכז אבן תמיה", הודעה רשמית. בהודעה לא נלקחה אחריות רשמית על הירי, אך הפעם האחרונה שבה התפרסמה הודעה כזו הייתה באוקטובר האחרון, אחרי ירי נוסף לעבר ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עשן מיתמר מעזה לאחר תקיפות של צה"ל, 6 בפברואר 2017. רויטרס
התקיפות בעזה, אתמול/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי "אנו רואים בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולא נסבול כל ניסיון פגיעה בביטחון המדינה ונפעל למען שימור השקט בעבור שני הצדדים". לפי ההודעה, "התקיפות היום בוצעו לאור אירועים שהתרחשו במהלך החודש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש תגובה מצולמת בעמוד הפייסבוק שלו. "אין 'טפטופים' ללא תגובה - אנחנו משיבים אש בעוצמה למי שיורה עלינו", אמר. מוקדם יותר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, צייץ בעמוד הטוויטר שלו בערבית: "נכה ביד ברזל את מאורות ומנהרות הטרור ויושביהם לא ייהנו אלא מטעם המוות ונמשיך במאמצים לשמור על החיים האזרחים למען התושבים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully