וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשטח פתוח בחוף אשקלון; צה"ל תקף כמה פעמים ברצועה

הרקטה נפלה בתחומי המועצה האזורית לאחר שהושמעה התרעת "צבע אדום" בזיקים וכרמיה. בתגובה לירי תקפו כלי טיס של חיל האוויר וטנקים יעדים בצפון ובדרום הרצועה. במערכת הביטחון מעריכים: הסלפים אחראים לירי. נתניהו: "נגיב לכל ירי בעוצמה"

צילום: שי מכלוף וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ושמרית גולדשטיין

רקטה התפוצצה הבוקר (שני) בשטח פתוח באזור המועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקף כמה פעמים צה"ל יעדים ברצועת עזה. תחילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר שלוש עמדות חמאס בצפון הרצועה. לאחר מכן נורתה אש טנקים לעבר עמדה נוספת באזור, ואחר הצהריים תקף טנק של צה"ל יעד בדרום הרצועה. בתקיפות הושמדו מחסנים ועמדות תצפית. לפי דיווחים פלסטיניים, בן 70 נפצע בתקיפה, שכוונה לעמדת תצפית באזור בית לאהיא.

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירת הביטחון של מדינת ישראל. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו עוד כי השיגור הגיע לאחר שכלים הנדסיים של צה"ל חצו את גדר המערכת ממעבר כיסופים למרחק של 150 מטרים. בצבא טענו כי לא מכירים את הדברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בתדרוך לעיתונאים בלונדון לירי הרקטה בעזה היום. "ההנחיה הקבועה שלי היא שנגיב על כל ירי והתגובה הזו באה עכשיו בעוצמה", אמר. "זו המדיניות שלנו, היא גורמת לכך שלפחות בשנתיים וחצי שעברו מאז 'צוק איתן' אלה היו השנים השקטות ביותר מאז מלחמת ששת הימים, כמו שאמר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. לשמחתי, לא היו נפגעים בנפש. אנחנו מאוד עקביים אין דבר כזה שלא תבוא תגובה".

עוד בוואלה! NEWS:
מהירים, קלים וחדשים יותר: צה"ל רכש אלפי כלי רכב צבאיים
במימון משוחררי שליט: תכננו פיגוע בזכרון יעקב ובתחנת הרכבת בבנימינה
נתניהו לראשת ממשלת בריטניה: "מוודא שלא תשאירי את איראן בלי מענה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקיפה בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עשן מיתמר מעזה לאחר תקיפות של צה"ל, 6 בפברואר 2017. רויטרס
ילדים בורחים מתקיפת צה"ל ברצועה/רויטרס

זמן קצר לפני הנפילה, נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובי המועצה, זיקים וכרמיה. תושבים לא דיווחו על קולות נפץ לאחר ההתרעה. דובר צה"ל הודיע כי מדובר ככל הנראה בנפילה בשטח פתוח וכי כוחות סורקים את המקום על מנת לאתר את הרקטה.

בתוך כך, ערוץ התקשורת הפועל מטעם הסלפים ברצועה, "מרכז אבן תמיה", פרסם היום, מיד לאחר הירי לעבר ישראל, הודעה רשמית. בהודעה לא נלקחה אחריות רשמית על הירי. אך הפעם האחרונה שבה התפרסמה הודעה כזו הייתה באוקטובר האחרון, אחרי ירי נוסף לעבר ישראל. לכן, במערכת הביטחון סבורים כי הסלפים אחראים לירי.

בהודעה עצמו מואשם חמאס בהמשך מעצר פעילים סלפים ברחבי הרצועה, ובעינויים של העצירים. כחלק מהעינויים צוינו שפיכת מים קרים והנחת קוביות קרח על גופם וכן הכנסתם לתוך מקררים מקפיאים, הכאתם במקומות רגישים והצלפה על גופם בחוטי תיל. בסיום ההודעה מואשם חמאס בחיקוי דרכי העינוי של היהודים. עוד הודגש בהודעה כי הסלפים נחושים לעמוד איתן נגד פעילות חמאס נגדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמדת חמאס שהופצצה על ידי צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיפושים לאיתור נפילת הרקטה, גבול רצועת עזה. פברואר 2017. שי מכלוף
חיפושים אחר הרקטה, היום/שי מכלוף

לפני כחודש הושמעו שתי התרעות שווא במועצה האזורית אשכול. בפעם הראשונה נשמע "צבע אדום" בסמוך לגבול מצרים, ולאחר כשבועיים ביישובים נירים ועין השלושה.

בדצמבר נשמעה אזעקה באזור המועצות האזוריות רמת נגב ונווה מדבר, שבקרבת פתחת ניצנה ליד גבול מצרים. פיקוד העורף הודיע כי מדובר היה בשיגור רקטה מסיני, שנפלה בשטח חצי האי. עם זאת, תושבי האזור אמרו כי שמעו פיצוץ, והונחו להשאיר את המקלטים פתוחים.

(עדכון ראשון: 09:18)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר בעזה לאחר הפצצת חיל האוויר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully