וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במימון משוחררי שליט: תכננו פיגוע בזכרון יעקב ובתחנת הרכבת בבנימינה

שני פלסטינים וישראלי תושב ועדי ערה נעצרו בעת שאספו מודיעין לקראת פיגועים - בחברון ובתוך הקו הירוק. אנשי החוליה, שאגרו נשק וחומרי נפץ במנהרה מתחת לביתם, הוכוונו וכנראה גם מומנו על ידי אנשי הזרוע הצבאית ששוחררו בעסקת שליט

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

(דובר חמאס על הפיגוע בירושלים: "האינתיפאדה נמשכת", בשבוע שעבר)

מערכת הביטחון סיכלה באחרונה פיגוע של תשתית חמאס בחברון ובתוך תחומי הקו הירוק – כך הותר היום (שני) לפרסום. כוחות שב"כ, צה"ל והמשטרה עצרו שני פלסטינים מבני נעים שליד חברון וכן ישראלי תושב ואדי ערה, שעסקו בתכנון פיגועי ירי, מטען וחטיפה. בחקירתם נחשפה תשתית רחבה של חמאס שאספה מידע על מקומות שונים בארץ במטרה להוציא לפועל פיגוע, ובהם בסיס צבאי באזור כפר קרע, תחנת הרכבת בבנימינה, בית הכנסת הגדול בזיכרון יעקב ותחנת אוטובוס באזור ואדי ערה, שבה נמצאים בעיקר חיילים. כתב אישום הוגש היום (שני) נגד השלושה בבית המשפט המחוזי בחיפה.

עוד עלה מהחקירות כי חברי החולייה, שקיבלו הנחיות מגורמי חמאס ברצועת עזה דרך הפייסבוק, ניסו לייצר חומרי נפץ ולרכוש אמל"ח, וכן לגייס פעילים נוספים כסייענים. שני חברי החוליה הפלסטינים נעצרו ללא אמצעי לחימה. בחקירתם עלה כי ככל הנראה היו בשלב של איסוף מודיעין: הם נכנסו לישראל וחזרו לחברון יותר מפעם אחת לפני שנעצרו. בחוליה שנחשפה היו עוד שלושה פעילים, כולם מגזרת חברון, שאגרו כלי נשק וחומרי נפץ בבית באזור. השלושה, שהסתירו את אמצעי הלחימה בתוך מנהרה שחפרו בבית, נעצרו על ידי הרשות הפלסטינית.

לקריאה נוספת:
אולפן הפקות סודי והברחות נשק לסיני: כך התבסס דאעש ברצועת עזה
בתגובה לירי סמוך לגדר: צה"ל תקף עמדה של ארגון חמאס בעזה
העסקה עם חמאס תקועה: "הם לא יקבלו כמות אסירים כמו בעסקת שליט"

תושב ואדי ערה ושני תושבי שטחים שתכננו פיגועים בבית כנסת וברכבת וגם תכננו לבצע פיגוע חטיפהמחוזי חיפה , 6 בפברואר 2017. ערן גילווארג
תכננו פיגועים במוקדים שונים ברחבי הארץ. הנאשמים בבית המשפט בחיפה, היום/ערן גילווארג

בין שני העצורים נמצא ראש החוליה - חסן סאמי חסן זידאת, בן 23, ששהה בישראל באופן בלתי-חוקי לאחר שהואשם ברצח ברשות הפלסטינית. העצור השני הוא אחיו, מוחמד סאמי חסן זידאת בן 25, שרכש נשק עבור פעילות החוליה ואסף מידע לצורך מימוש הפיגועים בישראל. העצור השלישי, ישראלי תושב ואדי ערה, הוא ממדוח יונס בן 24. כתב האישום מייחס להם בין היתר עבירות של חברות בארגון טרור, קשר לפשע, מגע עם סוכן חוץ, ועבירות בנשק. ממדוח מואשם גם בקשירת קשר לסייע לאויב במלחמה

מכתב האישום עולה כי מוחמד זידאת הכיר את יונס בשנת 2014 כשהגיע לישראל בניגוד לחוק, התיישב בערערה והחל לעבוד בנגריה שבבעלות משפחתו של האחרון. עוד נכתב כי במהלך שנת 2014 סיפר זידאת ליונס כי בכוונתו לבצע פיגוע בתחנת הרכבת בבנימינה, ולהטמין מטעני חבלה בתוך הרכבת או על הפסים כך שהפיצוץ יגבה קורבנות רבים. זידאת הציע ליונס לסייע לו בהוצאה לפועל של הפיגוע, אך הוא סרב מחשש שהשניים ייתפסו.

תושב ואדי ערה ושני תושבי שטחים שתכננו פיגועים בבית כנסת וברכבת וגם תכננו לבצע פיגוע חטיפהמחוזי חיפה , 6 בפברואר 2017. ערן גילווארג
מגבירים מאמצים במטרה לסחוף את הרחוב הפלסטינים לגל פיגועים. ממדוח יונס/ערן גילווארג

לפי כתב האישום, בתחילת בשנת 2015 נכנס גם חסן זידאת לישראל והחל להתגורר בערערה. במהלך שנה זו החליט חסן להצטרף לחמאס ולהקים חוליה שתבצע פיגועי נגד יהודים בישראל ובגדה המערבית, בשם הארגון. לשם כך, הוא יצר קשר בפייסבוק עם תושב עזה וביקש ממנו סיוע בהקמת החוליה ובהכוונת פעילותה על ידי הארגון. עוד נכתב כי במסגרת פעילות החוליה, ובהתאם להנחיות שקיבל חסן, הוא תכנן לחטוף אזרח ישראלי מטרמפיאדה באזור עפולה לצורכי מיקוח, ואף סייר באזור כדי לאתר טרמפיאדה מתאימה.

במקביל עולה מכתב האישום כי בסוף שנת 2015 החליט מוחמד זידאת להוציא לפועל פיגוע לבדו, ולשם כך אספו השלושה כמה מנועים של מקררים וכן מטפים, במטרה לייצר מהם מטעני חבלה רבי עוצמה. כמו כן, בתחילת שנת 2016 מסר מוחמד זידאת לאחיו חסן מידע על אודות יעדים לביצוע פיגועי טרור נוספים בישראל, ובהם תחנת הרכבת בבנימינה, בית כנסת בזיכרון יעקב, ותחנת אוטובוס בוואדי ערה, ואף הסכים לסייע לו בהשגת כלי רכב שישמש אותו בפעילות החוליה.

"משרד שליט" היושב בעזה הכווין את החוליה

מחקירת המעורבים עולה כי החוליה הוכוונה, וכנראה גם מומנה, על ידי "משרד שליט", הידוע גם בכינוי "מטה הגדה". מדובר בגוף שמפעילים אסירי חמאס ששוחררו בעסקת שליט באוקטובר 2011 וגורשו לרצועת עזה. מטה זה, שמהווה דה-פקטו מרכז להוצאת פיגועים לפועל, נמצא תחת פיקודם של שני אסירים משוחררים: מאזן פוקהא ועבד א-רחמן ע'נימאת. פעילי המטה מפעילים חוליות טרור בכל הגדה – לכל תא שטח יש מפקד משלו. כך, למשל, ע'נימאת עצמו אחראי להפעלת גזרת חברון, שנחשבת למסוכנת ביותר.

המטה פועל בשיתוף עם צמרת חמאס הצבאית בחו"ל, ובכלל זה סאלח אל-ערורי, שגורש עוד לפני עסקת שליט לחו"ל, ומוסא דודין, שהשתחרר בעסקת שליט. השניים, שנמצאים בקטאר, מפעילים יחד עם מטה הגדה בעזה רשת של פעילים ברחבי יהודה ושומרון ומעבירים להם כספים בדרכים שונות על מנת שישמשו אותם לביצוע פיגועים. בין היתר השתמשו בתיירים ובמבקרים בגדה ובישראל כדי להעביר להם כספים. בנוסף לכך נעשה שימוש גם באזרחים ישראלים יהודים להעברת כספים לגדה – מבלי שידעו כי הכסף מיועד לאנשי חמאס.

בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית יש כיום עשרות אנשי חמאס שחשודים כי תכננו פיגועים נגד מטרות ישראליות או בסיוע למימון שלהן. בשנה שעברה חשפו כוחות הביטחון הישראלים כמאה חוליות שונות, רובן של חמאס, שתכננו פיגועים ברחבי הגדה ובישראל ופעלו כחלק מתשתיות טרור מסודרות ולא במתווה של "זאב בודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully