וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה; "נכה ביד ברזל את מאורות הטרור"

אחרי הירי לעבר ישראל צה"ל תקף באופן חריג מטרות של חמאס ברצועת עזה. נתניהו אמר כי "אין 'טפטופים' ללא תגובה", ואילו חמאס מסר: "פיצוץ המצב יכה כבומרנג בפני הכיבוש". דובר צה"ל: "התקיפות בוצעו לאור אירועים שהתרחשו במהלך החודש"

צילום: שי מכלוף וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ושמרית גולדשטיין

צה"ל תקף אמש (שני) בצפון, במרכז ובדרום הרצועה, וכן בעיר עזה. פיצוצים עזים נשמעו ברחבי האזור בעקבות ירי ארטילריה ומטוסים. עוד דווח כי רקטה שוגרה לעבר ישראל אך נפלה בשטח הרצועה. מוקדם יותר ירו כלי טיס של חיל האוויר וטנקים לעבר עמדות חמאס באזורים שונים ברצועה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שני בני אדם נפצעו בתקיפה באזור חאן יונס. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל ערך 14 תקיפות ברצועה ביממה האחרונה.

התגובה המסיבית של צה"ל באה אחרי ירי הרקטה הבוקר לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטה נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "אנו רואים בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולא נסבול כל ניסיון פגיעה בביטחון המדינה ונפעל למען שימור השקט בעבור שני הצדדים". לפי ההודעה, "התקיפות היום בוצעו לאור אירועים שהתרחשו במהלך החודש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש תגובה מצולמת בעמוד הפייסבוק שלו. "אין 'טפטופים' ללא תגובה - אנחנו משיבים אש בעוצמה למי שיורה עלינו", אמר. מוקדם יותר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, צייץ בעמוד הטוויטר שלו בערבית: "נכה ביד ברזל את מאורות ומנהרות הטרור ויושביהם לא ייהנו אלא מטעם המוות ונמשיך במאמצים לשמור על החיים האזרחים למען התושבים בעזה".

לקריאה נוספת:
רחפנים, מצלמות נסתרות וכוונות לייזר: מאות מכשירים נתפסו בדרך לעזה
ישראל בוחנת הקלות בעזה – בתנאי שחמאס יחזיר את האזרחים והחיילים
חמאס מאבד את לוחמי היחידות המובחרות שלו – לטובת דאעש בסיני

עשן מיתמר מעזה לאחר תקיפות של צה"ל, 6 בפברואר 2017. רויטרס
ילדים נמלטים מהתקיפה בעזה, היום/רויטרס

חמאס האשים אמש את ישראל באחריות להסלמה ברצועת עזה. זאת, אחרי ירי הרקטה לעבר ישראל ותגובות צה"ל שבאו לאחר מכן. "אנו מזהירים את הכיבוש מהמשך ההסלמה הטיפשית הזאת", נמסר מהארגון, "פיצוץ המצב עם ההתנגדות יכה כבומרנג בפניו".

מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי דאהוד שיהאב התייחס גם הוא לתקיפות ברצועה והגדיר זאת "תוקפנות אכזרית שישראל נושאת באחריות המלאה אליה". הוא אמר עוד כי "איננו מעוניינים בהסלמה ולא חותרים אליה, אבל לא נרשה לכיבוש להפנות את כישלונותיו בתקיפה וטרור נגד רצועת עזה. על ישראל לעצור את התקיפות ולהפסיק להשתמש בשקרים ככיסוי למדיניות התוקפנית. ההתנגדות התחייבה להפסקת אש למרות כל ההפרות וההתקפות של ישראל, שנמשכות מול עיני העולם שלא עושה כלום. אנו עוקבים אחרי המתרחש בשטח מוכנים לכל תרחיש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עשן מיתמר מעזה לאחר תקיפות של צה"ל, 6 בפברואר 2017. רויטרס
תקיפות ברצועה, אתמול/רויטרס

במערכת הביטחון סבורים כי הסלפים ברצועה אחראים לירי. מיד לאחר הירי לעבר ישראל פרסם ערוץ התקשורת הפועל מטעם הסלפים ברצועה, "מרכז אבן תמיה", הודעה רשמית. בהודעה לא נלקחה אחריות רשמית על הירי, אך הפעם האחרונה שבה התפרסמה הודעה כזו הייתה באוקטובר האחרון, אחרי ירי נוסף לעבר ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בתדרוך לעיתונאים בלונדון לירי הרקטה. "ההנחיה הקבועה שלי היא שנגיב על כל ירי והתגובה הזו באה עכשיו בעוצמה", אמר. "זו המדיניות שלנו, היא גורמת לכך שלפחות בשנתיים וחצי שעברו מאז 'צוק איתן' אלה היו השנים השקטות ביותר מאז מלחמת ששת הימים, כמו שאמר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. לשמחתי, לא היו נפגעים בנפש. אנחנו מאוד עקביים אין דבר כזה שלא תבוא תגובה".

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully