וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על השהיית צו ההגירה: "תאשימו את השופט אם משהו רע יקרה"

6.2.2017 / 0:25

הנשיא המשיך במתקפה נגד השופט שדחה את בקשת הבית הלבן לחדש את הגבלות הכניסה באופן מידי, וטען בטוויטר: "פשוט לא להאמין ששופט יסכן כך את המדינה שלנו". סגן הנשיא: "טראמפ יכול לבקר את מי שהוא רוצה"

צילום: CNN, עריכה:

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצא אתמול (ראשון) בחריפות נגד ג'יימס רובארט, השופט שהורה על השהיית הצו הנשיאותי להגבלת הכניסה משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "פשוט לא להאמין ששופט יסכן כך את המדינה שלנו". לדבריו, "אם משהו רע קורה, תאשימו אותו ואת מערכת המשפט".

"אנשים זורמים פנימה. רע!", הוסיף טראמפ. בהודעה נוספת הבהיר הנשיא: "הנחיתי את המשרד לביטחון המולדת לבדוק אנשים שנכנסים למדינה בקפידה רבה. בתי המשפט ממש מקשים על העבודה!".

עוד בוואלה! NEWS:
העיתון הגרמני עורר סערה: "טראמפ עורף את ראשה של הדמוקרטיה"
ארה"ב: משרד המשפטים ערער על הקפאת הצו נגד כניסת מוסלמים
טראמפ הפירומן נהנה לשחק באש - ומחזק את הקיצונים באיראן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פברואר 2017. רויטרס
"בתי המשפט ממש מקשים על העבודה!". טראמפ/רויטרס

סגן הנשיא מייק פנס הביע מוקדם יותר אתמול ביטחון בכך שהממשל יצליח להפוך את הפסיקה של בית הדין לערעורים בסן פרנסיסקו, שדחה את בקשת הבית הלבן לחדש את הגבלות הכניסה באופן מידי. לממשלה ניתן עד יום שלישי בשעה 3:00 (שעון ישראל) להגיש את החומרים הדרושים להמשך הדיון בעתירה.

טראמפ הביע ביקורת חריפה על השופט רובארט שנתן את הפסיקה, והאשים אותו בחריגה מסמכויותיו. הנשיא עוד כינה את רובארט, שמונה על ידי הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש ונחשב לבעל קו רפובליקני מובהק, "שופט לכאורה", והוסיף כי הפסיקה "המגוחכת שלו תתבטל". פנס, שהתראיין לכמה כלי תקשורת, טען כי "הנשיא יכול לבקר את מי שהוא רוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

על רקע האתגר המשפטי ליישום הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ לפני כשבוע, שמגביל את כניסתם של אזרחי עיראק, איראן, סוריה, סודאן, לוב, סומליה ותימן לארצות הברית, שודר אמש ריאיון של טראמפ לכתב ביל אוריילי. הריאיון שודר בערוץ הספורט של רשת "פוקס", זמן קצר לפני גמר הסופרבול, אירוע הספורט הנצפה ביותר במדינה.

בהתייחסות לסנקציות נגד איראן, טען טראמפ: "זה רק ההתחלה. אני לא הולך לדבר על מהלכים צבאיים. אני לא מאמין בזה". הוא כינס את הסכם הגרעין "טיפשי", והוסיף כי למשטר האיראני "אין טיפת כבוד למדינה שלנו, הם יצואני הטרור מספר אחת בעולם".

כמו כן, הוא טען כי "עד לסוף השנה, העם האמריקני יכול לצפות לקיצוץ במסים", והוסיף כי תחליף לתכנית הבריאות הממלכתית של קודמו בתפקיד ברק אובמה תוחלף "עד לשנה הבאה". טראמפ סירב להתייחס לאופן שבו הממשל האמריקני יקבל לכאורה תשלום ממקסיקו על חומת הגבול שהתחייב הנשיא להקים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
"הוא יהיה קשוח עם פוטין". נשיא רוסיה/רויטרס

בקטע מתוך הריאיון ל"פוקס" ששוחרר שלשום, התייחס הנשיא טראמפ ליחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אני מכבד אותו", הבהיר טראמפ. "אני מכבד הרבה אנשים, אבל זה לא אומר שאני אסתדר איתו. הוא מנהיג המדינה שלו, עדיף להסתדר עם רוסיה מאשר לא". לטענתו, "אם רוסיה תעזור לנו במאבק נגד דאעש, זה דבר טוב. זה מאבק ענק".

אוריילי טען בשיחה כי פוטין רוצח, וטראמפ השיב: "יש הרבה רוצחים. למה, אתה חושב שהמדינה שלנו כל כך תמימה?". מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, תומך נלהב של טראמפ עוד מראשית קמפיין הבחירות שלו, ניסה להגן על דבריו בריאיון לרשת CBS, וטען כי "הוא מכבד את פוטין כי הוא מאמין שלמנהיגי מדינות מגיע יחס של כבוד, אבל אני יודע שהנשיא טראמפ מאמין שארצות הברית עליונה מוסרית על פני רוסיה. אני יודע שהוא יהיה קשוח עם פוטין".

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ ויושב ראש בית הנבחרים פול ראיין, וושינגטון. נובמבר 2016. רויטרס
"הממשל החדש מחויב לברית נאט"ו". פנס, יו"ר בית הנבחרים פול ראיין וטראמפ/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל שב אמש מסבב פגישות עם בכירים אמריקנים בוושינגטון, ומסר כי הממשל החדש "מחויב לאירופה מאוחדת ולברית נאט"ו". זאת, לאחר דברי ביקורת קשים שהטיח גבריאל בממשלו של טראמפ בשבועות האחרונים, בין היתר בשל קשריו לכאורה עם הקרמלין במוסקבה.

"כולנו חשנו אי נוחות בעקבות דברים שנאמרו על ידי הממשל האמריקני החדש, אולם גם סגן הנשיא מייק פנס וגם עמיתו שר החוץ רקס טילרסון הבהירו לי בשיחות כי יש להם אינטרס חזק באירופה מאוחדת וכי הם תומכים בשותפות טרנס-אטלנטית במסגרת נאט"ו", הבהיר גבריאל בדברים שאמר לרשת הגרמנית ARD. בהתייחסות לרוסיה, הוסיף: "אם תהיה הקלה במתיחות בין שתי המעצמות, זה יהיה טוב".

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully