וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון הגרמני עורר סערה: "טראמפ עורף את ראשה של הדמוקרטיה"

שער "דר שפיגל" הציג את הנשיא האמריקני, כשהוא עורף את ראשה של אלת החירות. העורך הראשי הגן על ההחלטה: "לא רצינו לעורר פרובוקציה, אלא להגן על הדמוקרטיה". בכיר באיחוד האירופי: "סר טעם"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

המגזין הגרמני "דר שפיגל" הצית אתמול (שבת) סערה במדינה ומחוצה לו לאחר שבחר לשערו הראשי תמונת אילוסטרציה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורף את ראשה של אלת החירות. באילוסטרציה נראה טראמפ אוחז סכין שותתת דם בידו האחת ואת ראש הפסל המדמם בידו האחרת, לצד הכיתוב: "אמריקה תחילה".

האמן שיצר את השער הוא אדל רודריגז, אזרח קובני שהגיע לארצות הברית כפליט פוליטי ב-1980. הוא הסביר בשיחה עם ה"וושינגטון פוסט" את יצירתו. "מדובר בעריפת ראשה של הדמוקרטיה, עריפת הראש של סמל קדוש", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: בית המשפט דחה את בקשת טראמפ להשיב מיד את צו ההגירה
ארה"ב: "החומה בגבול מקסיקו תושלם תוך שנתיים, המימון יגיע מהר"
טראמפ הפירומן נהנה לשחק באש - ומחזק את הקיצונים באיראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סר טעם". שער "דר שפיגל" שעורר את הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה השנויה במחלוקת עוררה דיון בטוויטר בקרב משתמשים מגרמניה וכן כלי תקשורת בינלאומיים. אלכסנדר גראף לאמבסדורף, חבר המפלגה הדמוקרטית בגרמניה (FDP) וסגן נשיא הפרלמנט האירופי, תיאר את השער: "סר טעם".

השער על המגזין הגרמני בא בעקבות שורת מתקפות של טראמפ ומקורביו נגד מדיניות ברלין, שדרדרה את מערכת היחסים בין שתי המדינות. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הייתה בעלת הברית הקרובה ביותר לנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, ששיבח אותה והגדיר אותה "שותפה יוצאת דופן לדרכו".

בחודש שעבר טראמפ אמר שמרקל עשתה "טעות קטסטרופית" עם מדיניות השערים הפתוחים שלה לפליטים, והשבוע אמר יועץ סחר בכיר כי גרמניה נוקטת פיחות באירו כדי לצבור יתרון על ארצות הברית ושותפותיה האירופיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד החירות כבוי בשער ה"ניו יורקר"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ משליך בקבוק תבערה בבית הלבן בשער ה"אקונומיסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העורך הראשי של המגזין קלאוז ברינקבאומר הגן על הבחירה בשער. "דר שפיגל לא רוצה ליצור פרובוקציה. אנחנו רוצים להציג את הנושא, והנושא הוא דמוקרטיה, חירות, חופש הביטוי, הצדק וכל אלה נמצאים בסכנה. לכן אנחנו מגנים על הדמוקרטיה ועל הארגונים הבינלאומיים. האם אלה זמנים רציניים?", תהה והשיב: "כן, זה רציני".

ברינקבאומר הסביר כי השיח הפורה סביב השער הפתיע אותו. "לא חשבתי שרבים בתקשורת האמריקנית יתייחסו לזה וישימו את זה על השער הראשי שלהם ובאתר שלהם. ההשפעה של השער הפתיעה אותי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully