וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "החומה בגבול מקסיקו תושלם תוך שנתיים, המימון יגיע מהר"

השר לביטחון המולדת ג'ון קלי, האמון על הקמת החומה של טראמפ, הפגין בריאיון ל"פוקס" ביטחון בהצלחת פרויקט הבנייה הענק. "אנחנו כבר מסתכלים על ההיבט הכספי", הודה, ורמז כי המימון יגיע מהקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

השר האמריקני לביטחון המולדת ג'ון קלי התחייב בריאיון טלוויזיוני ראשון, שפורסם היום (חמישי) ברשת "פוקס ניוז", כי החומה בגבול ארצות הברית ומקסיקו תושלם תוך שנתיים. כשבוע לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על הצו הנשיאותי בנושא, השר קלי הפגין ביטחון בהצלחת פרויקט הבנייה הגדול ביותר שהוביל אי פעם נשיא אמריקני.

"אנחנו כבר מסתכלים על ההיבט הכספי", הודה קלי, שהסביר כי הבית הלבן פועל בשיתוף פעולה עם הקונגרס בעניין זה – מבלי להזכיר את ממשלת מקסיקו, שלפי התחייבויותיו של טראמפ תשלם על פרויקט הענק. לדברי השר, "אני חושב שהמימון יגיע יחסית מהר. נבנה קודם כול היכן שנחוץ, ואז נמלא אותה. כך אני רואה את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ לנשיא מקסיקו: "אם לא תטפלו בבחורים הרעים, נשלח כוחות"
הקהילה היהודית במקסיקו נגד נתניהו: "דוחים על הסף את דבריו על החומה"
ריבלין שוחח עם נשיא מקסיקו: "לא התכוונו להשוות, זו אי הבנה"

גבול ארצות הברית-מקסיקו, 17 בינואר 2017. רויטרס
"נזרז את ההליכים המשפטיים". גבול מקסיקו-ארצות הברית/רויטרס

קלי הסביר כי בנוסף להקמת החומה הפיזית, יותקנו אמצעי גילוי מתקדמים בגבול מקסיקו לאיתור מהגרים שחוצים את הגבול ללא ידיעת הרשויות, וכי כוחות אכיפת החוק בגבול ובשרשרת הטיפול במהגרים לאחר כניסתם למדינה יתוגברו. הוא הסביר כי הוא תומך בגידול מהיר של המשאבים המופנים לגבול, כדי לייעל את הליך בחינת המהגרים ולסיימו תוך כמה שבועות עבור כל מהגר.

"אם נוכל לזרז את ההליכים המשפטיים, בבתי הדין לענייני הגירה בגבול, ולעשות זאת במהרה ובמסגרת החוק, אני חושב שרק זה יהווה גורם מתריע בפני אנשים ששוקלים להגיע צפונה", הוסיף קלי, בהתייחסות למהגרים ממדינות אמריקה הלטינית. בנוגע ליחסים עם מקסיקו, טען כי "הייתי רוצה שתהיה לנו מערכת יחסים עם הצד השני לגבי זה, שתועיל לשנינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר לביטחון הפנים ג'ון קלי, וושינגטון. 25 בינואר 2017. רויטרס
ידע על צו ההגירה כבר לפני שבועיים. טראמפ וקלי/רויטרס

השר לביטחון המולדת אמר כי ידע כבר לפני כשבועיים, סמוך להשבעתו של טראמפ, על הצווים הנשיאותיים השנויים במחלוקת שהיה צפוי הנשיא לחתום עליהם, בהם הצווים המורים על הקמת החומה בגבול ועל הגבלת הכניסה לארצות הברית ממדינות מוסלמיות. לטענתו, "טראמפ לא אהוד על ידי חלקים בציבור, ואני חושב שהרצף המהיר הזה של החלטות – אני לא חושב שהציבור האמריקני רגיל ממש לאנשים שלוקחים החלטות".

"אני באמת לא חושב שהם רגילים לאנשים שאומרים דברים במהלך קמפיין הבחירות, ואז באמת הופכים אותם למציאות", הוסיף. קלי העריך כי הציבור "בהלם" מחלק מהצווים האחרונים ומהקצב שבהם חתם עליהם טראמפ, אולם הבהיר, בהתייחסות לגירוש נוסעים ממדינות בעלות רוב מוסלמי, כי "אנשי המשרד עושים עבודה נהדרת בחזית, במקרה הזה בשדות התעופה. אנשים מקבלים יחס של כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully