וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה היהודית במקסיקו נגד נתניהו: "דוחים על הסף את דבריו על החומה"

29.1.2017 / 8:40

ראש הממשלה הביע תמיכה במהלכו של הנשיא טראמפ להקים חומה בגבול מקסיקו וארצות הברית. בתגובה מיהרו בקהילה היהודית להתנער מדברי נתניהו: "מסכימים עם עמדת הנשיא נייטו". דובר משרד החוץ: "אנו לא מביעים עמדה בנוגע ליחסי מקסיקו-ארה"ב"

עריכה: יוסי אלטר

(פגישתם של טראמפ ונשיא מקסיקו בוטלו בעקבות הסערה בנוגע לחומה בגבול, בשבוע שעבר)

ראשי הקהילה היהודית של מקסיקו הביעו הלילה (ראשון) זעם על התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחסי מדינתם עם ארצות הברית. אמש צייץ נתניהו בטוויטר הודעת תמיכה במהלכו של הנשיא דונלד טראמפ להקים חומה בגבול.

"הקהילה היהודית במקסיקו מתנערת מהודעתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנוגע לחומה בגבול. אנו לא מסכימים עם דעה זו ודוחים אותה על הסף", נכתב בהודעת הקהילה היהודית. "כיהודים ומקסיקנים אנו מסכימים עם עמדו של הנשיא אנריקה פניה נייטו".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: בית משפט פדרלי עצר חלק מתכנית ההגירה של טראמפ
גורם פלסטיני בכיר: טראמפ עצר את הסיוע שהבטיח אובמה ביומו האחרון
בירושלים כמו בוושינגטון, הקוסמים הגדולים מנסים להעלים את הפלסטינים

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"מקסיקו היא ידידת ישראל, וכך נתניהו צריך לנהוג". ראש הממשלה וטראמפ, ספטמבר 2016/לשכת העיתונות הממשלתית

התבטאותו של נתניהו עוררה כעס גם בקרב גורמים רשמיים. משרד החוץ של מקסיקו הצהיר כי "הממשלה הביעה בפני ישראל את התדהמה והאכזבה העמוקה מהודעתו של נתניהו. מקסיקו היא ידידה של ישראל, וכך ראש הממשלה צריך להתייחס אליה".

דן שפירו, השגריר היוצא של ארצות הברית בישראל, יצא נגד דברי נתניהו, כינה אותם "התערבות בוטה" ביחסים בין ארצות הברית למקסיקו ואמר כי הם נאמרו בלחץ הנשיא הנכנס. "אתגריה של ישראל בגבול סיני לא דומים לגבול האמריקני. הפתרון שלה (גדר, לא חומה), עובדת עבורה, אבל לא תעבוד עבורנו. קשה להסביר את ההתערבות הבוטה של נתניהו בעניין פנימי בפוליטיקה האמריקנית. אלא אם כן טראמפ דרש את התמיכה הזו מנתניהו בתמורה למשהו שהוא רוצה. אבל מה? ביטול הסכם הגרעין עם איראן? מעבר השגרירות לירושלים? תמיכה בבנייה בהתנחלויות? לדעתי, נראה שטראמפ כבר לוחץ על נתניהו", אמר.

בישראל מנסים למזער נזקים

דובר משרד החוץ צייץ אמש הבהרה להודעת התמיכה של נתניהו בטראמפ, וניסה להסיט את האש ולמנוע משבר דיפלומטי. "ראש הממשלה התייחס לניסיון הביטחוני הייחודי שאנחנו מוכנים לחלוק. אנו איננו מביעים עמדה על יחסי ארצות הברית-מקסיקו", כתב עמנואל נחשון.

טראמפ חתם ביום רביעי האחרון על צווים להקמת החומה בגבול מקסיקו - אחת ההבטחות שפיזר במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. למחרת הודיע נשיא מקסיקו נייטו כי ארצו "לא תשלם על החומה" וביטל את פגישתו עם מקבילו האמריקני. זמן קצר לאחר מכן הודיע דובר הבית הלבן שון ספייסר כי טראמפ מעוניין להטיל 20% מס על ייבוא ממקסיקו במטרה לממן את הקמת החומה.

נתניהו בירך אמש את הנשיא האמריקני על המהלך השנוי במחלוקת, והשווה בין ישראל לארצות הברית. "טראמפ צודק. אני בניתי חומה לכל אורך גבולה הדרומי של ישראל. זה עצר את כל ההגירה הבלתי חוקית. בהצלחה, רעיון מצוין", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully