וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בית משפט פדרלי עצר חלק מתכנית ההגירה של טראמפ

29.1.2017 / 10:22

שופט בניו יורק קבע כי בעלי אשרות כניסה שכבר נכנסו למדינה לא יגורשו, ברקע כאוס בנמלי התעופה ומעצרם של פליטים. אלפים הפגינו נגד מדיניות הנשיא, שטוען: "היא עובדת יפה"

רויטרס

בית משפט פדרלי בניו יורק עצר הלילה (ראשון) חלק מתכנית ההגירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שיצרה כאוס בנמלי התעופה ועוררה זעם וביקורת במערב ובמדינות המוסלמיות שהושפעו מההחלטה. בעקבות עתירה של הארגון לזכויות האזרח האמריקני, קבעה שופטת פדרלית כי מהגרים עם אשרות כניסה שכבר הגיעו לשטח ארצות הברית לא יגורשו משטחה - וכך גם מי שבקשת המקלט שלו אושרה. במשרד לביטחון הפנים הבהירו הבוקר כי יצייתו לפסיקות, אך ימשיכו לאכוף את הצווים.

הארגון לזכויות האזרח האמריקני העריך כי החלטת בית המשפט תשפיע על כ-200 אנשים שנעצרו עם נחיתתם אם כי לא ברור מתי הם ישוחררו. בפסיקת בית המשפט נקבע כי קיימת סכנה "ממשית" מכך שאלו המושפעים מהצווים של הממשל ייפצעו. העתירה הוגשה בשמם של שני מבקשי מקלט עיראקים, שנעצרו עם נחיתתם בנמל התעופה על שם ג'ון קנדי בניו יורק.

אחד מהם היה מתורגמן שעבד יחד עם צבא ארצות הברית, והשני נשוי לאזרחית אמריקנית שעבדה עם הצבא. השניים שוחררו ודיון נוסף נקבע ל-10 בפברואר. מוקד ההפגנות הלילה היה בנמל התעופה בניו יורק, כמו גם בשיקגו, וושינגטון ודנבר. כמו כן, איגוד נהגי המוניות של ניו יורק הפסיק למשך שעה את האיסופים מנמל התעופה כאות מחאה.

עוד בוואלה! NEWS:
נחמן הגיע לארוחה אצל חברי המשפחה ונרצח: "היה ילד מופלא"
בתגובה למדיניות של טראמפ: איראן סוגרת שעריה בפני אזרחי ארה"ב
לאחר התבטאות נתניהו: במשרד החוץ מנסים למנוע משבר עם מקסיקו

מחאה נגד טראמפ בשדה התעופה JFK ניו יורק ארה"ב. GettyImages
הפגנת מחאה נגד תכנית ההגירה של טראמפ בנמל התעופה קנדי, הלילה/GettyImages

טראמפ הגן על הצווים שלו ואמר כי אין מדובר ב"איסור נגד מוסלמים". הנשיא אמר לכתבים בחדר הסגלגל כי התכנית שלו "עובדת מאוד יפה. אתה רואה את זה בנמלי התעופה, אתה רואה את זה בכל מקום". גורם במשרד לביטחון הפנים אמר כי אזרחי ארצות הברית, שנולדו באחת משבע המדינות, הבהיר כי הם יוכלו לשוב למדינה למרות הצווים של טראמפ. לטענת הגורם, שתדרך הלילה כתבים, כל מי שמחזיק בגרין קארד מאותן מדינות קיבל אישור מיוחד להיכנס אתמול לארצות הברית.

במסגרת המדיניות החדשה של טראמפ, תיאסר ב-90 הימים הקרובים כניסתם לארצות הברית של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות: איראן, עיראק, סוריה, לוב, סודן, תימן וסומליה. על פי מדיניותו החדשה של הנשיא, תושעה תכנית קליטת הפליטים במדינה למשך ארבעה חודשים. כמו כן, תיאסר כניסתם של פליטים מסוריה עד לעריכתם של מה שהגדיר "שינויים משמעותיים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסנאטור הרפובליקני בן סאס ממדינת נברסקה, פרסם הצהרה שבה ביקר את הצעד של טראמפ וכתב כי "זכותו של הנשיא למקד תשומת לב במטרה המובנת מאליה של אבטחת הגבולות. באותו הזמן, למרות שלא מדובר טכנית בחרם על מוסלמים, הצו רחב מדי". הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק מאריזונה, גינה גם הוא את המהלך. "בלתי מתקבל על הדעת שאפילו אזרחים בעלי גרין קארד אינם מורשים להיכנס לארצות הברית", אמר.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, הביעה גם היא התנגדות להחלטה, ואמרה כי היא "אינה תומכת בגישתו של טראמפ בנושא". במקביל, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע כי גבולות מדינתו פתוחים לאלו שארצות הברית מנעה מהם להיכנס.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס הרפובליקנים בפילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית. 26 בינואר 2017. רויטרס
"מדיניות בלימת ההגירה עובדת טוב מאוד". טראמפ/רויטרס

מגורם בממשל האמריקני נמסר כי האיסור כולל גם תושבי קבע המחזיקים באשרת שהייה מסוג גרין קארד, שלא יורשו לשוב למדינה ב-90 הימים הקרובים. המדיניות מגיעה, לטענת הממשל, בעקבות אירועי 11 בספטמבר, אלא שאף אחד מהמחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע במגדלי התאומים לא הגיעו מהמדינות שטראמפ אסר על הכנסת אזרחים מהן – רובם היו אזרחי ערב הסעודית.

בתגובה, איראן הודיעה אתמול כי לא תאפשר לאזרחי ארצות הברית להיכנס למדינתה, בתגובה למדיניות ההגירה החדשה. "אמנם אנחנו מכבדים את העם האמריקני ומבחינים בינו לבין המדיניות העוינת של הממשלה, אבל איראן תיישם את עקרון ההדדיות עד שההגבלות הפוגעניות יוסרו", נמסר ממשרד החוץ באיראן. עוד נמסר כי "טראמפ פתח חזית נגד העולם המוסלמי והאומה האיראנית".

גם תימן גינתה את המגבלות שהטיל הנשיא על כניסת אזרחיה לארצות הברית. "אנו מצרים על ההחלטה לאסור באופן חד צדדי, גם אם לחודש, את הכניסה לארצות הברית לאזרחי בעלי דרכון תימן", נמסר מגורם רשמי במדינה.

עדכון ראשון: 0:34)

הפגנות בארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. רויטרס
"בלתי מתקבל על הדעת". שיקגו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully