וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למדיניות של טראמפ: איראן סוגרת שעריה בפני אזרחי ארה"ב

29.1.2017 / 0:21

לאחר שהנשיא הודיע כי אזרחי איראן לא יוכלו להיכנס לתחומי ארה"ב, טענה טהראן כי הוא "פתח חזית נגד העולם המוסלמי" ואסרה על כניסת אמריקנים לתחומה. "אנחנו מבחינים בין העם בארה"ב לממשל העוין - אך ניישם זאת עד להסרת המגבלות"

שידור חי מההפגנות בניו יורק

LIVE

• הנקמה של איראן: אין כניסה לאמריקנים
• המדינות שלאזרחיהן אסורה הכניסה לארה"ב: איראן, עיראק, סוריה, לוב, סודן, תימן וסומליה
• ההגבלות יחולו גם על מחזיקי גרין קארד

איראן הודיעה אתמול (שבת) כי לא תאפשר לאזרחי ארצות הברית להיכנס למדינתה, בתגובה למדיניות ההגירה החדשה של הנשיא דונלד טראמפ. "אמנם אנחנו מכבדים את העם האמריקני ומבחינים בינו לבין המדיניות העוינת של הממשל, אבל איראן תיישם את עקרון ההדדיות עד שההגבלות הפוגעניות יוסרו", נמסר ממשרד החוץ באיראן. עוד נמסר כי "טראמפ פתח חזית נגד העולם המוסלמי והאומה האיראנית".

במסגרת המדיניות החדשה של טראמפ, תיאסר כניסתם של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות, איראן, עיראק, סוריה, לוב, סודן, תימן וסומליה, לארצות הברית, ב-90 הימים הקרובים. המדיניות החדשה מהווה תפנית חדה באיראן לאור יחסיה עם ארצות הברית, שהתקרבו בזמן ממשל אובמה ובעקבות חתימת הסכם הגרעין. מאות מפגינים התכנסו בשעות הערב בנמל התעופה JFK בניו יורק בתגובה לכך, ומחו על התנהלות הממשל בסוגיה.

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
בלי פליטים ובלי מוסלמים בשבועות הקרובים. טראמפ/רויטרס

על פי מדיניותו החדשה של הנשיא, תושעה תכנית קליטת הפליטים במדינה למשך ארבעה חודשים. כמו כן, תיאסר כניסתם של פליטים מסוריה עד לעריכתם של מה שהגדיר "שינויים משמעותיים".

מגורם רשמי בממשל האמריקני נמסר כי במסגרת המדיניות החדשה נאסרת כניסתם של אזרחי שבע המדינות לארצות הברית לאלתר. האיסור כולל גם תושבי קבע שאינם אזרחים, המחזיקים באשרת שהייה מסוג גרין קארד, שלא יורשו לשוב למדינה ב-90 הימים הקרובים. המדיניות החדשה מגיעה, לטענת הממשל החדש, בעקבות אירועי 11 בספטמבר, אלא שאף אחד מהמחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע במגדלי התאומים לא הגיע משבע המדינות שטראמפ אסר על הכנסת אזרחים מהן - רובם היו אזרחי סעודיה.

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2016. רויטרס
"הממשל שכח שחומת ברלין נפלה לפני שנים רבות". רוחאני/רויטרס

גם תימן גינתה את המגבלות שהטיל הנשיא על כניסת אזרחיה לארצות הברית. "אנו מצרים על ההחלטה לאסור באופן חד צדדי, גם אם לחודש, את הכניסה לארצות הברית לאזרחים בעלי דרכון תימן", נמסר מגורם רשמי במדינה.

המדיניות החדשה של טראמפ נתנה את אותותיה כבר היום כשחמישה אזרחים עיראקים ואזרח תימני אחד עוכבו בנמל תעופה בקהיר ולא הורשו לעלות על טיסת "איג'יפטאייר" לארצות הברית. גורמים בנמל התעופה אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "על אף שלשישה היו אשרות כניסה בתוקף לארצות הברית, הם הופנו לטיסות בחזרת לארצות המוצא שלהם".

ארה"ב סוגרת שערים. עיבוד תמונה
ארה"ב סוגרת שערים/עיבוד תמונה

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו, כי אזרחי קנדה יקבלו בברכה את הפליטים מהמדינות שטראמפ אסר על כניסת אזרחיהן לארצות הברית. "לאלה שנמלטים מהטרור ומהמלחמה, קנדה תקבל אתכם בברכה, לא משנה מהי אמונתכם. המגוון הוא החוזק שלנו", כתב טרודו.

שר החוץ של צרפת, ז'אן-מארק איירו, אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הגרמני זיגמר גבריאל, כי מדובר בצעדים מעוררי דאגה וכי "פתיחת הדלתות בפני פליטים הנמלטים ממלחמה ומדיכוי היא חלק מחובתנו".

בתוך כך, נשיא איראן, חסן רוחאני, קרא מוקדם יותר אתמול לטראמפ להימנע מבניית החומה בגבול עם מקסיקו. בנאום שנשא בוועידת תיירות בטהראן אמר רוחאני כי "זו לא העת לבניית חומות בין מדינות". לדבריו, הממשל האמריקני "שכח שחומת ברלין נפלה לפני שנים רבות".

(עדכון ראשון: 21:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully