וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על תכנית החומה עם מקסיקו: "טראמפ צודק, זה רעיון מצוין"

28.1.2017 / 18:59

ראש הממשלה התייחס לתכניתו השנויה במחלוקת של נשיא ארצות הברית לבנות חומה בגבול הדרומי של מדינתו, ואמר כי "אני בניתי חומה וזה עצר את כל ההגירה הבלתי חוקית". בתוך כך, במקסיקו גוברים הקולות שקוראים לנשיא להילחם במהלך

עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שבת) לתכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבנות חומה בגבול מדינתו עם מקסיקו. "טראמפ צודק. אני בניתי חומה לכל אורך גבולה הדרומי של ישראל. זה עצר את כל ההגירה הבלתי חוקית. בהצלחה, רעיון מצוין", כתב נתניהו בטוויטר.

זמן קצר לאחר מכן, התייחס שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דן שפירו לתמיכתו של נתניהו בתכנית החומה, ואמר כי "אתגריה של ישראל בגבול סיני לא דומים לגבול האמריקני. הפתרון שלה (גדר, לא חומה), עובדת עבורה, אבל לא תעבוד עבורנו". לדבריו של שפירו, "קשה להסביר את ההתערבות הבוטה של נתניהו בעניין פנימי בפוליטיקה האמריקנית. אלא אם כן טראמפ דרש את התמיכה הזו מנתניהו בתמורה למשהו שהוא רוצה. אבל מה?"

"ביטול הסכם הגרעין עם איראן? מעבר השגרירות לירושלים? תמיכה בבנייה בהתנחלויות? לדעתי, נראה שטראמפ כבר לוחץ על נתניהו", המשיך.

עוד בוואלה! NEWS:
סוגרים את השערים: אזרחי מדינות מוסלמיות הורדו מטיסות לארה"ב
משבר דיפלומטי ושינויים דרמטיים: השבוע הראשון והסוער של טראמפ
עיתונאי הבית הלבן סוערים: ידיו של טראמפ "הוגדלו" בתמונה רשמית?

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"גם אני בניתי חומה". נתניהו וטראמפ/לשכת העיתונות הממשלתית

ח"כ יאיר לפיד הגיב גם הוא להתבטאות נתניהו, ואמר כי "‏‏טעות חמורה של נתניהו. הציוץ שבו הוא תומך בחומה של טראמפ הוא כניסה ברגל גסה לעימות הקורע את החברה האמריקאית. הכרזת מלחמה מיותרת על מקסיקו וההיספנים, וגט כריתות לדמוקרטים (כולל רוב יהדות ארה"ב). לא חשוב מה דעתנו על החומה, חסרות לנו צרות משלנו?"

ביום חמישי הודיע דובר הבית הלבן שון ספייסר כי בכוונתו של טראמפ להטיל 20% מס על הייבוא ממקסיקו, ולהשתמש בכספי המיסים למימון הקמת החומה. זאת, על רקע ביטולו של נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו את פגישתו המתוכננת עם טראמפ בעקבות הסערה.

במקסיקו גוברים הקולות שקוראים לפניה נייטו לנקוט בצעדים חריפים נגד בניית החומה. הנשיא לשעבר, פיליפה קלדרון, קרא "להשיב אש" ולגרש סוכנים של רשויות אמריקניות הנמצאות על אדמת מקסיקו. גם רובן אגוילאר, שהיה דוברו של הנשיא לשעבר ויסנטה פוקס, אמר כי על מקסיקו להפסיק לעצור מהגרים ממדינות מרכז אמריקה המבקשים להמשיך משטחה אל ארצות הברית. "עכשיו כששתי המדינות שלנו כבר אינן ביחסים טובים זהו קלף שנוכל לשחק בו כדי להפעיל לחץ", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דונלד טראמפ ואנריקה פנייה נייטו נשיא מקסיקו במקסיקו סיטי, אוגוסט 2016. AP
פגישתם הרשמית בוושינגטון בוטלה. טראמפ ופניה נייטו/AP

ראש עיריית ברלין, מייקל מולר, קרא לטראמפ לחזור בו מהכוונה לבנות חומה בגבול מקסיקו. לדבריו, בשל עברה של ארצו שחולקה באמצעות חומה שעברה בלב עירו בין השנים 1961 עד 1989, ברלין "אינה יכולה לעמוד מנגד מבלי להשמיע קול כאשר מדינה אחרת מתכננת לבנות חומה חדשה". עוד אמר מולר כי "אנו כברלינאים יודעים טוב מכולם כמה סבל גרמה חלוקת היבשת באמצעות בטון וגדרות תיל".

לדבריו, "בתחילת המאה ה-21 אי אפשר לקבל מצב בו הלקחים שלמדנו מההיסטוריה מושלכים הצידה בידי מי שאנו חבים להם במידה רבה את חירותינו, האמריקנים". גם נשיא איראו, חסן רוחאני קרא לטראמפ לחזור בו. "זו לא העת לבניית חומות בין מדינות", אמר בנאום שנשא בוועידת תיירות. לדבריו, הממשל האמריקני "שכח שחומת ברלין נפלה לפני שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully