וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי הבית הלבן סוערים: כפות ידיו של טראמפ "הוגדלו" בתמונה רשמית?

כתבת "ניו יורק אובזרבר" טענה בטוויטר כי במהלך ריאיון לרשת ABC, הוצגה תמונה מרוטשת, שנועדה לכאורה לשוות לידיו של טראמפ מראה גדול יותר - לאחר שידי הנשיא "הקטנות" כיכבו במערכת הבחירות. ההוכחה לא איחרה להגיע

צילם: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: טראמפ מתייחס לטענה כי כפות ידיו קטנות, בשנה שעבר)

דנה שוורץ, כתבת של ה"ניו יורק אובזרבר", טענה הלילה (שבת) בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כי הבחינה בדבר מעניין לגבי תמונה שהוצגה בריאיון שהעניק נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרשת ABC השבוע. התמונה, שנתלתה בבית הלבן, שונתה לטענתה – כדי להציג את כפות ידיו של הנשיא כגדולות יותר משהן במציאות.

זאת, אחרי שבבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית בשנה שעברה אמר הסנאטור מרקו רוביו, שהתמודד נגד טראמפ על ייצוג המפלגה בבחירות לנשיאות, כי ליריבו כפות ידיים קטנות מהרגיל. בתגובה ענה לו אז טראמפ כי כפות ידיו אינן קטנות, וכי "אין בעיה גם במקומות אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
100% פוטושופ. הציוץ של שוורץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העור הכי דק בעולם". ציוץ נוסף של שוורץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טענתה של שוורץ הכתה גלים ברשתות החברתיות וגולשים רבים הצטרפו לתהייה – האם אכן ביקש הבית הלבן להגדיל את ידיו של הנשיא הנכנס?

התשובה - ככל הנראה לא. בוושינגטון פוסט התעמקו בסוגיה והראו כי אם צופים בריאיון (החל משניה 0:35), ניתן לראות כי התמונה שמופיעה במסגרתו אינה התמונה שתלויה על הקיר, כי אם התמונה המקורית של סוכנות הידיעות גטי, ששולבה בעריכה.

כתב ה"וושינגטון פוסט", פיליפ באמפ, הציג אנימציה משולבת של התמונה שהופיעה בריאיון עם התמונה המקורית והוכיח כי כף היד של טראמפ זהה בגודלה בשתי התמונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההוכחה של הוושינגטון פוסט כי אין שחר בטענה של שוורץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי פרסום ההוכחה הנגדית מחקה שוורץ את ציוציה מחשבון הטוויטר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully