וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מזגזג: "מוסלמים בעלי גרין קארד כן יורשו להיכנס"

ראש הסגל ריינס פריבוס הבהיר כי אזרחי המדינות שמופיעות בצו הנשיאותי השנוי במחלוקת טראמפ "יעברו תשאול מעמיק, עד שתהיה שיטה טובה יותר". סנאטור רפובליקני בכיר: "הצו יושם באופן מבולבל"

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

מחזיקי "גרין קארד", אשרת תושבות קבע בארצות הברית, יורשו להיכנס למדינה, גם אם הם מגיעים משבע המדינות בעלות רוב מוסלמי שמצוינות בצו הנשיאותי של דונלד טראמפ, האוסר באופן גורף כניסה ממדינות אלה – כך הבהיר היום (ראשון) ריינס פריבוס, ראש הסגל בבית הלבן, בתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC. הצמצום באכיפת הצו הנשיאותי השנוי במחלוקת מגיע על רקע מחאה נרחבת במדינה ותגובות קשות בקהילה הבינלאומית.

פריבוס טען כי הצו הנשיאותי, הקובע איסור כניסה מאיראן, עיראק, לוב, סומליה, סודאן, סוריה ותימן, יושם "באופן חלקי" עד כה, וכי הוא "מגן על האמריקנים מאיומי טרור". כמו כן, הוא ציין כי לפקידי משמר הגבול יש את הסמכות המלאה לעכב ולתחקר "נוסעים חשודים" ממדינות אלה, מבלי לפרט על יישום הצו, שכבר נתקל בקשיים משפטיים וקיימת אי-בהירות רבה לגבי השפעתו בפועל.

עוד בוואלה! NEWS:
אירופה: מאבק בטרור לא מצדיק לחשוד במוסלמים; טראמפ: יש שם כאוס
טראמפ הטיל מגבלות על הכניסה לארה"ב: "נשאיר קיצונים אסלאמיים בחוץ"
השליפה של טראמפ יצרה כאוס - שמוחק את האתוס האמריקני

יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פריבוס, אוקטובר 2016. AP
"מגן על האמריקנים מאיומי טרור". פריבוס/AP

לדבריו, אזרחי שבע המדינות המדוברות יהיו "נתונים, באופן זמני, לתשאול מעמיק יותר, עד שמערכת טובה יותר תיושם". פריבוס הוסיף: "אם אתה אזרח אמריקני שנוסע, למשל, ללוב, סביר להניח שתעבור תשאול מעמיק יותר בשדה התעופה". הוא הבהיר כי גורמי אכיפת החוק הונחו לפעול כשהם "חושדים שמישהו שבא לעשות רע נוסע הלוך ושוב ללוב או לתימן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין התייחס ליישום הצו היום, וטען כי הוא נעשה "באופן מבולבל". כמו כן, הוא טען כי הצו "רק ייתן עוד תחמושת לתעמולה האסלאמיסטית". טראמפ עצמו התייחס לכך היום בציוץ שפרסם, ובו טען: "נוצרים במזרח התיכון נטבחו בכמויות גדולות. אנחנו לא יכולים לאפשר לזוועה הזאת להמשיך!". זאת, חרף דיווחים רבים על כך שגם קבוצות של נוצרים, חלקם מבקשי מקלט ממדינות המזרח התיכון, לא הורשו להיכנס לארצות הברית תחת הצו החדש.

מוקדם יותר ציין פריבוס כי כ-20 בני אדם מוחזקים עדיין בשדות התעופה, רובם ממדינות מוסלמיות. לדבריו, 109 נוסעים, מתוך 325 אלף שהגיעו אתמול לארצות הברית, נעצרו. "רוב האנשים שוחררו, ואני מניחה שאם העצורים אינם בני אדם נוראים, הם ישוחררו בקרוב", הבהיר ראש הסגל. במקביל, גורמים בשדה התעופה הבינלאומי בביירות מסרו כי משפחה סורית נוצרית שהגיעה היום מלבנון לארצות הברית הוחזרה על עקבותיה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בחדר הסגלגל של הבית הלבן , 29 בינואר 2017. רויטרס
"מתבסס על תואנות שקריות". טראמפ, היום/רויטרס

בתוך כך, משרד החוץ של איראן זימן היום את שגריר שוויץ בטהראן, במחאה על צעדיו של טראמפ. מכיוון שבין וושינגטון וטהראן לא מתקיימים קשרים דיפלומטיים, השגריר השוויצרי נחשב לנציג מטעם וושינגטון באיראן. במכתב שקיבל השגריר נכתב כי הצו הנשיאותי של טראמפ "מתבסס על תואנות שקריות ומפלות ומפר זכויות אדם".

אתמול הכריזה טהראן על איסור כניסת אמריקנים לשטחה למשך 90 ימים, כתגובת נגד לצעד האמריקני. בעיראק השכנה, ועדת יחסי החוץ של הפרלמנט קראה לתגובה דומה. יו"ר הוועדה, חסן שווירד, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "דרשנו באופן ברור ממשלת עיראק להגיב לארצות הברית באופן שקול, בכל התחומים הרלוונטיים". על פי הדיווח, לפי שעה נבחנת האפשרות לאסור כניסת אזרחים אמריקנים לעיראק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully