וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל ידיעות אחרונות נחקר בפעם הרביעית; העורך הראשי מסר עדות

16.1.2017 / 13:20

נוני מוזס נחקר במשרדי להב 433 במשך שלוש שעות במסגרת תיק 2000. על פי החשד, מוזס הבטיח לנתניהו סיקור אוהד בעיתון תמורת מהלכים נגד "ישראל היום". עורך העיתון רון ירון נדרש להעיד במסגרת תיק 2000

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון, עריכה יוסי אלטר

מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס נחקר היום (שני) במשך כשלוש שעות במשרדי להב 433. היתה זו החקירה הרביעית שלו במסגרת תיק 2000, לאחר שאתמול נחקר במשך כשמונה שעות. העורך הראשי של העיתון, רון ירון, מסר עדות במסגרת תיק 2000.

על פי החשד, מוזס ונתניהו תיאמו מהלכים לקידום אינטרסים אישיים. השניים נפגשו לפחות 12 פעמים, מתוכן לפחות שתיים הוקלטו. בשיחותיהן הבטיחו איש לרעהו כי יפעלו האחד למען השני: מוזס יטה את הסיקור בעיתונו כך שיהיה אוהד יותר כלפי נתניהו, ואילו האחרון יקדם את "חוק ישראל היום" שנועד לצמצם את תפוצת החינמון שפגע במעמדו של ידיעות אחרונות.

נתניהו צפוי להיחקר בקרוב בפעם השלישית, אולם טרם נקבע מועד. גורם במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטי החקירה הסביר כי טרם נעשתה פנייה לבעלי "ישראל היום" ומקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון, על מנת לבצע חיקור דין, והביע ספק אם מהלך כזה ייעשה בעתיד.

ראש ממשלה תחת חקירה || סיקור מיוחד
פרשת נתניהו-מוזס: השאלה המרכזית שמעסיקה את חוקרי ראש הממשלה
"נתניהו תיווך בין מוזס לשלושה אנשי עסקים שישקיעו ב'ידיעות אחרונות'"
יריבי נתניהו משחיזים סכינים, אבל יודעים שצריך לשמור על קשר השתיקה

נוני מוזס מגיע ללהב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
מוזס נכנס לחקירה בלהב 433, הבוקר/מגד גוזני
נוני מוזס מגיע ללהב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
עיתון בחקירה. מוזס/מגד גוזני

אמש פורסם בחדשות 2 כי נתניהו פנה לשלושה אנשי עסקים במטרה שישקיעו ב"ידיעות אחרונות", במסגרת המגעים שניהל עם המו"ל מוזס. מהחקירה עולה כי מוזס נפגש עם שלושה אילי הון: יו"ר הקונצרן הגרמני "אקסל שפרינגר" מתיאס דופנר, מנכ"ל תאגיד "אורקל" לארי אליסון, ואיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר. הפגישה עם פאקר נערכה, על פי הדיווח, בתיווכו של איש העסקים ארנון מילצ'ן. שמם של שני אנשי העסקים נקשר גם בפרשה 1000.

על פי תמלילי אחת הפגישות בין נתניהו למוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" אמר לראש הממשלה: "תראה ביבי, אנחנו צריכים לעשות הכול מהר כי אני צריך להזיז את הספינה. אני אומר לרון (רון ירון) ביום ראשון". נתניהו סיכם: "תסובב את הספינה".

בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
"תסובב את הספינה". נתניהו ואדלסון/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

נתניהו כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו כי לא עבר שום עבירה, לא פעל לקידום "חוק ישראל היום", ואף פירק את הממשלה ב-2014 בגלל "חתרנות" של חברים בה, שהובילה לאישורו של החוק בקריאה טרומית. הוא הוסיף כי התקשורת היתה ועודנה רודפת אותו.

"כמובן שכל עוד החקירה נמשכת, אין לי אפשרות להגן על עצמי. אינני יכול לספר לציבור את הסיפור האמיתי שעומד מאחורי הדברים, שמבהיר שלא הייתה פה שום עבירה."'ישראל היום' נשאר על כנו, משגשג ופורח, ואילו התקשורת הרעה שקיבלתי ב'ידיעות אחרונות' ו-ynet לא פסקה ולו לרגע", אמר ראש הממשלה.

"כיוון שאני מנוע מלהיכנס לפרטי החקירה, אני יכול לומר רק את הדברים שהם גלויים וידועים לכל. כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק 'ישראל היום', שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית".

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully