וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו תיווך בין מוזס לשלושה אנשי עסקים שישקיעו ב'ידיעות אחרונות'"

מתמלולי שיחות נוספים שנחשפו בחדשות ערוץ 2 עולה כי ראש הממשלה פעל בתיאום עם מו"ל העיתון נוני מוזס, כדי להיטיב את הסיקור לגביו במערכת הבחירות. נתניהו: "תסובב את הספינה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשלושה אנשי עסקים במטרה שישקיעו בעיתון "ידיעות אחרונות", במסגרת המגעים שניהל עם מו"ל העיתון נוני מוזס – כך עולה מתמלולי שיחות שפורסמו אתמול (ראשון) בחדשות 2. בפרטים החדשים מחקירת המשטרה בנוגע לפרשה 2000, עולה כי מוזס נפגש עם שלושת אנשי העסקים, על מנת שאלה ישקיעו בעיתון בתמורה לסיקור אוהד לראש הממשלה, בתקופה שלקראת מערכת הבחירות האחרונה בשנת 2015.

השלושה הם יו"ר הקונצרן הגרמני "אקסל שפרינגר" מתיאס דופנר, מנכ"ל תאגיד "אורקל" האמריקני לארי אליסון, ואיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר. הפגישה עם פאקר נערכה, על פי הדיווח, בתיווכו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, ששמו נקשר בפרשה 1000, שעניינה חשד לקבלת טובות הנאה על ידי ראש הממשלה. גם שמו של פאקר נקשר בחקירת הפרשה.

עוד בוואלה! NEWS:
עורך "ידיעות אחרונות": "לא היינו שורדים את רעידת האדמה"
"השחיתות שוברת שיאים": מאות הפגינו בתל אביב נגד נתניהו
יריבי נתניהו משחיזים סכינים, אבל יודעים שצריך לשמור על קשר השתיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי תמלילי שיחות שנחשפו אמש בחדשות 2, מוזס ונתניהו שוחחו על "נוהל אינטליגנטי וטוב" של שניהם להטייה לכאורה של הסיקור העיתונאי. "ביבי, יש בחירות עוד שלושה וחצי חודשים. יהיו מיליון אלמנטים עליך. ניהלנו את זה ב-2009, אתה שכחת אותי", אמר מוזס. לכך השיב נתניהו: "לא שכחתי בכלל". מוזס הוסיף: "כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה".

בשיחה נוספת שתמליליה פורסמו, אמר מוזס: "בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים, אתה חייב לשחרר מישהו שידבר עם רון", בהתייחסות לרון ירון, העורך הראשי של "ידיעות אחרונות". ראש הממשלה שאל אם "חפץ יכול לדבר איתו?", בכוונה לניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו. לדברי מוזס, "הוא רצה לעבוד אצלך ולהיות עורך 'ידיעות', אז אני לא רוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
"צריך לנווט את הספינה". מוזס, היום לפני חקירתו/טליה קדוש

"ב-22:30 בלילה אני לשמחתי הולך לישון", הוסיף מוזס, על פי התמלילים שנחשפו. "בשוטף יש דברים. הדגשים החשובים שלך, הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים". לדבריו, "הוא צריך לדבר עם שני אנשים – עם רון ועם ערן", בכוונה לרון ירון ולעורך אתר ynet לשעבר ערן טיפנברון. נתניהו שאל: "עם ערן ניר לא יכול לדבר? עדיף שלא?", ולכך השיב מוזס: "יש משקעים, יש עבר...".

עם זאת, הבהיר המו"ל כי "ynet זה פחות בעיה, זה במשך היום, זה יותר קל". מוזס הוסיף: "אם יש דברים דחופים אתה יכול לדבר איתי במשך היום. במהלך היום שאיש קשר ידבר עם רון". לדבריו, "תראה ביבי, אנחנו צריכים לעשות הכול מהר כי אני צריך להזיז את הספינה. אני אומר לרון ביום ראשון". נתניהו סיכם: "תסובב את הספינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה לאחר נאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
"חפץ יכול לדבר איתו?". נתניהו/רויטרס
ארנון מילצ'ן. AP
שמו נקשר בשתי הפרשות. מילצ'ן/AP

אתמול נחקר מוזס בפעם השלישית במשרדי יחידת להב 433 בלוד. חקירתו החלה סמוך לשעה 10:00 והסתיימה לאחר כשמונה שעות. לפי החשד, במסגרת פרשה 2000 תיאם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מוזס מהלכים שנועדו לקדם את האינטרסים שלהם לפני הבחירות בשנת 2015 בסדרה של לפחות 12 פגישות, שלפחות שתיים מהן הוקלטו, כפי שפורסם היום לראשונה בוואלה! NEWS.

נתניהו לכאורה הבטיח לקדם את חוק "ישראל היום" לצמצום היומון שאיים על "ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהב בעיתון האחרון. גם ראש הממשלה צפוי להיחקר בקרוב, אולם טרם נקבע מועד לחקירתו השלישית של נתניהו. כמו כן, גורם במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטי החקירה הסביר כי טרם בוצעה פניה לחיקור דין של בעלי "ישראל היום" ומקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון, והביע ספק אם מהלך כזה ייעשה בעתיד.

מי שעוד צפוי להיפגש עם חוקרי המשטרה הוא בנו של נתניהו, יאיר. החוקרים מתכוונים לגבות ממנו עדות בקשר לפרשה 1000, שעניינה חשד לקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים. נתניהו הבן צפוי להיחקר בין היתר בנוגע למערכות היחסים שלו עם שני אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר, ששמם נקשר בפרשה.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully