וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד דרום: "אזריה עבר עבירה פלילית, לא מתפשרים על ערכים"

10.1.2017 / 13:54

אלוף אייל זמיר התייחס בכנס חיפה למנהיגות להרשעת החייל בהריגת מחבל וטען כי מאז התקרית אין חשש בקרב חיילי צה"ל, המקבלים גיבוי מלא בפעילותם בגדה. לדבריו, "חייל נשבע אמונים למדינה - לא לרשתות החברתיות"

צילום: מתוך דף הטוויטר של גל הירש וכנס חיפה למנהיגות, עריכה: שניר דבוש

אלוף פיקוד דרום אייל זמיר התייחס היום (שלישי) בדבריו בכנס חיפה למנהיגות להרשעת החייל אלאור אזריה בהריגת מחבל מנוטרל לאחר פיגוע בחברון, ואמר כי מאז התקרית אין שום חשש בקרב חיילי צה"ל. בדברים שאמר בכנס חיפה למנהיגות, הדגיש זמיר כי "לוחות ערכי צה"ל שנמצאים בכל חדר דיונים אינם רק פלקטים. אי אפשר להתפשר על ערכי צה"ל, אחרת נאבד את הסמכות המוסרית שלנו".

זמיר התייחס לפרשה במסגרת פאנל על מנהיגות וביטחון בהנחיית העיתונאית טלי ליפקין שחק. "אומץ לב הוא גם לומר דברים ברורים ולא להתבלבל. לא להיות במקום הנוח, אלא במרחבי האי-נוחות", אמר. "צריך לומר ברור מבלי להיחשב כעת כבר כמי שמנסה להשפיע על בית המשפט - בשבועת החייל נאמר שהחייל נשבע לשמור אמונים למדינה ולמוסדותיה הנבחרים. השבועה לא כוללת אמונים לרשתות החברתיות".

עוד בנושא:
הירייה הגורלית, הפגנות התמיכה והמשפט המטלטל: גלגולה של פרשת אזריה
עו"ד שפטל הצטרף לצוות ההגנה: "התביעה הייתה צמאה לדמו של אזריה"
יעלון: "הטענות שחרצתי את גורל אזריה - שטיפת מוח מרובת שקרים"

טקס מינוי מפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר במחנה הקריה. אוקטובר 2015. דובר צה"ל
"אין חשש אצל חיילים". זמיר עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט/דובר צה"ל

לדבריו, "אזריה עבר עבירה פלילית", ומפקדים אינם יכולים להתחמק מאמירות ערכיות ברורות. "אין שום חשש אצל חיילים כיום. מאז תקרית אזריה היו 32 תקריות עם פלסטינים ביהודה ושומרון, ובכל האירועים חיילים קיבלו גיבוי מלא", אמר. "בסופו של דבר אנחנו צריכים לתת הגנה למדינה ולאזרחים שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גם אלוף (במיל') אבי מזרחי התייחס להרשעה ואמר כי הוא "מתקשה להבין איך יכול להיות אדם אחד שחושב שאזריה פעל נכון". הוא הוסיף כי הוא מוטרד מכך שסקרים רבים מצביעים על כך שרוב הציבור תומך בירי.

"לפי התחקיר, התברר שהמפקדים בשטח הבינו מהשנייה הראשונה, ללא קשר לסרט שיצא אחר כך, שמדובר באירוע חריג - ודיווחו עליו", אמר מזרחי. "זו תקלה ברמה לאומית, זו מדינה בהפרעה. אין הגדרה אחרת".

אלאור אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
"תקלה ברמה לאומית". אזריה והוריו בבית המשפט/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully