וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שפטל הצטרף לצוות ההגנה: "התביעה הייתה צמאה לדמו של אזריה"

9.1.2017 / 1:25

לאחר ההרשעה שעוררה סערה ולקראת שלב הערעור, הצטרף עורך הדין המפורסם לצוות ההגנה של החייל היורה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוא תקף את הפרקליטות הצבאית ואת בית הדין הצבאי: "כיצד אפשר להרשיע בקלות בלתי נסבלת כזו?"

עריכה: ניר חן

אחרי הרשעתו בהריגה של אלאור אזריה, שירה במחבל מנוטרל בחברון, הודיע עורך הדין הבכיר יורם שפטל כי הוא מצטרף לצוות ההגנה לשלב הערעור. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הגיב אתמול (ראשון) עו"ד שפטל על הצטרפותו לסנגורים, עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק, ועל קריאות שנשמעו לעברו נגד דעותיו הפוליטיות.

"מי שנוהג באופן בריוני למדי זאת הפרקליטות הצבאית. בית המשפט התחנן בפניהם פעם אחר פעם ללכת להליך של גישור, הסנגורים והנאשם הסכימו מיד", טען. "מי שדחה את ההצעות על הסף היא דווקא התביעה הצבאית שמתאפיינת מתחילת התהליך בצימאון בלתי נדלה לדמו השפוך של אזריה. אנחנו תמיד מוכנים לשמוע הצעות, לא אומרים שנקבל אותם".

לקריאה נוספת:
יעלון: "הטענות שחרצתי את גורל אזריה - שטיפת מוח מרובת שקרים"
ההפגנה למען אזריה: נעצר חשוד ראשון בהסתה נגד הרמטכ"ל
יועצו לשעבר של נתניהו: מעדיף את מעמדו הפוליטי על פני הציבור

לדבריו, הרשעת אזריה התקבלה תחת עיוות ראיות. "אני בעיצומה של הכניסה לעובי הקורה. קראתי את פסק הדין יותר מפעם אחת. אתה נכנס לתערובת של דיכאון מצד אחד והשתהות מצד שני. כיצד אפשר להרשיע בקלות בלתי נסבלת כזו? או שמתעלמים מהראיות או מעוותים את מה שנאמר בראיות", קבע. "אני לא חושב שההשקפה הפוליטית שלי, שאני לא מסכים להגיד כימנית אלא לאומית, יש רלוונטיות לעניין. אני רגיל להערות לא רלוונטיות לתקשורת כך שאני לא מתרגש מהעניין".

ביום רביעי אחרון קבעו שלושת שופטי בית הדין הצבאי כי סמל אזריה אשם בהריגת המחבל, עבד אל-פאתח א שריף, בחברון במרץ האחרון. הם קבעו כי אזריה פעל מתוך נקמה וביססו את הקביעה מדבריו אחרי הירי: "מגיע למחבל למות". ההרשעה בפרשה שטלטלה את המדינה הובילה לתגובות מעורבות במערכת הפוליטית.

(עדכון ראשון: 19:04)

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
אזריה בבית הדין הצבאי, רביעי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully