וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנה למען אזריה: נעצר חשוד ראשון בהסתה נגד הרמטכ"ל

8.1.2017 / 0:06

בן 33 מירושלים חשוד שקרא קריאות נגד איזנקוט במהלך המחאה נגד הרשעתו של החייל בהרג מחבל פצוע בחברון. בין היתר צעקו המפגינים: "גדי, גדי, תיזהר, רבין מחפש חבר". עורך דינו: החשוד היה בסערת רגשות ומביע חרטה

ספק 500

בן 33 מירושלים נעצר אמש (שבת) בחשד שהסית נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט במהלך הפגנה למען החייל אלאור אזריה מחוץ לקריה בתל אביב השבוע, שם הורשע אזריה בהרג מחבל פצוע. הוא העצור הראשון מבין המפגינים והערב הוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה. כ-1,500 איש התכנסו מוקדם יותר בכיכר רבין בתל אביב ומחו נגד ההסתה.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, תקף אמש את המשטרה על דבר מעצרו. לדבריו, "בעקבות העליהום התקשורתי נעצר הצעיר בפעולת ראווה של המשטרה". עורך הדין הוסיף כי "מדובר בבחור נכה, מצבו אינו טוב, הוא הגיע לעצרת למען החייל אלאור אזריה ומחה על כך שהפקירו את אלאור הילד של כולנו. הדברים שנאמרו נאמרו בסערת רגשות והחשוד מצר עליהם והביע חרטה בחקירתו".

בהפגנה ביום רביעי, צעקו חלק מ-400 המפגינים שחלקם השתייכו לארגון "לה פמיליה", "גדי, גדי, תיזהר, רבין מחפש חבר". חלקם גם הסיתו נגד השופטים במשפטו של אזריה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט אישר פתיחת חקירה. שלושה ימים אחרי, הצליחה המשטרה לאתר חשוד ראשון שנעצר.

עוד בנושא:
משפחת אזריה על ההסתה עקב הכרעת הדין: "מגנים אלימות מכל וכל"
עקב פוסט בפייסבוק: צעיר נעצר בחשד להסתה נגד שופטי אזריה
"אלאור כעס כי דקרו את חברו": העדויות שהובילו להרשעת אזריה

הפגנת תמיכה באלאור אזריה, מחוץ לקריה בתל אביב במהלך הכרעת דינו. 4 בינואר 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה נגד הרשעתו של אזריה/ראובן קסטרו

ביום חמישי נעצר תושב ירושלים בחשד להסתה נגד השופטים שהרשיעו את אזריה. על פי החשד, הצעיר הפיץ בקבוצה בפייסבוק פוסט ובו הביע ביקורת קיצונית על החלטת השופטים. הוא נעצר לאחר שהמשטרה ביקשה וקיבלה את אישור פרקליטות המדינה לחקירה.

צעירה בת 22 מקריית גת עוכבה גם היא לחקירה בחשד לאיומים בפייסבוק. בתום חקירתה, היא שוחררה בתנאים מגבילים. הצעירה פרסמה ברשת החברתית בעקבות הרשעת אזריה פוסט, שלטענת המשטרה היה בעל מאפיינים פליליים של קריאה לאלימות וחשד להסתה. הצעירה מסרה את גרסתה לחוקרים ושוחררים בתנאים מגבילים, בהם איסור הבעת עמדה ברשת החברתית למשך 30 ימים ואיסור יצירת כל קשר עם נשוא הפוסט שבגינו נחקרה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקור בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
קריאות חסרות תקדים נגדו. הרמטכ"ל איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

אמש התקיימה בכיכר רבין בתל אביב הפגנה נגד דברי ההסתה שנשמעו בימים האחרונים נגד הרמטכ"ל ושופטי בית הדין הצבאי. אל ההפגנה, שאותה יזם סרן (במיל') זיו שילון שנפצע אנושות בעזה, הגיעו מפגינים שנשאו שלטים נגד הפילוג בעם. בין המשתתפים היו ראשי המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג וח"כ ציפי לבני, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וח"כ יהודה גליק (הליכוד).

במקביל, התכנסו במקום כ-15 מפגינים שקראו קריאות נגד ההפגנה ובעד אזריה. ראש המטה רן כרמי התפרץ לבמה, הורד ממנה בכוח ונעצר. באותו זמן ניסו המאבטחים למנוע מהצלמים לתעד את האירוע. המפגינים קראו "לשחרר את אלאור, הוא זכאי, הוא זכאי", ו"תתביישו לכם, אתם לא חלק מהעם היהודי. בזכותו אתם יושבים בבתי קפה". כוחות המשטרה במקום הרחיקו אותם מהכיכר.

(עדכון ראשון: 22:37)

חניכי ופעילי בני עקיבא בעצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה בכיכר רבין, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully