וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים אחרי ההסתה נגד הרמטכ"ל: המשטרה לא עצרה אף חשוד

7.1.2017 / 0:23

היועמ"ש הורה לפתוח בחקירה ולמצות את הדין עם המפגינים שקראו לפגוע באיזנקוט במחאה על הרשעת אזריה. עם זאת, במחוז תל אביב לא הוקם צוות חקירה ארצי ולא אותרו מסיתים. המשטרה: "סמכות הפתיחה בחקירה נתונה לפרקליטות"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

יומיים חלפו מאז ההפגנות הסוערות בתל אביב ליד הקריה, שבהן נשמעו איומים על הרמטכ"ל גדי איזנקוט ועל השופטים במשפטו של אלאור אזריה, אך המשטרה טרם עצרה חשודים. זאת, על אף ההבטחות למצות את הדין עם המאיימים והמתפרעים – שאף צולמו בזירה בשעת מעשה.

בהפגנות מחוץ לאולם הדיונים, שבו הורשע ביום רביעי האחרון החייל בהרג מחבל מנוטרל, השתתפו כ-400 איש. בפעם הראשונה בישראל, המונים קראו לפגוע ברמטכ"ל ובאנשי התביעה והשופטים בפרשת אזריה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע זעזוע מהמקרה, כמו גם הצמרת המשפטית בישראל, והורה לפתוח בחקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
עורך דינו של נתניהו: "אין איסור לקבל סיגרים במתנה מחבר"
ריבלין בצל סערת הרשעת אזריה: "יש מחלוקות - אבל כולנו צה"ל"
כשברק השליך את הממלכתיות: מבט לטוויטר שמשגע את המדינה

הפגנה למען החייל אלאור אזריה בעת הכרעת דינו, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ראובן קסטרו
יש תיעוד, אך אין עצורים. הפגנת אנשי "לה פמיליה" מחוץ למשפט אזריה, שלשום/ראובן קסטרו

ואולם יומיים אחרי ההפגנות, לא נראה כי במשטרת תל אביב בפיקודו של ניצב משה אדרי נחושים למצות את הדין המתפרעים. נכון לשעות אלו לא הוקם במשטרה צוות חקירה ארצי מיוחד, טרם אותרו המסיתים ולא בוצע שום מעצר. בתחילה טענו במחוז כי החקירה לא באחריותם, אולם לאחר זמן קצר חזרו בהם.

העיכוב במעצרים תמוה לנוכח ריבוי כלי התקשורת במקום. עשרות צוותים מהארץ ומהעולם שנכחו בהפגנות תיעדו את הנעשה, כמו גם שוטרי המחוז שצילמו את האירוע. חלק מן המפגינים היו רעולי פנים, ובהם אנשי "לה פמיליה", ארגון אוהדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. למרות זאת, להפגנה לא הגיעו רכזי מודיעין של משטרת מחוז ירושלים, שמכירים את אנשי הארגון, כפי שנהוג במשחקי כדורגל.

המפכ"ל רוני אלשיך טרם הורה, כאמור, על הקמת צוות חקירה ארצי מיוחד שיפעל לאיתור המסיתים. זאת, למרות שבמשטרה יודעים כי רבים מהמפגינים הגיעו מירושלים, יהודה ושומרון והצפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה למען החייל אלאור אזריה בעת הכרעת דינו, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
הפגנות תמיכה באזריה מחוץ לדיון הכרעת הדין, השבוע/AP

ממשטרת ישראל נמסר כי היא פעלה באופן נחוש מול המפגינים כדי למנוע הפרות סדר. "לאחר תום ההפגנה נפתחה חקירה והחל איסוף ראיות בנוגע למפגינים שדבריהם על פי החשד גבלו בהסתה לאלימות. נציין, כי ככל שעולה חשד להסתה לאלימות, סמכות הפתיחה בחקירה נתונה לפרקליטות".

לדברי המשטרה, "ככל שיאותרו החשודים ויתקבל אישור הפרקליטות הרי שמשטרת ישראל תמשיך ותחקור. נציין עוד כי משטרת ישראל עצרה בימים האחרונים שני חשודים להסתה לאלימות ברשת בהקשר להכרעת הדין המדוברת.
משטרת ישראל רואה בחומרה כל ניסיון להלך אימים ולהסית לאלימות ברשת או בהפגנות ותפעל ביחד נחושה כנגד אותם עבריינים".

(עדכון ראשון: 15:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully