וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אזריה על ההסתה עקב הכרעת הדין: "מגנים אלימות מכל וכל"

5.1.2017 / 12:44

מוקדם יותר נחקרו שני חשודים בהסתה ובאיומים על שופטי בית הדין הצבאי שהרשיעו את אזריה בהריגת מחבל. "המשפחה אינה מעורבת או קשורה למה שהתרחש או מתרחש מחוץ לכותלי בית המשפט", נמסר מטעמה

עריכת וידאו: ניר חן

משפחתו של סמל אלאור אזריה הגיבה היום (חמישי) למעצר ולעיכוב שני חשודים בהסתה ובאיומים על שופטי בית הדין הצבאי שהרשיעו את אזריה אתמול בהריגת מחבל מנוטרל. "המשפחה אינה מעורבת או קשורה למה שהתרחש או מתרחש מחוץ לכותלי בית המשפט", נמסר מהמשפחה. "כל ניסיון לקשר בין השניים הוא המשך מסע הדה-לגיטימציה שנערך למשפחה. המשפחה מגנה אלימות מכל וכל".

רן כרמי-בוזגלו, פעיל ימין המשמש דובר המשפחה ומנהל מטה המאבק למען אזריה, הוסיף כי "המאבק כולו מושתת על עקרונות וערכים כפועל יוצא של ביטחון בצדקת הדרך, והסיבה היחידה שסחף אחריו את הסיפור כולו הוא התנהגות נאותה ושמירה על החוקים בכפוף לערכי הדמוקרטיה".

במהלך ההפגנה אתמול מחוץ לקריה התפרעו כמה פעילי "לה פמיליה" ואף הכו עיתונאים. חלק מהם גם קרא "גדי, גדי, תיזהר, רבין מחפש חבר". בדבריו התייחס כרמי-בוזגלו ל"קומץ שהתפרע מחוץ לכותלי בית המשפט". הוא טען כי הוא "לא נראה במשך תשעת החודשים, אלא רק בדיון הראשון שהתקיים לאזריה בקסטינה. אני מבקש לא לקשור בין ההתנהגות שלא הולמת ולא ראויה לבין פעילותם המופתית של פעילי המאבק".

לקריאה נוספת:
"אלאור כעס כי דקרו את חברו": העדויות שהובילו להרשעת אזריה
תיק אזריה נמשך: דיונים בעונש יחלו החודש, ההגנה מתכוונת לערער
בעקבות ההרשעה: הסתה ברשת נגד מאיה הלר, השופטת במשפט אזריה

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
אזריה והוריו, אתמול/AP

הלילה נעצר צעיר תושב ירושלים בחשד להסתה נגד שופטי בית הדין הצבאי ועוכבה צעירה בת 22 מקריית גת לחקירה בחשד לאיומים בפייסבוק. אתמול תוגברה האבטחה על שופטי בית הדין הצבאי מחשש לפגיעה בהם. אבטחתו של אחד התובעים בתיק, סגן אלוף (במיל') עו"ד נדב ויסמן, תוגברה גם היא.

אלוף-משנה מאיה הלר, שעמדה בראשות הרכב שלושת השופטים שהרשיע את אזריה, קבעה כי הלוחם מחטיבת כפיר פעל מתוך יצר נקמה. מאז ההרשעה המהדהדת פורסמו ברשתות החברתיות אלפי פוסטים נגד אל"מ הלר. בתגובות לפרסומים בתקשורת המופצים ברשת פייסבוק ובאלפי פוסטים פרטיים נראו תגובות מצד גולשים שכינו את הלר בין היתר, "עוכרת ישראל", האשימו אותה בפגיעה בצה"ל ובחברה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully