וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "הטענות שחרצתי את גורל אזריה - שטיפת מוח מרובת שקרים"

בריאיון לערוץ 2 אמר שר הביטחון לשעבר כי הטענות נגדו ונגד והרמטכ"ל איזנקוט הן תוצר של "פוליטיקאים וקבוצות אחרות". לדבריו, האירוע הצריך תגובה מידית כדי למנוע הסלמה בשטח - וכך עשינו"

צלמים זמניים מורשים

שר הביטחון לשעבר משה יעלון דחה אמש (שבת) את הטענות כי הוא והרמטכ"ל גדי איזנקוט חרצו את גורלו של החייל אלאור אזריה, שהורשע השבוע בהרג מחבל פצוע, עוד בטרם משפטו. בריאיון לערוץ 2 כינה זאת חלק "משטיפת מוח מרובת שקרים, שיזמו פוליטיקאים וקבוצות כאלה ואחרות".

לדבריו, "האירוע תוחקר מבצעית על ידי מ"פ, מג"ד ומח"ט, ועוד באותו יום מגיע לרמטכ"ל ואליי כאל אירוע חריג שמצריך תגובה מידית כדי למנוע הסלמה בשטח - וכך עשינו", הסביר יעלון. "זה קרה ביום חמישי, וביום שישי כבר התחיל גל עכור נגד הרמטכ"ל". יעלון הוסיף כי החלטתו לנאום בכנסת בנוגע לאירוע הייתה בתגובה לפוליטיקאים אחרים מהבית היהודי ומישראל ביתנו, שדיברו "על 'החייל הגיבור' שלא מקבל גיבוי. נפתלי בנט התנפל בלי לבדוק - אם אתה באמת מוטרד תתקשר, תבדוק מה בדיוק האירוע".

עוד בנושא:
"המדינה מדממת": כ-1,500 הפגינו בכיכר רבין על ההסתה נגד הרמטכ"ל
יומיים אחרי ההסתה נגד הרמטכ"ל: המשטרה לא עצרה אף חשוד
ריבלין בצל סערת הרשעת אזריה: "יש מחלוקות - אבל כולנו צה"ל"

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
"לבי יצא אליו". אזריה בהכרעת דינו השבוע/AP

יעלון טען כי התערב במשפטו של אזריה רק פעם אחת בלבד. "ראיתי את החייל מגיע לבית הדין עם אזיקים, והתקשרתי לבדוק אם זה הכרחי. לבי יצא אליו. מאז ועד היום לא דיברתי עם הפרקליט הצבאי הראשי. כל הסיפור הזה זה עלילת דם. הצבא הציע לחייל סנגור בכיר, אבל מישהו הסית את המשפחה והביא עורכי דין". לדבריו, "אם היה סנגור צבאי, הוא היה אומר לחייל מתחילת הדרך 'שמע, אין לך סיכוי, אין מנוס: תודה, תביע חרטה ותפנה מיד לאלוף הפיקוד ותבקש מחילה. יעלון אמר עוד כי משפחת אזריה מנוצלת: "עושים עליכם סיבוב פוליטי, נותנים לכם עצות אחיתופל. צריך שהוא יבוא לומר שהוא טעה ולהביע חרטה, זה יקצר את זמן הסבל. אני משוכנע שיתחשבו בזה".

(עדכון: 22:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תיעוד: חייל צה"ל יורה בראשו של המחבל החי בעודו שרוע על הקרקע. עיבוד תמונה
זירת הירי בחברון בחודש מרץ האחרון/עיבוד תמונה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully