וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצאה לקורס - ולא חזרה": מאות בהלוויית סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע

9.1.2017 / 15:00

הצוערת בת ה-22 ממעלה אדומים, ששירתה בחיל המודיעין ונדרסה למוות בפיגוע, הובאה למנוחות בהר הרצל בנוכחות מפקד בה"ד 1, הרב הראשי של ירושלים שלמה עמאר וחברי כנסת. סגן-משנה שירה צור הובאה למנוחות בבית העלמין בחיפה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ורד לידני

סגן שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים הובאה אחר הצהריים (שני) למנוחות בבית העלמין בהר הרצל. חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים, שירתה בחיל המודיעין והיא בת למשפחה בת ארבע אחיות. מאות מכרים, בני משפחה, חברים ואישי ציבור הגיעו ללוות אותה בדרכה האחרונה, בהם מפקד בה"ד 1, אל"מ יניב אלאלוף, הרב הראשי של ירושלים, שלמה עמאר, וחברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) ועמר בר לב (המחנה הציוני). בעת שהוטמן ארונה של שיר לקבורה, קראו בני משפחתה בכאב: "זה לא יכול להיות".

"היום הוא יום אבל", הכריז סגן-אלוף א', מפקד הענף שבו שירתה שיר לפני שיצאה לקורס קצינים, ושאליו הייתה אמורה לשוב. א' סיפר איך חג'אג' פספסה את המיונים ליחידה, אך הייתה נחושה להגיע אליה, "בנועם ובדבקות תוך חתירה למטרה, יום אחרי יום". לבסוף שכנעה אותו לראיין אותה לתפקיד. "דירגנו אותה ראשונה בקרב העתודאים שקיבלנו ליחידה".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דריסה בירושלים: 4 חיילים נהרגו ו-13 נפצעו מפגיעת משאית
האיש שירה במחבל: "המשאית העיפה אותי, הוצאתי את האקדח - ויריתי"
כוחות משטרת י-ם פירקו סוכת אבלים שהוקמה לזכר המחבל מפיגוע הדריסה

הלוויתה של שיר חג'אג' שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין הר הרצל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
הלווייתה של שיר חג'אג'/נועם מושקוביץ
שיר חג'אג', הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. באדיבות המצולמים
שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע בירושלים/באדיבות המצולמים

"שיר הייתה נחושה לצאת לקורס קצינים, למרות שהסברתי לה שלא תוכל לצאת לקורס הקרוב", הוא נזכר, "בדרכה העדינה והנחושה ביקשה ובדקה, עד שברגע האחרון יצאה לקורס – ולא חזרה. אנחנו רחוקים מגאולה, ומשאיות הופכות לכלי רצח. אנחנו עדיין למדים מהו טעמה המר של מלחמה בחיינו".

"בעולם הפוך זה", הוא הוסיף, "בו הורים קוברים את בתם, איבדנו את שיר, שמותירה אחריה חלל ענק שיישאר שם לעד זועק בשתיקתו. משפחה יקרה, מהיום והלאה אנחנו כאן בשבילכם".

"אוי שיר אחותי, איזה הפסד", ספדה לה אחותה הגדולה בר, "כמה אני מצטערת. איפה את? בואי ונדבר שתינו על כמה קשה. מצטערת שלא קיבלת את החיים שלך. איזו משפחה טובה עשינו, איזו ילדות טובה. מעכשיו כל היופי שלך יהיה גלום בעצב של המנגינה שלך".

עוד באותו נושא

שירה חלמה על קורס קצינים, ארז התנדב לצה"ל: סיפורי הנרצחים בפיגוע

לכתבה המלאה
קברו של ארז אורבך, שנהרג בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין כפר עציון. ינואר 2017. דוברות אלון שבות, מערכת וואלה! NEWS
קברו של ארז אורבך, שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות אלון שבות

"הגעת אלינו אחרי התואר, בוגרת, אינטליגנטית וערכית", נזכרת מפקדת הפלוגה סרן טל פרחי, "קורס הקצינים היה בעינייך מימוש ליכולותיך הגבוהות. עינייך התמלאו אור כשדיברת על הרצון שלך להיות מפקדת בצה"ל". "סגן שיר חג'אג', אנחנו מצדיעים לך", אמרה פרחי, "אין ראויה ממך להיות קצינה בצה"ל". פרחי פנתה למשפחה ואמרה כי "שיר נפלה בעת מילוי משימתה ואני מתחייבת שהמשימה הזו תימשך. ממך נראה, וכן נעשה".

מוקדם יותר הובא למנוחות נרצח נוסף מהפיגוע, ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות, צוער שהיה חייל מתנדב בצה"ל. בפיגוע נרצחו גם סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים, שתיטמן היום בשעה 15:00 בקריית שאול שבתל אביב, וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה, הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי שבעיר.

ארז אורבך, הרוג בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. באדיבות המצולמים
ארז אורבך/באדיבות המצולמים

אורבך, בן לאורי ולקרן, הוא הבכור מבין שישה ילדים. הוא סיים את לימודיו בישיבה התיכונית "נווה שמואל" שבאפרת, למד בהמשך בישיבת ההסדר במעלות והתנדב לשירות צבאי. "ארז נלחם על הזכות להתנדב לשירות צבאי", נמסר ממזכירות ישובו. "הוא ייזכר בחיוכו התמידי, בנכונותו לסייע ולהתנדב לכל מטרה טובה".

על שירה צור סיפר חבר של משפחתה ירון, כי "שירה שלנו הייתה מלאת שמחת חיים, אהבה לתת ולתרום. היא הייתה מדריכה בצופים ומצטיינת בכל אשר עשתה. ילדה מלאת מרץ וחייכנית שתמיד חיפשה היכן לתרום". ירון העיד כי שירה התחילה את שירותה הצבאי בקורס טיס, ולאחר מכן עברה ליחידה שבה שירתה בימים אלה. "כל מה ששירה חשבה זה איך להמשיך ולצאת לקורס קצינים", הוסיף.

יעל יקותיאל, הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. באדיבות המשפחה
יעל יקותיאל/באדיבות המשפחה

דודתה של יעל יקותיאל, מלכה דרורי, סיפרה כי אחייניתה היא "ילדה מיוחדת", שאהבה את החיים. היא ילדה מדהימה, תמיד צחקה ונהנתה. היא רצתה להיות לוחמת". דרורי אמרה כי המשפחה מתקשה לתפקד בעקבות האירוע. "המשפחה גמורה, הם לא מתפקדים", ציינה.

בבית החולים שערי צדק ממשיכים להילחם על חייה של חיילת שנפצעה אתמול באורח קשה בפיגוע. מבית החולים נמסר על "יציבות מסוימת" במצבה של החיילת, אך היא עדיין מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת וסכנה נשקפת לחייה.

(עדכון ראשון: 14:10)

שירה צור, הרוגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים. ינואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
שירה צור/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully