וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות משטרת י-ם פירקו סוכת אבלים שהוקמה לזכר המחבל מפיגוע הדריסה

בהוראת מפקד מחוז ירושלים פירקו הכוחות את הסוכה שהוקמה בסמוך לביתו של המחבל בג'בל מוכבר שבמזרח העיר. שכני המחבל טוענים כי "ההרג לא משמח", אך מסבירים גם כי "אם לא יהיה דיכוי לא יהיו פיגועים". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, רויטרס ומשטרת ישראל. עריכה: ניר חן.

כוחות משטרת מחוז ירושלים פירקו היום (שני) סוכת אבלים לזכר המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בעיר. מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, הורה לפרק את הסוכה שהוקמה בסמוך לביתו של המחבל, פאדי אל-קנבר, בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ממשיכה כל העת בפעילות מבצעית מוגברת בעיר והיא תימשך ככל שיידרש". כמו כן, כחלק מהפעולות שננקטות לאחר הפיגוע החלו היום להתקין בטיילת ארמון הנציב עמודי בטון נגד פיגועי דריסה.

אתמול במהלך פשיטה על בית המחבל בג'בל מוכבר נעצרו תשעה חשודים במעורבות בפיגוע, בהם חמישה מקרובי משפחתו. בכפר הפלסטיני שבמזרח הבירה מנסים לספק הסברים למניע המחבל שיצא אתמול לארמון הנציב עם משאיתו ודרס למוות קצינה ושלושה צוערים. "אם לא יהיה דיכוי לא יהיו פיגועים", אמר תושב הכפר איסמעיל.

לקריאה נוספת:
שנה עברה ודבר לא השתנה: השקט המדומה לא העלים את הגורמים לטרור
"המסע הארוך שעברתי השתלם": ארז נלחם כדי להתנדב לצה"ל ונרצח בפיגוע
תחקיר הפיגוע בירושלים: מפקדת צוות הורתה לחיילים לברוח מהזירה

מניעת הקמת סוכת האבלים סמוך לבית המחבל פאדי אל-קנבר מפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, ג'בל מוכבר. ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הסוכה שפורקה בסמוך לבית המחבל, ג'בל מוכבר/צילום מסך, טוויטר

לדבריו, אין שום שמחה בפיגוע. "ההרג לא משמח, התקווה לשלום זה משמח", אמר. "כל מה שקורה כאן מדכא את האדם". איסמעיל הוסיף כי הוא והתושבים מתנגדים לרצח, אך "במקום שאין דרכים ובתי ספר טובים, זה מה שקורה. הנפש עייפה, כשהיא חופשיה, הסיפור אחר. אני אומר לילדיי תרדפו שלום". מהמדינה הוא ביקש: "תורידו את המטוסים והטנקים, המדינה הזו צריכה להיות נקייה מכל זה".

ג'מאל, המתגורר בג'בל מוכבר גם הוא, לא מבין מדוע המחבל עשה את שעשה. "שמעתי על המשפחה של המחבל, הם בדרך כלל אנשים נורמליים", אמר והמשיך: "לא יודע מה הסתובב להם בראש". כשהוא נשאל מדוע מחבלים רבים יוצאים מהכפר, השיב כי מדובר במצב נפשי. "הסבל הנפשי כאן גורם לראשם של אנשים להסתובב. לא יודע למה". מנגד, אמר כי למחבלים הייתה רמת חיים לא רעה. "אני סובל גם", העיד על עצמו. "אני רוצה לצאת להרגיש חופשי, לא רוצה לחוות את המתח הנפשי הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
ג'בל מוכבר, היום/נועם מושקוביץ
איסמעיל, תושב השכונה - לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"רוצה להרגיש חופשי".איסמעיל, לצד הבטונדות שהוצבו בשכונה/נועם מושקוביץ

מאור צמח, יו"ר "לך ירושלים" ‎הפועלת למען אחדות וריבונות בכל חלקי ירושלים‎, אמר כי "לצערנו המחבל שביצע את הפיגוע הנפשע הזה גדל בחממה של הסתה וטרור והראיה לכך היא דברי אחותו, הקמת סוכת הטרור וההסתה בלב ג'בל מוכבר. אני קורא לגורמי הביטחון עוד היום לגרש את המשפחה הגרעינית של המחבל אל מחוץ לעיר ירושלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי מג"ב מפרקים את הסוכה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
ג'בל מוכבר, היום/נועם מושקוביץ
לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
ג'בל מוכבר, היום/נועם מושקוביץ

דובר צה"ל וראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז התייחס היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לשגרת החיים שנמשכת בירושלים למרות הטרור. "יש מסר חשוב שהוא חלק מאוד משמעותי בלחימה מול טרור שהוא ששגרת החיים נמשכת. בטח בירושלים, בסיורים של חיילים". לדבריו, "לא נשב בבית בעקבות הסיטואציה החדשה. כדי למנוע את הדריסה הבאה יש הרבה הנחיות שיינתנו בכל מה שקשור לאבטחת התנועה. צריך ללכת ולסייר באופן מאובטח, וגם אז צריך לזכור שזה לא יכול למנוע לגמרי, משום מי שמחליט לפגע בתוך אוכלוסייה אזרחית, אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לא לאפשר לו את זה, אבל הוא יכול מדי פעם למצוא פרצה כשיש הרבה אזרחים. מעבר להנחיות צריך גם להנחות אותם לחתור למגע ולסכל כל איום כשהוא מתרחש".

הפיגוע בירושלים אירע אתמול סמוך לשעה 13:30 כשהמחבל, אל-קנבר, נסע עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים שירדה מאוטובוס. הוא דרס למוות קצינה, שתי צוערות וצוער ופגע ב-15 נוספים. ארבעת ההרוגים הם סגן-משנה ארז אורבך, בן 20 מההתנחלות אלון שבות שבגוש עציון; סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים; סגן שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה.

אל-קנבר היה נשוי ואב לארבעה, האחרונה שבהם נולדה לפני שבעה חודשים. הוא לא היה מובטל והמשאית שעמה דרס למוות את החיילים הייתה למקור פרנסתו. הוא החזיק בתעודת זהות כחולה ולדברי משפחתו מעולם לא נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. אף שלא זוהתה לו שום השתייכות פוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי לפי כל הסימנים, המחבל היה תומך ארגון "המדינה האסלאמית (דאעש). חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו אתמול על הפיגוע ובעזה אף התארגנו תהלוכות כדי לחגוג את הפיגוע הראשון של שנת 2017.

(עדכון ראשון 11:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully